طراحی داخلی شیک، حرفه ای و باکیفیت معرفی انواع دکوراسیون

بسیاری از طراحان در طراحی اولیه تخت کشوهایی تعبیه کرده‌اند که وسایلی مانند ملحفه‌های تمیز یا لباس در آن‌جا قرار بگیرند. چنین تخت‌هایی برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک انتخاب مناسب‌تری هستند. یکی از راه‌ها برای چیدمان خانه کوچک این است که به جای دیوارها و قفسه‌های جداکننده، از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

  • کافی است باور کنید که با داشتن بودجه محدود هم می‌توان زیبایی آفرید!
  • همچنین می‌توانید تمام دیوارها را رنگ بزنید و حیوانات یا وسایل ورزشی موردعلاقه کودکتان را نقاشی کنید.
  • رنگ لوازم منزل باید با رنگ دیوار ها، فرش، پرده و غیره متناسب باشد.
  • کم کردن هزینه های اجرایی یکی از مهم ترین مباحث در اجرای دکوراسیون داخلی است.
  • طرحینه به معرفی 10 سبک برتر می پردازد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

در یک انتخاب بسیار عالی ، رنگ روشن و طراحی ساده و بدون تزیینات زیاد برای دیزاین این اتاق انتخاب شده است. میز غذاخوری اگرچه لازم است در فاصله کوتاه تری نسبت به درب آشپزخانه قرار بگیرد، اما مساله چیدمان مبلمان های نشیمن و پذیرایی در اولویت بوده و از دید ما به عنوان طراح میز در مکان مناسبی قرار گرفته است. این تاثیر به قدری است که در فضاهای کوچک می‌توان با رنگ آمیزی صحیح فضا را بزرگ تر جلوه داد. در این روش توصیه می‌شود از یک رنگ روشن برای دیوار ها استفاده شود و رنگ سقف نیز تا حد امکان به دیوار نزدیک باشد.

روند انتخاب، چیدمان و دیزاین در دکوراسیون خانه

در این روش یک ماده کاغذی را به شکل های مختلف خم می کنند و در طراحی و معماری فضا بکار می برند. اوریگامی لغتی ژاپنی است که از دو کلمه اوری به معنای خم کردن و گامی به معنای کاغذ ترکیب شده است. بنابراین برای خودنمایی بیشتر از کریستال ها و گلدان های ظریف، رومیزی های پرنقش و نگار، لامپ ها و لوسترهای طلایی و جذاب و مجسمه های لوکس و طلایی استفاده می شود. از کمد و قفسه های کشویی جهت قرار دادن اشیاء استفاده می شود .

حتی استفاده از کتابخانه و قرار گرفتن کتاب‌های مختلف داخل طبقه‌های آن، می‌تواند فضایی فرهنگی و شیک در دکوراسیون خانه ایجاد کند. علاوه بر کتاب، می‌توان داخل قفسه‌های آن، جام‌های افتخار، تابلوها و وسایل یادگاری قرار داد یا با طرح و چیدمانی خلاقانه طبقه‌ها روح تازه‌ای به فضای منزل بخشید. دکوراسیون پذیرایی بدون شک محور اصلی در دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود.

اما برای داشتن یک دکوراسیون کاملا ایرانی باید به همه اِلمان ها توجه داشته باشید. یک کار فوق العاده که می توان انجام داد طراحی سبک ایرانی اما مدرن است. با استفاده از المان های سنتی ایرانی می توان دکور داخلی بی نظیری را خلق کرد. حتی شما می توانید وسایل نو خریداری شده را با رنگ و سمباده به طرح های قدیمی بدل کنید.

لوستر دکوراسیون ایرانی

بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریدری نمایید و با ذهنیت قبلی از جایگاه تقریبی آن ها، وسایل را انتخاب کنید. برای چیدمان ابتدا از وسایل اصلی با ابعاد بزرگتر شروع کنید و بقیه وسایل را مطابق با آن بچینید. اگر از افراد عاشق مسافرت هستید و معمولا از سفرها اشیاء تزیینی می آورید، آن ها را با لذت و غرور در اطراف خانه بچینید. یک گوشه خالی اتاق را، هم می توان با یک اثاثیه گرانقیمت پر نمود و هم با یک کار هنری درشت که از کشوری دیگر آورده اید و نمی دانید کجا بگذارید. بیایید با مسأله کنار بیاییم؛ اگر توان و بودجه تزیین خانه تان را ندارید، باید بدانید که خانه بدون تزیینات نیز به خودی خود کامل هست و شما نیازی به این تشریفات ندارید.

همونطور که میدونین مبحث دکوراسیون داخلی بسیار گسترده و مفصل هست، سعی کردیم اینجا به عنوان راهنمای کاملِ دکوراسیون داخلی، به تمام جنبه ها بپردازیم. اما برای اینکه طولانی بودن متن شما رو اذیت نکنه، موضوعات رو دسته بندی کردیم تا بتونین راحت تر به اونچه که نیازتون هست دسترسی داشته باشین. یکی از مهم ترین قسمت های فضای آشپزخانه ویترین آن است که می تواند قسمت چشمگیر و جذاب فضای آشپزخانه باشد و در صورتی که تزیین این ویترین به صورت صحیح و هوشمندانه باشد می تواند ظاهر آشپزخانه را بسیار چشم .. تمیز کردن مبلمان باعث جلوه دادن به فضای محیط و افزایش طول عمر کالا می شود.

در هنگام خرید برای دکوراسیون منزل، بیشترین بخش بودجه تان را صرف آن تکه از دکور کنید که قرار است بهترین نما را داشته باشد. مثلا یک آینه تمام قد قاب گرفته که به دیوار نصب است یک عامل تاثیرگزار آنی خواهد بود. درحالیکه اگر این مقدار از بودجه را صرف خرید یک قفسه کتاب کنید، احتمالا به چشم نخواهد آمد و بی دلیل پولتان را هدر داده اید.

دلیل دیدن عکس های زیاد، صرفا به این دلیل است که شما به نوعی تجره کسب کنید. یا به عبارتی از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید؛ تا در نهایت کاری با کیفیت انجام دهید. طرحی بدون کیفیت می شود و مورد پسند کارفرما قرار نمی گیرد و زحمات شما به هدر می رود. از طرفی از آنجا که مرحله مدلینگ کردن یا همان تری دی که با نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی انجام می گیرد. پروسه زمان بری است، بهتر است یک کار بدون نقص انجام شده باشد تا نیاز به دوباره کاری نباشد.

بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگ های سفید و نقره ای در فضا استفاده شود و هر چه وسایل صاف و صیقلی تر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت. فضای زیر تخت خوابتان را از یاد نبرید، مخصوصا وقتی فضا کم جا تر می شود باید بیشتر از آن استفاده کنید. مثلا روی دیوار قفسه هایی کاربردی بزنید برای نگهداری کتاب ها، گلدان ها و هر چیز لازم دیگر.