آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و 30 نمونه طراحی داخلی محبوب به این سبک

یکی از ایرادات بسیار فاحش دکوراسیون های کلاسیک خانه های ایرانی، استفاده از اکسسوری و تزیینات مدرن در کنار مبلمان کلاسیک است. که یک ترکیب ناهماهنگ و نازیبا را به معرض نمایش می گذارد و لازم است به این نکته مهم دقت کافی داشته باشید. شایان ذکر است که یکی از ویژگی های بارز و شاخص طراحی دکوراسیون کلاسیک، انعطاف پذیری بالای این سبک می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سبک کلاسیک، از جمله سبک هایی به شمار می رود که در سال های قبل مورد استقبال افراد اهل هنر و دارای ذوق واقع می گشت.

  • طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به دلیل استفاده از رنگ و متریال های طبیعی و همچنین طرح های برگرفته از طبیعت هرگز قدیمی نشده و در تمام دوران ها در کنار سبک های دیگر مورد تایید هستند.
  • نقطه کانون اتاق جایی است که وقتی مهمانان برای اولین‌بار وارد آن می‌شوند، چشم افراد را به خود جلب می‌کند.
  • اصالت و ظرافت دو جزء جدایی‌ناپذیر از این سبک به شمار می‌روند.

پیش از هرچیز هم به یاد داشته باشید که دکوراسیون کلاسیک به سبک ایرانی ، با انواع کلاسیک به شیوه های اروپایی ، عربی و خصوصا نمونه های شاخص و زیبایی ایتالیایی متفاوت است. یکی دیگر از ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک ستون است که به دوره ی طراحی معماری کلاسیک که برگرفته از یونانیان و رومی ها است. امروزه این ویژگی را با استفاده از خطوط عمودی روی دیوارها و پرده ها در فضای داخلی کلاسیک نشان میدهند و میتوانند این ویژگی را تکرار و تاکید کرد.

راهنمای طراحی دکوراسیون کلاسیک در چیدمان منزل

رنگ می تواند فضا را شادتر، بازتر، روشن تر و یا تاریک تر، دلگیرتر و غم انگیز کند. به همین سبب در طراحی دکوراسیون رنگ به عنوان مهم ترین عامل در نشان دادن فضای کلی دکوراسیون شناخته می شود. دکوراتورهای ماهر با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای اقدام به طراحی دکوراسیون می نمایند. با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای طراحی دکوراسیون می توان تصاویر کاملا واقعی را خلق کرد و امکان انیمیشن سازی نیز با آن ها وجود خواهد داشت.

همه چیز درباره جشنواره معماری لندن ۲۰۱۹

آثار هنری این سبک از نقاشان معروف قرن ۱۷-۱۹ انتخاب می‌شود چرا که این سبک به این دوره تعلق دارد. عکس‌ها و نقاشی‌ها در قابی از چوب کارشده قرار می‌گیرند. مبلمان چوبی کار شده که معمولا گرانقیمت هستند از جمله عناصر محبوب در دکوراسیون سبک کلاسیک هستند.

رنگ غالب در طراحی ساختمان هایی به سبک کلاسیک اکثرا سفید است. رنگ سفید چه در نمای بیرون خانه و چه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. البته در کنار این رنگ استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، طلایی، نقره ای و بژ نیز میتواند ترکیب های رنگی مناسبی را ایجاد کند تا هارمونی فضایی جذابی در خانه ها به وجود بیاید. البته ویژگی های معماری به سبک کلاسیک در نواحی مختلف یکسان است. افراد برای دیزاین از قوانین و جزئیات دکوراسیون کلاسیک کمک می گیرند.

عموما دیوار ها توسط پارچه ها یا با قاب های مستطیل با چوب طبیعی. حال که معنا و مفهوم کلاسیک به طور کامل مشخص شد، فارغ از تفاوت های واژگانی به ویژگی هایی مبلی می پردازیم که در فرهنگ ما و بازار مبلمان به مبل کلاسیک معروف است. این روزها تمام مردم دنیا گرفتار مشکلات و دلایل زیادی برای ناراحتی و داشتن غم و غصه هستند و به همین د … به هر عملی که باعث تغییر و تعمیر در ساختمان شود ، بازسازی ساختمان می گویند .

دکوراسیون کلاسیک حمام

به بیان بهتر به هر اثر هنری یا محصول که نمونه اولیه و بسیار کامل از یک سبک خاص باشد می توان لفظ کلاسیک اطلاق کرد. البته سبک کلاسیک نیز در معماری و طراحی داخلی و مبلمان سبک منحصر به فردی است. سبکی که در پس از عصر روشنگری در اروپا به ویژه ایتالیا پدید آمد و ارجاع به هنر و معماری روم و یونان باستان دارد و ازویژگی های آثار آنان بهره می برد. در ادامه درباره مبلمان و دکوراسیون کلاسیک بیشتر می خوانیم. در دکوراسیون کلاسیک اتاق های پذیرایی معمولا با مجسمه های سنگی، گچی و تابلو فرش و یا تابلو‌های نقاشی زیبا و فاخر، انواع آلات موسیقی و آباژور‌های برنز و کریستال تزئین می شوند. فرش از انواع وسایل مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی پذیرایی است و باعث می شود دکوراسیون پذیرایی با شکوه‌ تر به نظر برسد.

در این سبک برای تزیین دیوارها از پنل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری های مرغوب استفاده می شود. پنل های چوبی به طور معمول از چوب گرانبها ساخته می شوند و گچبری های دیوار با نهایت ظرافت و دقت صورت می گیرند. کاغذ دیواری های مورد استفاده در این سبک باید طرح کلاسیک داشته باشند. انواع پارچه ای و خصوصا کاغذ دیواری ها یا دیوارکوب های ابریشمی می توانند گزینه بهتری باشند. سبک کلاسیک، سبکی پایدار و مطابق اصول است، معمولا ریسک نمی پذیرد و همواره بر ارکان خود استوار می ماند. دکوراسیون کلاسیک از طراحی داخلی قرن هجدهم در انگلستان و طراحی داخلی روستایی فرانسوی گرفته تا طراحی داخلی سرزمین های دور را در بر می گیرد.