دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک هنر عمران-پارسیان دکور

اما با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش، از مد نیافتاده است و طرفداران فراوان و خاص خود را دارد. بدون تردید، یکی از مؤلفه های موثر و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون کلاسیک، رنگ ها و عناصر رنگی تلقی می شوند. شایان ذکر است که در این سبک طراحی، رنگ های اصلی، غالباً ملایم و آرام انتخاب شده و در طیف رنگی مرواریدی، نقره ای، طلایی، خاکستری و کرمی، مورد استفاده قرار می گیرند. سبک کلاسیک از هر نوع رنگ ها و کنتراست زننده و تند، کاملا به دور می باشد. بر این اساس، رنگ های انتخاب شده در سبک چیدمان کلاسیک، علاوه بر تداعی آرامش و صمیمیت برای افراد، منعکس کننده ظرافت و احساس شادی در محیط می باشد.

  • ما در خیلی از زمینه‌ها مجبوریم که بین جدید یا قدیم و کهنه یا تازه دست به انتخاب بزنیم.
  • فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است.
  • اما باید اعتراف کرد که زیبایی دکوراسیون کلاسیک همیشگی است!
  • در فضا با طراحی داخلی کلاسیک از پارچه هایی با جنس پنبه، کتان، مخمل و کرباس استفاده میکنند که بسیار زیبا هستند.

گچ کاری سقف از عناصر اجباری در دکوراسیون کلاسیک است و دارای تزئینات با جزئیات زیاد میباشد. حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه باید به درستی تزئین شوند و به چشم آیند. به جای گچ کاری از دکورها با متریال فوم و اندود هم استفاده میکنند. در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک، در زمینه اصلی از رنگ‌های روشن و طبیعی در تونالیته های سفید، کرم، بژ و خاکستری استفاده می‌کنیم. اجرای این موارد برای داشتن یک طراحی داخلی ایده‌آل، لازم و ضروری است.

بازسازی ساختمان با شیوه های نوین و به رو …

قرار دادن وسایل لازم و ضروری در انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به فاکتورهای مهمی از جمله ابعاد خانه ، نور و سبک (کلاسیک یا مدرن) دکوراسیون بستگی دارد. فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه ی نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط می‌شود. دیوارپوش چرمی، کفپوش سنگ گرانیت و مرمر برای پذیرایی با سبک کلاسیک فضای بی نقصی را بوجود خواهد آورد. لوستر و آباژورهای برنزی یا کریستالی، تابلو فرش، مجسمه های بزرگ، شمعدان های بزرگ و زیبا از متریال های ارزشمند از دیگر المان های پذیرایی به سبک کلاسیک می باشند. لوسترهای بزرگ برنزی، طلایی و کریستالی که دارای ریزه کاری و پرکار هستند در خانه های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت دکوراسیون خانه مدرن و کلاسیک

ویژگی های سبک مجله خبری دکوراسیون شامل مبلمان آنتیک ، دکوری های حکاکی شده ، تزیینات شگفت انگیز ، دیوار های گچبری شده ، پرده های فاخر ، لوسترهای چشمگیر و رنگ های شکیل و سنگین می باشد. کاربرد این ویژگی ها در دکوراسیون منزل ، باعث ایجاد فضایی سرشار از اصالت و ابهت خواهد شد. سبک کلاسیک بهترین انتخاب برای علاقمندان به وقار در دکوراسیون می باشد.

در این سبک طرح‌ها کمی شلوغ‌تر از سبک مدرن هستند و از طرح‌هایی که نقش و نگار بیشتری دارند، استفاده شده است. در دکوراسیون کلاسیک از مبلمان چوبی با رویه شیشه ای و طرح های انحنا دار استفاده میکنند. مبل هایی که با روکش به رنگ های گرم و قهوه ای که تزئینات گل و یا خطوط طلایی دارند از نمونه های سبک کلاسیک هستند که میتوان از آنها استفاده کرد. همه رنگ ها باید آرام، ملایم و گرم باشند و حس صلح و آرامش بخش و دنجی را به فضای داخلی دهند. در دکوراسیون داخلی کلاسیک، وجود ستون‌ها هم بسیار مهم است.

افراد کمی به این سبک گرایش دارند ، زیرا باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنند. نمونه کارهایی که در گذشته انجام شده است می تواند تعیین کننده موفقیت یک شرکت باشد. رگه ‌های از رنگ طلایی و سفید در کنار تمام رنگ های مجاز در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود. رنگ‌هایی مانند قرمز تیره ( زرشکی ) سبز زمردی یا زیتونی، آبی کلاسیک یا درباری فضا را مجلل و فاخر نشان می دهند. رنگ های دیگری مانند کرم، قهوه ای و بژ نیز در پالت رنگی چیدمان کلاسیک دیده می شود.

این اشکال پدینت نام دارند و در برخی موارد نیز زیباتر تزیین می شوند. سپس در کنار مبل و تخت از آباژورهای ایستاده و رومیزی بگذارید تا نور وظیفه ای برای مطالعه را فراهم کنند. و در آخر برای کلکسیون دکوریجات و تابلوهایتان از چراغ های دیوارکوب استفاده کنید تا زیبایی آن ها را به خوبی در فضا نشان دهد. توجه داشته باشید طرح های راه راه، شطرنجی، و طرح گل های کلاسیک مثل داماسک، از بهترین گزینه ها برای پارچه های شما هستند.

در این متن به طور کامل در مورد نحوه چیدمان دکوراسیون کلاسیک اروپایی توضیحاتی را ارائه کردیم که بهتر است از آنها برای چیدمان بهتر، کمک گرفت. با اینکه این سبک کمی سنتی است و اغلب بزرگسالان آنرا به کار می‌گیرند اما برای شروع زندگی مشترک جوانان نیز می‌توان از آن استفاده کرد و تنها باید اکسسوری‌های مدرن را نیز در آن به کار گرفت. در فضا با طراحی داخلی کلاسیک از پارچه هایی با جنس پنبه، کتان، مخمل و کرباس استفاده میکنند که بسیار زیبا هستند.