پنج مدل دکوراسیون خانه ایرانی همراه با نقد و بررسی مشکلات چیدمان و دیزاین

دکوراسیون داخلی منازل بسته به سلیقه شخصی، فضای موجود و ایده‌های طراح ممکن است بسیار متفاوت با یکدیگر باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در هزینه، استفاده بهینه از تمام فضا و دست یافتن به دکوراسیونی ماندگار، حتما از تیم متخصصین مشورت دریافت کنید. گاهی با دریافت راهنمایی‌های بسیار ساده می‌توان دکوراسیونی جذاب‌تر برای فضای موجود ایجاد کرد. بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت شخصی و با سلیقه خودشان مدل دکوراسیون و دیزان منزل خود را بچینند. دکوراسیون ایرانی و استفاده از دست‌بافته‌های سنتی، پارچه‌های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب‌های افراد برای دکوراسیون منزل است.

  • یعنی در واقع مبلمان سنتی در کنار عناصر مدرن به کار برده می‌شوند.
  • در سبک مینیمال به فضای خالی ارج داده می‌شود یعنی هر آن چه غیرضروری است از اتاق حذف می‌شود و اجازه داده می‌شود تا فضای خالی خودنمایی کند.
  • ما در این مقاله از سایت ایملک شما را با دکوراسیون داخلی یک خانه و تمامی نکات مهم آن آشنا می کنیم لطفا تا پایان همراه ما باشید و در انتها سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.
  • در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا خرید باردا صنعت تماس بگیرید.
  • برای مثال معمولا افراد فکر می‌کنند اولین وسیله‌ای که خریداری ‌می‌کنند باید مبلمان باشد، اما بهتر است برای شروع، مبلمان انتخاب نشود، چراکه در این ‌صورت انتخاب دیگر وسایل و اجزای دکوراسیون محدود می‌شود.

دور رنگ های کلیشه ای چون کرم، قهوه ای، شیری و نسکافه ای را خط بکشید. رنگ های ایرانی پر رنگ و شاد هستند، مانند فیروزه ای، زرشکی، سبز سلطنتی و آبی درباری. طی سال های اخیر آینه ها در طراحی های دکوراسیون داخلی منزل جای خاصی پیدا کرده اند و تبدیل به عاملی اساسی شده اند. به فروشگاه بروید و تعدادی آینه ارزان قیمت بخرید و از آن ها برای قاب عکس و آینه کمد استفاده کنید. قاب آینه های بزرگتر را خودتان انتخاب کنید و آن را مانند آینه اتاق کودک یا حمام طراحی کنید. ‌ تمام آنچه در اینجا باهم مرور کردیم، بخشی از مهم‌ترین نکاتی بود که در طراحی دکوراسیون داخلی باید موردتوجه قرار بگیرند.

بهتر است از رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید یا سایر رنگ های خنثی برای دیوارها استفاده کنید. بهتر است نقش کاشی دیوار و کف یکسان باشد از کاشی های بزرگتر و خط دوغاب های کوچک تر استفاده کنید. اگر سرویس از کفپوش سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیف های بین آن ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی درمورد اصول و فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و نوع سبک های مختلف آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

انواع کاغذدیواری

این مبل خوش ساخت بسیار مقرون به صرفه بوده و از دوام بالایی بر.. ابتدا سبک خود را مشخص کنید و سپس پله پله، به تجهیز کردن منزل ایرانی خود بپردازید. دفعه بعدی که به میوه فروشی می روید از محصولاتی که رنگ های زیبایی به میزتان می دهند چشم پوشی نکنید؛ لیمو، انگور، سیب و پرتقال وقتی در یک ظرف زیبا یا دیس شیشه ای چیده شوند جلوه زیبایی به میزتان خواهند داد. هم نوع گیاهان مورداستفاده و هم‌شکل گلدان هر دو در این میان نقش دارند و باید موردتوجه قرار بگیرند. گیاهان با برگ‌های بزرگ همچون گیاه باباآدم و یا برگ‌انجیری ازجمله گل‌های آپارتمانی هستند که برای داخل بنا می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. رنگ لوازم مختلف آشپزخانه بهتر است با یکدیگر هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

طراحی داخلی به سبک سلطنتی هالیوود

گیاهان سبز، علاوه بر اینکه موجب طراوت و نشاط محیط می‌شوند، در بهبود کیفیت هوای خانه نیز تأثیرگذارند. اگر دوست دارید دیوارها بلندتر به نظر برسند، چند تابلو عمودی را در کنار هم نصب کنید؛ و اگر مایلید دیوارها طولانی‌تر به نظر برسند، یک تابلوی افقی بر روی دیوار موردنظر نصب کنید. بهتر است رنگ دیوارها و کف تا حدودی باهم هماهنگی داشته باشد. کافی است باور کنید که با داشتن بودجه محدود هم می‌توان زیبایی آفرید! در این میان برخی عناصر محیطی بر انجام طراحی‌ها تأثیر دارند مانند نور محیطی و شرایط آب‌وهوایی. بنابراین استفاده از این طیف رنگ‌ها در اتاق مطالعه و یا اتاق‌خواب توصیه نمی‌شود.

فرایندی که تا اینجا بیان شد در مورد جداره های ساختمان است. در مورد سقف شما باید وضعیت موجود در سقف را ببینید و تیرهایی که در سقف عبور کرده را مورد بررسی قرار دهید و طرح سقف را به صورت دستی ترسیم کنید. سپس آن را به صورت اتوکدی ترسیم می کنید و برای سه بعدی سازی آماده سازی می کنید. پس چیزهایی که برای مدلیلنگ نیاز است یکی پلانی است که برداشت کردید و سپس طراحی برای تک تک دیوار ها و بعد طراحی سقف است. چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ معمولا به صورت طولی است اما چیدمان باید به صورتی باشد که افراد رو بروی همدیگر قرار گیرند.در این صورت افراد به راحتی می توانند با هم گفتگو کنند.

سبک دکوراسیون داخلی منزل شرق دور

اشیاء دکوری در این سبک عبارتند از اشیاء چوبی، اشیاء سفالی، پوست حیوانات، کله ی حیوانات خشک شده، پر حیوانات و دیگر موارد. زیرزمین ارتقا یافته، فضای زیرشیروانی بهبودیافته یا قسمتی از ساختمان گسترش می‌یابد تا بزرگ‌تر، شادتر و قابل سکونت‌تر شود. بهتر است که با حداقل امکانات بازسازی ساختمان و بازسازی خانه انجام شود. در قسمت بازسازی خانه و سرویس بهداشتی، درصورتی‌که متخصصان پس از مشاهده‌ی حمام و سرویس بهداشتی، تشخیص تعویض تأسیسات و شیرآلات موجود را دادند بایستی این موضوع عملی شود. هنگامی‌که قصد دارید یک ساختمان قدیمی را خریداری کنید یا خانه قبلی خود را بازسازی کنید. ازآنجایی‌که می‌خواهید بازسازی ساختمان شما ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد.