طراحی دکوراسیون داخلی منزل نمونه زیباترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی طرحینه

کلمه rust در لغت به معنی زنگار و rusticity با الهام از همین کلمه به معنی سادگی است. در واقع در این نوع طراحی از لوازم چوبی و فلزی قدیمی و تزئینات ساده استفاده شده و از عناصر و المان‌های طبیعی بهره زیادی برده می‌شود. استفاده به‌ جا از لوازم چوبی و سنگی و لوازم فلزی با رنگ و روی قدمت و نوستالژی از ویژگی‌های این سبک هستند. غذاخوری های سنتی می توانند انواع ظروف چینی ، ظروف شیشه ای و نقره را به نمایش بگذارند. بشقاب ها ممکن است یک سبک کلاسیک حاشیه طلا یا یک طرح گل ساده باشد. از سفره های زیبا یا از پارچه های پلاستیکی و دستمال سفره های زیبا استفاده کنید.

  • از مهترین ویژگی این نوع سبک خلوت بودن فضا و استفاده از رنگ های خنثی است که باعث می شود آرامش خاصی در فضا حکم فرما شود .
  • از مهترین این فاکتورها در دکوراسیون داخلی انتخاب مبلمان است .
  • دکوراسیون داخلی از سبک ها و گرایش های متنوعی پیروی می کند و آنها را با هم به ارمغان می آورد تا سبک شخصی کاربر را بیان کند.
  • مبلمان چوبی معمولاً ترکیبی از خطوط مستقیم و منحنی خواهند بود.
  • استفاده از آینه‌ها در قالب آینه کنسول و یا آینه‌کاری‌های دیواری امروزه یکی از اقدامات پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است.

می‌توانید از فرش‌ها با طرح‌های کارتونی برای اتاق بچه‌ها استفاده نمایید؛ و برای اتاق خودتان و همسرتان از چیدمان‌های مختلف شمع‌ها بهره ببرید. در فضاهای کوچک تلاش کنید تا از رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید. در این شرایط با افزودن اکسسوری‌های رنگارنگ هم فضا را شاد می‌سازید و هم جلوه زیباتری به رنگ سفید خواهید بخشید.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک آفریقایی

یکی از مهم ترین وسیله هایی که نقش زیادی در دکوراسیون دارند مبلمان می باشند به همین دلیل باید توجه زیادی به آن ها شود. وقتی می گوییم مبلمان یعنی تمام وسیله هایی که در خانه برای نشستن از آن ها استفاده می شود از جمله آن ها می توان به مبل پاف، صندلی بار، چهارپایه ها و … اشاره کرد. در حالت کلی مبلمان فضای زیادی را در منزل اشغال می کنند از این رو می توان گفت رنگ آن ها حدود 30 درصد از فضا را تشکیل می دهد. رنگ و طرح مبلمان باید با دیوار ها، رنگ پرده ها و سایر وسیله های خانه متناسب باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک_اسلام شهر

در مرحله‌ی آخر، پس از پایان کار اجرایی ساختمان، ضروری است که هر نوع متریال و مصالح اضافه از محیط پاک‌سازی شوند. پس از تعیین روند کلی پروژه و انجام تصمیم‌گیری نهایی، ضروری است که اطلاعاتی درزمینهٔ ی قسمت‌هایی که نیاز به تخریب دارند کسب کنیم. دانستن این مطلب موجب می‌شود که بهتر بتوانید متر یال موردنظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار خود را با دقت بیشتری مدیریت کنید. بدان معنا که سطح دیوار به‌اندازه‌ای تخریب شود که به قسمت آجری آن برسد. فنگ شویی نوعی فلسفه برای ایجاد تعادل در خانه برای ایجاد هارمونیو افزایش آرامش به زندگی روزمره‌ی شما است.

فاکتور اول: نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی

این سبک به دنبال ایجاد فضایی است که کلیه اشیاء موجود در فضا لازم و ضروری هستند و سعی می شود از شلوغی و گذاشتن اشیاء غیرضروری در فضا دوری شود. همه چیز منظم چیده شده و محیطی ساده، روشن، آرام و دلنشین محیا می شود. این سبک شاید یکی از پربارترین سبک‌های طراحی داخلی باشد که از بهترین‌های دهه‌ی۵۰ یا ۶۰ باحال و هوای شهرنشینی دانمارک است. در ‌واقع یکی از مدرن‌ترین سبک‌های طراحی داخلی سبک مینیمال است.