طراحی دکوراسیون داخلی منزل + 16 نکته اساسی + انواع سبک‌ها

استفاده از تزئینات گچ‌بری، کناف و سقف‌های کاذب می‌تواند برای زیباتر شدن فضای خانه شما یک انتخاب بسیار تأثیرگذار باشد. استفاده از رنگ‌های گرم، مبلمان سلطنتی، تزئینات در، دیوار و سقف و گچ‌بری‌های متعدد از ویژگی‌های مهم این نوع سبک است. خانه مانند مانکن است و جزئیات داخلی آن مانند لباسی است که روی مانکن گذاشته شده است. و در انتها، به دقت به تنها تصویر موجود از اتاق خواب مستر این منزل مسکونی دقت کنید.

  • مثلا در این سبك ممكنه در ظاهر دكوراسيون استفاده از آجر یا چوب رو ببینید!
  • اما معمولا مد نظر مشتری ها ترکیبی از این دو طرح می باشد که پیاده سازی سخت تری دارد.
  • شومینه یکی از ابزارهای تزئیناتی و گرمایی است که فضای خانه را شیک تر و مدرن تر جلوه می دهد .
  • داشتن بهترین دکوراسیون منزلو زیباترین دکوراسیون منزل جز اهداف اکثر صاحب خانه‌هاست.
  • نور کم چراغ دیواری فضای اتاق نشیمن را صمیمی تر ، راحت تر کرده و جذابیت خاصی به آن می بخشد.

یکی از مکان هایی که نیاز به چیدمان دقیق همراه با آرامش را دارد، اتاق خواب است. نوع چیدمان وسایل، رنگ های به کار رفته در اتاق، محل قرار گیری تخت، فرش مورد استفاده، رنگ و جنس پرده و… می تواند در کسب آسایش و آرامش شما در هنگام استراحت نقش به سزایی داشته باشد. طراحی دکوراسیون داخلی یعنی چی و به چه کسی گفته می شود؟ برای سوال اولتان باید بگویم.

دکوراسیون اتاق کودک با بهترین ایده های طراحی شده + مدل و نمونه کار

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی امروزه دچار تغییرات مدرنی شده که دانستن قوانین مربوط به آن یک نکته مهم است.در این سبک قوانین و نکاتی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ،طراحی دکوراسیون پذیرایی و غیره وجود دارد. بذارید خودش تا حد ممکن در طراحی دکوراسیون اتاقش سهیم باشه؛ از انتخاب رنگ اتاق تا وسایل و …. علاوه بر این ، دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک به معنای وجود تعداد زیادی لوستر در اتاق ها است. چراغ های دیواری و نورافکن های LED به ایجاد فضای مناسب اتاق کمک می کند. نور کم چراغ دیواری فضای اتاق نشیمن را صمیمی تر ، راحت تر کرده و جذابیت خاصی به آن می بخشد.

از وسایل بزرگ و تجملاتی پرهیز کنید

در اینجا هم اشاره مختصری به هر سبک می‌کنیم و شما رو به تفصیل اون‌ها ارجاع می‌دیم. البته این موضوع رو اشاره کنیم که سبک‌های دکوراسیون داخلی رو میشه خیلی با وسواس تفکیک کرد و تعداد زیادی سبک رو جداگانه تعریف کرد اما ما در اینجا به سبک‌های اصلی که طرفدار بیشتری در دنیا دارن، اشاره می‌کنیم. اما به صورت کلی رنگ در یک فضا نباید باعث آشفتگی بصری بشه، یعنی نباید تضادهای افراطی عمدی داشته باشه و نباید افراد رو خسته، کسل و بی‌انرژی کنه. استفاده از رنگ‌هایی با تناژ یکسان و سایه‌های متفاوت یا رنگ‌های مکمل بهترین انتخاب در دکوراسیون داخلی محسوب میشن. طیف رنگ‌های سرد و گرم می‌تونن ترکیب خوبی باهم بسازن اما استفاده صرف از رنگ‌های گرم یا رنگ‌های سرد در دراز مدت نتیجه مطلوبی نداره چون مستقیما در روحیه افراد اثر میذاره.

برای مثال در دکوراسیون خانه‌ای به سبک مدرن، دکوراسیون اتاق خواب هم مدرن طراحی شود. توجه داشته باشید که از تنالیته‌های مختلف یک رنگ در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید، با رنگ‌ها بازی کنید. شاید آشپزخانه یکی از جاهایی باشه که سبک دکوراسیون داخلی در اون بیشترین نمود رو داره، چون در ظاهر فضا کاملا تفاوت ایجاد می‌کنه. سبک‌های سنتی و کلاسیک پر از جزئیات، حکاکی، خط و خطوط تزئینی هستن، در صورتی که آشپزخانه های مدرن در نهایت سادگی اجرا میشن.

این سبک در چند دهه اخیر برای دکوراسیون منازل نیز به کار برده می‌شود. ولی در گذشته این سبک در دفاتر کاری، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. گل و گیاه یک از بهترین عناصر طبیعت محسوب می شوند که می توانید آنها را در خانه به کار ببرید. رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی در فضا می‌افزاید و رشد آنان به طور مستقیم در روحیه افراد تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از گل و گیاه در سبک‌های ساحلی بیشتر به چشم می‌خورد ولی در دیگر سبک ها نیز می‌توان از زیبایی آنها بهره‌مند شد. دکوراسیون در لغت فارسی به معنای چیدن، آراستن و مرتب کردن است.