سبک دکوراسیون کلاسیک معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان! مدیا دکور

استفاده از رنگ‌های مجلل و و ترکیب آن‌ها به همراه نور‌پردازی، در چهارچوب این سبک ازمعماری، از دیگر نکاتی است که مکمل این سبک از دکوراسیون است. بهترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، مبلمان آنتیک و عتیقه هستند. اما مطئمنا باید زمان و هزینه زیادی را صرف پیدا کردن آن ها کنید.

  • سبک کلاسیک دارای شکوه و جلال خاصی است که بارز ترین نشانه های آن سلطنتی بودن مبلمان و رنگ هاست.
  • اکثر کابینت های کلاسیک، دارای رنگ های روشنی مثل سفید و شیری یا رنگ های تیره ای مثل قهوه ای هستند.
  • از پارچه های دیواری، پانل های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ بری برای تزئین داخلی از نقاشی هم استفاده میشود.
  • بی نظمی و آشفتگی در این سبک جایی ندارد و وقار در همه خصوصیات آن مشهود است.
  • برای داشتن چیدمان اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک لوسترهای کلاسیک کریستالی انتخاب مناسبی است.

می توان جنس و رنگ کاسه روشویی، دور دوشی، کابینت روشویی، وان حمام و توالت فرنگی را با یکدیگر ست کرد. و رنگ دیوار و سقف ها را متضاد با این رنگ ها انتخاب کرد. استفاده از رنگ سفید و مشکی، مشکی و قرمز، کرم و سرمه ای انتخابی مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک سرویس های بهداشتی می باشد. برای ایجاد یک جلوه متین و آرام در رنگ های تند و تیره در سبک کلاسیک، از تزیینات و نقوش شاخص پارچه استفاده می شود. به عبارتی تزیینات و نقوش معروف دیزاین کلاسیک بر روی پارچه های مبلمان و پرده و کفپوش های طراحی به این سبک نیز مشاهده می شود.

ویژگی های سبک کلاسیک

اما هر مبل سنتی فرانسوی لزوما کلاسیک نیست و یا حتی «مدرن کلاسیک» همانطور که می تواند به معنای تلفیق مدرن و کلاسیک باشد، ممکن است به معنای اصالت و کلاس یک اثر مدرن باشد. این نوع سبک دکوراسیون یادآور کاخ و قصر پادشاهان است و امکان ایجاد تنوع در آن زیاد است. دکوراسیونهای کلاسیک هم برای خانه های ویلایی و هم برای خانه های مجلل و لوکس مناسب است. امیدواریم طرح های متنوع دکوراسیون سنتی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نورپردازی در دکوراسیون کلاسیک

تنها تفاوتی که سالن پذیرایی شما می تواند با اتاق نشیمن داشته باشد، مقدار تزیینات به کار رفته است. معمولا چراغ های دیوارکوب، تابلوهای نفیس نقاشی، تابلو فرش ها، گلدان های قیمتی، میز کنسول و بوفه ها در چینن فضایی جای می گیرند و به ایجاد فضایی شکیل تر کمک می کنند. همچنین برای ایجاد جلوه تجملاتی در این سبک باید نورپردازی اصولی صورت پذیرد. بدون نورپردازی مناسب، عناصر لوکس و پرظرافت منزل کلاسیکتان به‌خوبی جلوه نمی‌کنند. پس متناسب با اندازه فضایی که دارید، از لوسترهای کریستال و کلاسیک برای روشنایی محیطی استفاده کنید و در کنار مبل یا تخت از آباژورهای ایستاده و رومیزی بگذارید. برای کلکسیون دکوری‌ها و تابلوهایتان نیز می‌توانید از چراغ‌های دیوارکوب استفاده نمایید تا زیبایی آنها را به‌خوبی در فضا نشان دهد.

ده _ لوستر و تزیینات سقفی

نکته مهم در انتخاب رنگ مناسب ، بکارگیری رنگ های باوقار و سنگین و غیر جیغ! طلایی و توالیته های سفید نیز به عنوان زمینه کلی و تزیینات به میزان زیاد استفاده می شود. سبکی است که از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال مبلمان کلاسیک با پارچه های براق از گذشته تا امروز استفاده می کنند.