نکات دکوراسیون منزل که باید به آنها توجه کنید نکته های دکور خانه پویانو Eclectic living room, Victorian living room, Home fireplace

اتاق ناهار خوری در یک خانه سنتی به طور کلی یک اتاق جداگانه است که اغلب دارای گنجه های گوشه ای داخلی برای ذخیره سازی چینی و ظروف کلاسیک است. میز به صورت مستطیل با مجموعه ای از صندلی های همسان که به طور مساوی در اطراف محیط قرار گرفته اند. مبلمان روکش دار در یک اتاق سنتی خطوط کلاسیک و جزئیات کم اهمیت را به نمایش می گذارد. شاید لازم باشد بدانید که از آنجا که تصاویر خانه های ایرانی که در پیج های گوناگون( مشابه این پیج) به اشتراک گذاشته شده اند، عملا اطلاع از اینکه چه کسی برای نخسنین بار اقدام به معرفی آن ها کرده، غیر ممکن است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز همانند دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت فراوانی برخوردار است. به جرات می توان گفت پذیرایی مهمترین بخش در هر خانه محسوب می شود. تفکیک فضای پذیرایی به دو بخش عمومی و نیمه عمومی ایده خوبی است که در سبک معماری ما ایرانی ها بسیار مطلوب است. رسیدن به فضای مطلوب در طراحی دکوراسیون پذیرایی مستلزم رعایت نکاتی است.

  • دکوراسیون داخلی منازل با توجه به سلیقه افراد و فضای که در اختیار دارند کاملا متفاوت است.
  • هماهنگ سازی، تناسب، ایجاد فضای گرم، ترکیب رنگی آرام، استفاده بهینه از فضای خانه، وسایل مناسب و خاص و… همگی این موارد در کنار هم باعث ایجاد یک طراحی منحصر به فرد برای منزلتان می شود.
  • دكوراسيون منزل با وسايل ارزان در اول شاید نشدنی و سخت به نظر بیاید ولی با رعایت بعضی نکات و تکنیک‌ها و وسایل می‌توانید آن را عملیاتی کنید.
  • در واقع در این نوع طراحی از لوازم چوبی و فلزی قدیمی و تزئینات ساده استفاده شده و از عناصر و المان‌های طبیعی بهره زیادی برده می‌شود.
  • تا بتوانیم یک نقشه کلی از تمامی فعالیت‌ها در اختیار داشته باشیم و بر اساس آن، هم گزینه‌های مختلف را در تمامی قسمت‌ها موردبررسی قرار بدهیم و هم برای سرعت بخشیدن به امور از آن‌ها استفاده کنیم.

برای مثال استفاده از میزهای تاشو برای آپارتمان های کوچک یا قفسه های مخفی در زیر میزها و … می تواند کاربری بودن این سبک را به خوبی نشان می دهد. استفاده از وسایل چوبی و سبک که قابلیت جابجایی داشته باشند در این سبک طراحی بسیار مورد توجه قرار دارد. طراحی دکوراسیون داخلی منزل به منزله چیدمان یک فضا در یک بخشی از مکان داخلی مثل اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، گل خانه یا هر فضای بسته دیگر است.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر زیاده‌خواه هستید یک لوستر شیک باید انتخاب شما به‌عنوان تجهیزات نور رسانی باشد. اگرنه اصلاً نگران نباشید شما هنوز هم می‌توانید این فضا را به دست آورید. سراغ رنگی تیره‌تر از صورتی هزاره نروید اگرچه به یک‌میزان نباشند. برای رنگ‌های برجسته همیشه از پالت رنگ سبز متمایل به آبی، سفید و فیروزه‌ای استفاده کنید.

در این صورت می توان از سرامیک و یا پارکت برای زیبایی بیشتر کف استفاده نمود. اما اگر فضای خالی و کافی در منزل خود دارید، می توانید با پارتیشن بندی توسط درب های چوبی یا شیشه ای متحرک فضای خالی را بخش بندی کنید. بازسازی منزل کاری دشوار است و خودتان نمی توانید انجام دهید . برای راحتی می توانید کار را به گروه بازسازی منازل بسپارید.

با انتخاب این نوع سبک طراحی به راحتی می توان فضای طبیعی و دوست داشتنی خانه های روستایی را در محیط خود خلق نمود. یکی از ویژگی های بارز این سبک استفاده از مواد و مصالح ارگانیک، ظروف سفالی و عناصر چوبی است. لازم به ذکر است که در این سبک طراحی از پارچه های طرح و نقش دار و رنگ گرمِ مات به طور قابل توجهی استفاده می کنند. یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی،طراحی داخلی مدرن است. این سبک را می توان در طرح های ساده و شیک که دارای ظاهری موقر هستند به خوبی پیدا نمود. در واقع هدف اصلی از این نوع طراحی سادگی در عین زیبایی بی نظیر می باشد.

همه ما از نورهای طبیعی و مصنوعی در منزل خود بهره می‌گیریم. اما تلفیق درست این نورها می‌تواند حال و هوای متفاوتی به اتاق‌های خانه شما ببخشد. استفاده از لامپ‌های هالوژنی، ریسه‌های متری و ترکیب نورهای رنگی مختلف تأثیر زیادی در کیفیت نور فضای شما خواهد داشت. این سبک‌های طراحی در واقع مجزا از هم هستند اما به دلیل اشتراکات زیاد می‌توان آن‌ها را به‌راحتی تلفیق کرد. اصول کلی در ایجاد چنین سبکی، استفاده از رنگ‌های محدود و خنثی، استفاده از لوازم ساده با اشکال هندسی معقول مانند دایره، مربع و… و همچنین استفاده هر چه کمتر از تزئینات بی‌مورد است.

ترفند 3: چطور طراحی دکوراسیون انجام بدیم که خانه منحصربه‌فردی داشته باشیم؟

معماری داخلی در واقع هنر و علم طراحی و ساختن قسمت های مختلف داخل ساختمان می باشد و با طراحی کل ساختمان در ارتباط است. از جمله موارد مهم در زمینه بازسازی ساختمان یا ساختن یک بنا طراحی داخلی آن است. پس می توان گفت که طراحی داخلی پلی بین دکوراسیون داخلی و معماری می باشد. فرش لاکی با ترکیب رنگ ها و طرح های شرقی قطعا مناسب ترین گزینه است. آویز به دیوار یا روی مبلمان می توانند به ایرانی تر شدن فضا کمک کنند. اتاق خواب شما با یک فرش لاکی طراوت و حال بهتری را می تواند به شما منتقل کند.

اما ویژگی های این سبک

به همین دلیل رنگ دیوارها از مهمترین عناصر در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود. رنگ، بافت و طرحی که روی آن‌ها به کار می‌رود، تاثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا داشته و باید هماهنگ با طرح و رنگ دیگر اجزای دکوراسیون خانه انتخاب شود. حتی می‌توان با انتخاب رنگ و طرح مناسب، فضای خانه را بزرگتر جلوه داد یا نواقص آن را پوشاند. نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل با آباژور موجب روح بخشیدن به فضای خانه و صرفه جویی در مصرف برق هنگامی که به نور زیاد نیاز نیست، می‌شود.