تعریف سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری+ 7 ویژگی مهم

هزینه دکوراسیون کلاسیک و مدرن هر کدام بستگی به متراژ و متریال مورد پسند شما متفاوت خواهد بود. با یک بودجه ای معقول و با توجه به تخفیف های همکاری که ما برای شما لحاظ میکنیم دکوراسیون کلاسیک منزل شما به نحو احسنت انجام خواهد شد. بستگی به حجم دکوراسیون کلاسیک منزل شما و مواد و متریال انتخابی از جمله پتینه کاری دارد. این سبک به مرور زمان در سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در ایران شکل گرفت و امروزه نمونه های بسیار زیبایی در این سبک در کشور ما اجرا میشود. نمونه کارهایی که در گذشته انجام شده است می تواند تعیین کننده موفقیت یک شرکت باشد.

برای انتخاب مبلمان کلاسیک ایرانی به رنگ مبلمان دقت زیادی نمایید. اکثر افراد رنگ هایی چون کرم، قهوه ای، شکلاتی، شیری و طوسی را برای دکوراسیون خود انتخاب می کنند، ما از شما می خواهیم که سنت شکنی کرده و رنگ هایی زنده تر و شادتر چون آبی و سبز را انتخاب نمایید. انتخاب این رنگ ها هیچ صدمه ای به دکوراسیون شما وارد نمی کند، فقط کافی است یک بار امتحان کنید و از انرژی مضاعفی که رنگ ها به دکوراسیون شما می بخشند لذت ببرید. دکوراتیوهای با ارزش مورد استفاده این سبک بوده و اغلب آنتیک و عتیقه هستند. به طور مثال اکسسوری ها و وسایلی که با صدف یا عاج فیل ساخته شده باشند در طراحی دکوراسیون منزل با این سبک مورد استفاده قرار گرفته و وسایل چوبی از چوب های گران قیمت می باشند.

  • برقراری نظم و تقارن در دکوراسیون داخلی کلاسیک، جذبه و ابهت خاصی به محیط می بخشد و حضور در این مکان را برای اکثر افراد لذت بخش می کند.
  • سبک کلاسیک، پادشاه سبک های خیره کننده است و جلوه ای دارد که آن را به خوبی از سبک های دیگر متمایز می سازد.
  • و شاید، دیوارهای مزین شده به کاغذ دیواری ، طراحی های گچی و نقوش سنتی، به اشکال ترنج و اسلیمی های فاخر و در انتها سقف های بلند گچبری شده باشکوه که منجمله المان های معماری یک فضای داخلی به سبک کلاسیک هستند.
  • اشیای فانتزی، طرح های فانتزی، پارچه های راه راه، تابلو های نقاشی به سبک کوبیسم، استفاده از طرح های خیالی بیشتر مختص سبک دکوراسیون مدرن می باشد.

مجسمه از جمله اشیاء تزیینی است که در دکوراسیون سبک کلاسیک بسیار به کار می‌رود. رنگی که در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد اغلب رنگ‌های روشن یا پاستلی است. ۲- طرح پارچه‌ها و همچنین طرح کاغذهای دیواری، همگی از طرح‌های کلاسیک باید انتخاب شوند.

در طراحی و تولید آن ها از چوب های مرغوب منبت کاری شده و پارچه های گرانقیمت استفاده می کنند. این سبک از مبلمان با تقارن و تناسب بینظیر، در چیدمان منزل به عنوان نقطه کانونی بهترین انتخاب است. فرش‌های ایرانی ، خصوصا فرش‌های دستی با نقش و نگارهای تا حدی نامنظم و سنگین، از ویژگی‌های سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه ایرانی است. کفپوش های موجود در سبک کلاسیک، حتی اگر یک پارکت یا لمینت ساده باشند، لازم است. تزیینات و طراحی هایی برای نمایش این سبک در آن ها به کار رفته باشد.

نقش لوازم جانبی و آثار هنری در اتاق نشیمن کلاسیک

دکوراسیون و چیدمان کلاسیک برای خانه‌های کوچک غالباً گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و موجب شلوغ و کوچک نشان داده شدن فضا می‌شود . استفاده از چیدمان کلاسیک در دفتر کار رواج بسیار زیادی دارد. این سبک بیشتر برای محیط هایی از قبیل دفتر وکالت و مدیریت مورد استفاده قرار گرفته و با میزهای بزرگ و چوبی قهوه ای جلوه فوق العاده ای ایجاد می کنند.

منحنی بروید تا به نشیمن و پذیرایی منزلتان جلوه کلاسیک دهند. در این دکوراسیون، پارچه مبلی‌ها باید به‌صورت طرح‌دار باشند. کفپوش های موجود در سبک کلاسیک حتی اگر یک پارکت یا لمینت ساده باشند، لازم است تزیینات و طراحی هایی برای نمایش این سبک در آن ها به کار رفته باشد. می توان گفت چیدمان به سبک کلاسیک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سختگیر است. سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط و فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگر سبک های دکوراسیونی می شود.

یادتان باشد، سقف، ستون و دیوارهای ساده در خانه های کلاسیک جایی ندارند و باید آن ها را با گچ بری، سر ستون و قاب بندی دیزاین کنید. به‌صورت ساده، دکوراسیون کلاسیک در تزیینات و دکوراتیوها، خرج هنگفتی روی دستتان می‌گذارد و لازم است هم در تعداد، هم در ابعاد، هم در تزیین و هم رنگ اکسسوری‌ها از المان‌هایی ارزشمند استفاده کنید. از این مفاهیم برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می‌شود.

دکوراسیون کلاسیک در چه کشورهایی رواج دارد؟

سبک کلاسیک در هنر، توسط هنرمندان پس از رنسانس، بر پایه سبک های یونانی و لاتین بنا نهاده شد. در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری، فرم ها بر پایه هنر کلاسیک یونانی و رم شکل گرفت. در طراحی داخلی سبک کلاسیک، تعادل، تناسب و هماهنگی کامل بین اجزای طراحی به صورت کاملا کلیشه ای براساس معماری یونان و رم باستان رعایت می‌شود. در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد. بسیاری از خانواده ها هنوز از پشتی به جای مبلمان در منزل خود استفاده می کنند. خصوصا افرادی که خانه های بزرگ داشته و مبلمان آن ها جوابگوی جمعیت میهمانان آن ها نمی باشد، هنوز از پشتی و تشک برای طراحی دکوراسیون خانه و راحتی میهمان استفاده می کنند.

این امر به دلیل جلوه بصری مجلل و باشکوهی است که طراحی داخلی کلاسیک دارد تولد یک عظمت و دیدگاه درونی را تداعی می‌کند. در نگاه اول برای بیننده چنین استنباط می شود که فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی کلاسیک است. ابتدا شاید چیدمان سخت باشد اما با کمی آشنایی می توانید هر چیزی را در جایگاه اصلی خود قرار دهید. رنگ هایی که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک به کار می برید، باید الهام گرفته از طبیعت باشند و جلوه خنثی و ملایمی داشته باشند. نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود، خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آنها بیابید.