با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! گروه بینا

تقارن و نظم از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد. در این نوع طراحی سعی می شود تا اشیایی قرینه و مشابه هم روبروی هم قرار داده شوند تا نظم خاصی بر فضا حاکم شود. تناسب اندازه و شکل اشیا در این نوع دکوراسیون بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون اتاق پذیرایی نشان دهنده ذوق و سلیقه شما است پس بهتر است برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی کلاسیک دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون داخلی منزل خود به وجود آورید.

هر چند بسیار مهم است که شما خودتان علاقه مند به این سبک هنر باشید تا به خوبی بتوانید یک دکوراسیون کلاسیک در خانه خود ایجاد کنید. همانند تمام مشخصه‌های موجود در دکوراسیون کلاسیک، یک آشپزخانه کلاسیک نیز همیشه کاربردی و جذاب طراحی می‌شود. اغلب ست‌های موجود در آشپزخانه کلاسیک چوبی هستند و حتی می‌توانند دسته‌های کارشده داشته باشند. ترکیب رنگ موجود در این فضا از کرم روشن تا قهوه‌ای تیره متفاوت است.

  • سبک کلاسیک در سرتا سر جهان در میان مردم طرفدار و محبوبیت خاصی دارد.
  • همانطور که گفته شد تعادل و ظرافت در عناصر سبک کلاسیک کاملاً مشهود است وهمه جزییات دقیق قرار گرفته اند.
  • به کار بردن پارچه های دارای الگوی ریزنقش زردوزی شده یا کاغذ دیواری های ابریشمی با پترن های ظریف متالیک می تواند برای نزدیک شدن سبک دکوراسیون منزل شما به خصوصیات سبک کلاسیک مفید باشد.
  • عناصر و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کلاسیک، سبب بروز آرامش در محیط می شود.

در دکوراسیون داخلی در کنار مبلمان استاندارد، می توان ستون یا نیم ستون، قرنیز، پنجره های بلند و حتی مجسمه قرار داد، رنگ های پایه و اصلی مورد استفاده برای این سبک اصولا روشن و خنثی هستند. هیچگاه نمی توان از تاثیری که مبلمان در دکواسیون می گذارد غافل شد. مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی باید از جنس چوب باشد. خود نمایی اشیای چوبی در دکوراسیون یکی از ویژگی های بارز دکوراسیون ایرانی می باشد. مبلمان کلاسیک ایرانی بهتر است که از چوب هایی چون راش، گردو، سرخدار، بلوط و غیره تولید شده باشند. مبلمان کلاسیک ایرانی، جزو مبلمان های تاج دار می باشد که تاج و پایه ی آن ها با کنده کاری، منبت کاری و معرق کاری تزئین شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک_اسلام شهر

میز به صورت مستطیل با مجموعه ای از صندلی های همسان که به طور مساوی در اطراف محیط قرار گرفته اند. مبلمان روکش دار در یک اتاق سنتی خطوط کلاسیک و جزئیات کم اهمیت را به نمایش می گذارد. استفاده از یک قالیچه با طرح های ایرانی مانند طرح ترکمن صحرا در آشپزخانه مناسب برای دکوراسیون کلاسیک می باشد. در سبک مدرن از اشیای دکوراتیو مینیمال بیشتر استفاده می شود. اشیای فانتزی، طرح های فانتزی، پارچه های راه راه، تابلو های نقاشی به سبک کوبیسم، استفاده از طرح های خیالی بیشتر مختص سبک دکوراسیون مدرن می باشد. همانطور که گفته شد نباید از یک رنگ به صورت افراطی در دکوراسیون استفاده نمود.

رنگ‌هایی نظیر زیتونی، بژ، کرم، سبز روشن و مهم‌تر از همه رنگ پر زرق و برق طلایی که بیشتر در وسایل خانه و پارچه‌های آن به کار می‌رود. همچنین در این سبک دکوراسیون از رنگ‌های طبیعی نظیر قهوه‌ای چوبی نیز برای مبلمان و وسایل خانه استفاده می‌شود. اما در نظر داشته باشید در دکوراسیون سبک کلاسیک به هیچ وجه قرار نیست اتاق را تاریک و دلگیر کنید.

چطور به وسیله دکوراسیون داخلی خانه را بز …

۴- یک گزینه عالی دیگر برای انتخاب اکسسوری‌ها در دکوراسیون کلاسیک ایرانی، شمعدان‌های لاله طرح قدیمی هستند. جلوه ناب و زیبای آنها همیشه دوست‌داشتنی و چشم نواز است. بهترین اندازه فرش، اندازه‌ای است که در وسط فضا قرار بگیرد. البته باید اضافه کرد که تاکید بیشتر بر روی فرش‌های دستباف و طرح‌های اصیل و سنتی است. خانه مانند مانکن است و جزئیات داخلی آن مانند لباسی است که روی مانکن گذاشته شده است.

گروه حرفه ای آچیلان دکور، با اتکا به ذوق و هنر طراحان خود، طراحی سبک کلاسیک را به معنای واقعی کلمه معنا و مفهوم می بخشند. استفاده از متدهای روز دنیا در طراحی سبک کلاسیک، از جمله نقاط عطف این مجموعه متخصص و معتبر به شمار می رود. شایان ذکر است که استفاده از طراحان خبره و با تجربه در طراحی این سبک از دکوراسیون، نقش بسزایی در القای بهتر شخصیت و اصالت فضا ایفا می نماید. دیوارپوش چرمی، کفپوش سنگ گرانیت و مرمر برای پذیرایی با سبک کلاسیک فضای بی نقصی را بوجود خواهد آورد. لوستر و آباژورهای برنزی یا کریستالی، تابلو فرش، مجسمه های بزرگ، شمعدان های بزرگ و زیبا از متریال های ارزشمند از دیگر المان های پذیرایی به سبک کلاسیک می باشند. به طور کلی متریال هایی با رنگ های سنگین در طراحی داخلی به سبک کلاسیک حائز اهمیت هستند.

درخششی که در یک فضای کلاسیک به چشم می خورد در هیچ فضای دیگری دیده نمی شود. سبک کلاسیک، پادشاه سبک های خیره کننده است و جلوه ای دارد که آن را به خوبی از سبک های دیگر متمایز می سازد. برای ایجاد درخشش در سبک کلاسیک می توان از متریال های مناسب کمک گرفت.

شما در اکثر مکان های مختلف معماری و دکوراسیون سبک مدرن را مشاهده می کنید. افراد کمی به این سبک گرایش دارند ، زیرا باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنند. البته فراموش نکنید که باید روح قواعد و اصول سبک کلاسیک مانند قرینگی حفظ شود. نکته دیگر اینکه حضور چوب طبیعی و لوازم چوبی نیز اهمیت ویژه ای در دکوراسیون کلاسیک ایرانی دارند.