دکوراسیون کلاسیک معرفی ، مزایا و معایب! آپدیت 1401

اصالت و ظرافت دو جزء جدایی‌ناپذیر از این سبک به شمار می‌روند. تقریباً می‌توان با اطمینان گفت که اصل چیدمان بر اساس رعایت قرینه‌ها می‌باشد. به این معنا که از مبلمان گرفته تا انواع اکسسوری‌ها همگی در حالت تقارن باید قرار داده شوند.

برای پوشش پنجره ها از پرده های بلند با پارچه های نفیس و تزییناتی مثل والان بهره بگیرید. کاغذ دیواری ها را از میان طرح های گلدار و رنگ های آرامش بخش برگزینید. پوشش سقف و کف نیز در طراحی و دیزاین کلاسیک، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر این اساس، سقف باید از سطح صاف و نرم برخوردار بوده و با رنگ هایی مانند عاجی رنگ، شیری و کرمی رنگ، تزئین گردد. گفتنی است که از متریال رایج و متداول مورد استفاده برای تزئین و پوشش سقف، گچ می باشد.

  • پرده‌ها غالبا از رنگ‌ های تیره متمایل به قهوه‌ای و با والان ها و تزیینات طلایی‌ رنگ طراحی‌ شده.
  • بسیاری از ویژگی های سبک کلاسیک، دقیقا برعکس خصوصیات سبک مدرن هستند و به همین خاطر اگر سبک مدرن را بشناسید، دست کم یک درک نسبی از سبک کلاسیک دارید.
  • ارتفاع سقفی زیاد باعث میشود عظمت و شکوه فضا بیشتر شود و در نتیجه حس استواری به افراد منتقل شود.
  • و درکنار کلیه این رنگ‌ ها ، از رنگ چوب به‌عنوان مکمل استفاده نمایید.
  • مبلمان سه نفره نیز به شکل مجزا در میان این تقارن قرار می گیرد و یک مرکز کانونی باشکوه را به وجود می آورد.
  • برای کلکسیون دکوری‌ها و تابلوهایتان نیز می‌توانید از چراغ‌های دیوارکوب استفاده نمایید تا زیبایی آنها را به‌خوبی در فضا نشان دهد.

اصطلاحات کلاسیک و نئوکلاسیک در تمامی جزئیات طراحی شامل تناسب، هماهنگی و ظرافت مشهود است. کلاسیکسیم در معماری داخلی با وجود آرک، گچ بری و ستون‌های نیمه نیز همراه است. در صورتیکه این آیتم در خانه شما وجود داشته باشد، می‌باید از انواع سنگی و آن هم سنگ مرغوب دیزاین شود. ۱۰- آینه و کنسول هم به عنوان یک آیتم مهم در کنار سایر اکسسوری‌ها، جلوه زیبایی به سرویس پذیرایی شما خواهند بخشید.

صفر تا صد نکات اساسی خرید میز تلویزیون شیک و جدید + نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشید

ترکیب رنگ‌های سفید و طلایی و دیوارهای آینه‌کاری شده با مبلمان های استیل می‌تواند برای خانه‌هایی که علی‌رغم وسعت بالا، سقف کوتاهی دارند ، گزینه مناسبی برای چیدمان به سبک کلاسیک به شمار رود. سالن پذیرایی به عنوان مهم ترین قسمت منزل باید دارای دکوراسیون کامل و زیباتری باشد. در سبک کلاسیک پذیرایی دارای فرش های دستباف و یا ابریشمی با نقوش ریز و پرکار بوده و پرده های مخمل و والان یا کتیبه دار در آن نصب می شود. پارچه مبلمان و پرده ها را در یک جنس انتخاب کرده و طرح های نزدیک یا شبیه به هم دارند. آشپزخانه های سبک کلاسیک قهوه ای رنگ بوده و دارای شیر آلات برنزی و طلایی و لوسترهای کریستالی می باشد. کابینت مناسب برای سبک کلاسیک از جنس چوب بوده و دارای حکاکی های پیچیده یا خطوط صاف می باشد.

دو_ رنگ های غالب

در واقع می توان اصلی ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون نئوکلاسیک را در یک جمله خلاصه کرد. اجرای نمادها و طرح ‌های معماری کلاسیک در یک رویکرد عملگرایانه و معاصر با توجه به امکانات دکوراسیون مدرن و جدید است. ایجاد نظم و قرینگی در طراحی کلاسیک برای فرد عادی و مبتدی بسیار مشکل است. زمان بسیار زیادی برای ساخت دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل صرف می شود.

ویژگی های سبک کلاسیک

می توانید بعد از قاب بندی دیوار، قسمت قاب را با رنگی متضاد رنگ دیوار رنگ کرده و یا از کاغذ دیواری های متفاوت تر استفاده نمایید. پتینه کاری در قسمت قاب دیوار می تواند جذابیت دکوراسیون کلاسیک را بیشتر نماید. اکثر خانه های ایرانی دارای یک اتاق می باشند که به اتاق مهمان معروف بوده و آن اتاق برای استراحت مهمانان در نظر گرفته می شود، همین مسئله گویای مهمان نوازی ایرانیان می باشد.