سبک کلاسیک دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی

به طور کلی کاغذ دیواری ها، پانل های چوبی، سنگ های گرانقیمت، اکسسوری ها و … همچنین از پارچه های ابریشمی، مخمل، ساتن، ملیله دوزی و… سبک کلاسیک دارای قدمت طولانی در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی است و به مرور زمان در ایران نیز به کار برده شد و با گذشت زمان یکی از محبوب و پرکاربرد ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی قرار گرفت. تمایل افراد ثروتمند جامعه برای به نمایش گذاشتن ثروت، موقعیت اجتماعی‌شان و نیز زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق، در ایجاد این گونه سبک‌ها سهم به سزایی داشته است. گچ بری، قلم زنی، میناکاری، آینه کاری، پتینه و ورق طلا ابزارهای مهمی جهت خلق یک اثر کلاسیک می باشند.

  • جزئیات در مبلمان و طراحی فضاهای داخلی از جمله سقف و دیوار ها نقش بسیار مهمی دارد.
  • و در آخر برای کلکسیون دکوریجات و تابلوهایتان از چراغ های دیوارکوب استفاده کنید تا زیبایی آن ها را به خوبی در دکور نشان دهد.
  • کابینت های کلاسیک، عموما از جنس چوب گردو و بلوط هستند.
  • رنگ غالب استفاده شده در آشپزخانه ی کلاسیک بهتر است که از نوع کرم و یا بژ باشد.
  • از طرفی می‌توانید از انواع قرنیزها هم جهت وصل نمودن زیبایی سقف به دیوارها استفاده کنید.
  • به همین سبب منازلی که به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دیزاین می شوند نیازمند نورپردازی اصولی هستند.

سبک کلاسیک یک سبک فراگیر و پایدار بوده، که مقداری، رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته و همان سبک سنتی غربی محسوب می شود. در این نوع از چیدمان از پرده های بلند استفاده می شود پرده های کوتاه در سبک کلاسیک جایگاهی ندارند. در نظر داشته باشید که استفاده از طرح های ساده تر برای پرده ها ضمن این که کمتر چشم را خسته می کنند کم هزینه تر هستند و دیر تر هم از مد می افتند و می توانید زمان بیشتری از آنها استفاده کنید. اگر برای انتخاب پرده مناسب منزل سوالات زیادی در ذهنتان دارید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم نهایی درباره خرید پرده سری به مقاله ” صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی” بزنید. مطمئنا تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و میتوانید به راحتی آب خوردن بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

البته لزومی ندارد همه قسمت های دکوراسیون را طبق قاعده تقارن تنظیم کنید، اما بهتر است در چیدمان مبل ها، پرده ها و لوازم دکوری به این اصل توجه نمایید. در این سبک استفاده از رنگ های خنثی و باوقار مانند بژ، قهوه ای، شیری و اُکر به عنوان رنگ اصلی برای دیوارها رایج می باشد. علاوه براین، برای سایر بخش ها می توان از رنگ های تیره مانند زرشکی، قرمز تیره، سورمه ای، فیروزه ای و سبز تیره و زیتونی استفاده کرد. لازم به ذکر است که رنگ های سلیقه ای و زننده در این سبک جایگاهی ندارند. رنگ طلایی و نقره ای جایگاهی بسیار ویژه در سبک دکوراسیون کلاسیک منزل داشته و در کنار تمام رنگ های نام برده به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

دکوراسیون کلاسیک

سقف ها اغلب سفید رنگ هستند و گچ بری آن ها به صورت ساده انجام می شود و دیوارها با رنگ سفید براق نقاشی می شوند. به فعالیت هایی که انجام آن ها باعث زیباتر شدن و همچنین باعث طولانی تر شدن عمر ساختمان می شود بازسازی … در طول سال های اخیر عوامل مختلفی همچون گسترش زندگی شهرنشینی ، رشد جمعیت ، افزایش قیمت ، کمبود … برای نورپردازی مصنوعی نیز می توان از چراغ های سقفی کلاسیک و لوستر های زیبای کریستالی و همچنین چراغ های دیواری این سبک استفاده کرد.

دکوراسیون چوبی منزل شیک و ارزان، ترفندها و نکات راهنما

مبلمان سه نفره نیز به شکل مجزا در میان این تقارن قرار می گیرد و یک مرکز کانونی باشکوه را به وجود می آورد. در این نوع چیدمان، کلیه مبلمان ها به رنگ‌های سفید یا طلایی بوده. و از استفاده از هر نوع رنگ دیگری به‌ جز رنگ‌ های مشابه طلایی در چیدمان خودداری می‌شود. در این حالت باید سراغ مبل های استیل با بدنه منبت کاری و حکاکی شده و پایه و دسته های منحنی بروید تا به نشیمن و پذیرایی منزلتان جلوه کلاسیک دهند. پس به نسبت بودجه ای که برای دکوراسیون منزلتان اختصاص داده اید، بهترین مصالح موجود در بازار را انتخاب کنید و قید متریال های بی کیفیت و غیر طبیعی را بزنید. ، مبلمان، اکسسوری‌ها، تزیینات دیواری و حتی اجزای تشکیل‌دهنده المان‌ها، مانند نقوش و حکاکی‌ها به‌صورت جفت و مشابه طراحی شده و نسبت به یک المان یا خط مرکزی به نحو متقارن چیدمان می‌شوند.

۱۱- تمامی بخش‌های مبلمان، در این سبک همراه با انحنا و تزئینات انتخاب می‌شوند. هر چه ریزه کاری‌ها بیشتر باشد، زیبایی و ظرافت دیزاین و نتیجه نهایی متمایزتر خواهد شد. پرده ، روکش بالش ، روکش صندلی و مبل نمی توانند ارزان و بی کیفیت باشند .اگر از جنس منسوجات مناسب در سبک کلاسیک بخواهیم نام ببریم باید به مخملی ، ژاکارد ، توری ، ساتن ، تافته اشاره کنیم . اتاق ناهار خوری در یک خانه سنتی به طور کلی یک اتاق جداگانه است که اغلب دارای گنجه های گوشه ای داخلی برای ذخیره سازی چینی و ظروف کلاسیک است.

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

از معیارهای اصلی انتخاب مبل در سبک دکوراسیون کلاسیک خطوط ساده و متقارن هستند. انتخاب مبلمان آنتیک گزینه ی ایده آل برای این سبک است اما در صورت عدم تهیه این سبک از مبلمان میتوان از مبلمان مدرنی که با سبک و ظاهر کلاسیک طراحی شده اند در دکوراسیون استفاده کرد. سبک کلاسیک دور از شلوغی است پس با دقت و توجه به جزئیات مبلمانی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی بتوانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

در نتیجه درخشان ترین طراحی داخلی کلاسیک را به مشتری خود ارائه می دهند. برای آن ها نوسازی یا بازسازی دکوراسیون داخلی هیچ تفاوتی ندارد. به طور مثال منبت کاری ایرانی برای مبلمان استیل و سلطنتی قابل استفاده است. از ظروف گرانقیمت میناکاری و قلم‌زنی، تابلوهای بزرگ، پنجره های مشبک با شیشه رنگی نیز می توان استفاده کرد. پشتی ها و کوسن ها با روکش ترمه یا سوزن دوزی اصیل ایرانی برای زیباسازی مبلمان کلاسیک بهترین انتخاب هستند. در سبک طراحی داخلی کلاسیک از یک رنگ یا تناژ خاص استفاده نمی‌شود.