اصول دکوراسیون کلاسیک برای معماری داخلی » سبک کلاسیکسیم در معماری وبلاگ استادکار

اما تکنیک رنگ‌های سایه و روشن می‌تواند یک ایده جالب و خلاقانه باشد. رنگ هم که به نوبه خود جزو پارامترهای اساسی در هر طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید، در این سبک خاص، بیشتر به سمت استفاده از رنگ‌های سفید، شیری، کرم، طلایی و قهوه‌ای تمایل دارد. استفاده از پرد های ژاکارد و مخمل در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است . علاوه بر این ، پرده های سنگین تزئین شده و همچنین پرده های گران قیمت همراه با قرنیزهای مدرن و خالص و زیبا برای یک اتاق نشیمن کلاسیک مناسب هستند. دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک روشی است که بسیار کاربردی طراحی شده ، در عین حال بی عیب و کسل کننده نیست. مطمئناً می توانید عناصر دیگر طراحی را در خود بگنجانید و آنها را به درون خود بکشید ، مثلاً مواردی از دیروز ، امروز و فردا را می توان با هم جمع کرد تا ظاهری جذاب ایجاد کرد.

به عبارت دیگر، طراحی چیدمان به سبک مدرن، علاوه بر ساده بودن، از تزئینات زیاد و پیچیدگی ها کاملاً به دور می باشد. تمامی وسایلی که در این نوع دکوراسیون به کار می‌روند طبیعی و اصیل هستند. به همین دلیل است که وسایل قدیمی و عتیقه در این سبک دکوراسیون داخلی زیاد به چشم می‌خورد. معمولا از گچبری‌های هنری دست ساز و سبک قدیمی در ستون‌های خانه استفاده می‌شود. اگر از چوب در طراحی داخلی استفاده شود حتما چوب طبیعی و گرانقیمت خواهد بود. کفپوش این نوع دکوراسیون نیز معمولا پارکت است و در برخی فضاها نظیر آشپزخانه، اتاق پذیرایی و حمام ممکن است از کفپوش‌های سنگ مرمر یا موزاییک سنگی استفاده شود.

  • اما نگران نباشید ، این اثر اصالت خود را از دست نخواهد داد.
  • معنای اصیل کلاسیک از این کشورها به سایر نقاط جهان نفوذ پیدا کرده است.
  • تک تک اجزا مبلمان و المان های گوناگون با دقت زیاد حکالکی و کنده کاری شده و از حالت سادگی رها گردیده اند.
  • عکس ها و طراحی داخلی هایی که از سبک کلاسیک مشاهده می شود حاکی از آن است که دکوراسیون داخلی کلاسیک سبکس قابل یش بینی منظم و مرتب و مستحکم است نسبت به بقیه سبک های دکوراسیون و معماری داخلی .
  • سبک کلاسیک در معماری داخلی بیشتر با تقارن و تناسب، کمی پیچیدگی و علاقه به وسایل قدیمی و آنتیک شناخته می‎شود.

البته در کشورهایی نظیر یونان و انگلستان نیز آثار معروف تاریخی به معماری کلاسیک دیده می شود. ناگفته نماند که در هر یک از این کشورها سیر تکامل و حتی گاهی توقف در این سبک دیده شده است. در نتیجه منجر به ابداع یک نوع (زیر مجموعه) سبک کلاسیک با رعایت مبانی اصلی شده است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی در واقع یک سبک اصیل و تجمل گرا متعلق به غرب می باشد.

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟!

این نکته که اگر وسایلتان زیاد است برای این‌که از شلوغی اتاق جلوگیری کنید کاغذ دیواری‌هایی با طرح های ساده و ظریف و نیز با رنگ‌های ملایم تر را انتخاب کنید. اول از همه برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک به سراغ انتخاب یک دست مبلمان استیل و فاخر بروید. این مهم ترین رکن چیدمان کلاسیک اتاق پذیرایی شما به شمار می‌رود. مبلمان استیل ذات اشرافی دارد، می تواند به میزان قابل توجه‌ی شما را به هدف‌تان که داشتن یک دکوراسیون کلاسیک است نزدیک کند. دکوراسیون داخلی کلاسیک هیچ وقت از مد خارج نمیشود و همیشه لوکس ،ظریف و فضای سلطنتی را ایجاد میکند. دکوراسیون داخلی کلاسیک بر اساس نظم، تعادل، دقت و ظرافت فراوان است که اصلی ترین ویژگی آن تقارن است.

مدل برتر مبل مدرن راحتی جدید

برای اینکه این حس دیرتر به سراغ شما بیاید، ما پیشنهاد می کنیم که در دکوراسیون خود از اشیا با رنگ های متنوع بهره بگیرید. شاید برایتان جالب باشد که یکی از نخستین تعاریف موجود از معماری کلاسیک برگرفته از سخنان معمار مشهور رومی ویترویوس است. وی سه قانون ساده را برای یک ساختمان بی نقص مطرح می کند ؛ استحکام و پایداری ساختمان، کاربردی بودن و پاسخ به عملکرد ، زیبایی . سبک لوکس و جذاب کلاسیک در دکوراسیون و معماری داخلی را بشناسید. در این نوع چیدمان ، کلیه مبلمان ها به رنگ‌های سفید یا طلایی بوده و از استفاده از هر نوع رنگ دیگری به‌جز رنگ‌های مشابه طلایی در چیدمان خودداری می‌شود.

دکوراسیون کلاسیک اتاق نشیمن

اما در این بین اشیای چوبی از اصالت بیشتری برخوردار بوده و محبوب تر نیز می باشند. از دیوارکوب های چینی و سفالی با نقوش سنتی و یا نقوش ریز نیز می توان به عنوان دکوراتیوهای محبوب دکوراسیون داخلی کلاسیک بهره برد. طراحی داخلی به سبک کلاسیک برای هر گروه سنی راحت و مناسب است. شما می توانید آشپزخانه یا اتاق خواب خود را به روش سنتی دکور بزنید و محیطی آرام برای خود به وجود آورید. بعد از اعتراضات به سبک مدرن سبک نئوکلاسیک کانون توجه قرار گرفت.

سبک نئوکلاسیک این امکان را به ما می‌دهد، ترکیب شگفت انگیزی از تضاد چیدمان یک خانه قدیمی با المان های به روز و برعکس چیدمان آپارتمان های مدرن و مینیمال با مبلمان و المان های ظریف کلاسیک را داشته باشیم. یک آشپزخانه کلاسیک فضایی باز دارد و نور زیادی باید به داخل آن بتابد. اگر از مبلمانی با دسته‌ها و پایه‌های کارشده در دکوراسیون کلاسیک استفاده نشود از مبلمانی با پارچه مبلی چرمی استفاده می‌شود. در این میان اگر ابعاد فضا به شما اجازه می‌دهد، می‌توانید مبل‌ها را به صورت دایره‌ای بچینید. به خاطر داشته باشید که بهترین چیدمان در هر سبکی، چیدمان بدون زاویه و گرد است. بر اساس علم فنگ شویی در این حالت انرژی زندگی، در خانه بهتر می‌تواند گردش کند.