دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده 35 مدل جذاب + نکات طلایی

اگر در زمره افرادی قرار دارید که تردد بالایی در آشپزخانه دارند و یا کف آشپزخانه تان زود به زود لکه می گیرد و یا به هر علتی کثیف می شود، بهترین انتخاب برای کفپوش آشپزخانه شما استفاده از سنگ یا سرامیک می باشد. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و به روز باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. اولین چیزی که برای داشتن دکوراسین آشپزخانه به روز باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است. بنابراین نباید روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها وسایل اضافی قرار داده شود. اگر شما هم علاقمند به دکوراسیون آشپزخانه سفید هستید توجه داشته باشید رنگ صفحه کابینت، کاشی بین کابینتی و کف آشپزخانه را از رنگ های متضاد استفاده کنید تا زیبایی محیط آشپزخانتان را بیش از پیش کنید.

سرامیک نیز یکی از بخش های مهم در دکوراسیون آشپزخانه است که یا به صورت کامل تعویض می شود و یا با استفاده از چسب سرامیک ها بر روی دیوار نصب می شوند. بازسازی آشپزخانه معمولاً زمانی انجام می شود که افراد بخواهند دیزاین کابینت آشپزخانه یا مکان آن را عوض کنند و طرحی جدید را جایگزین نمایند. به هر حال آشپزخانه هایی که تمام دیوار هستند و می توان کل چهار طرف آن را با استفاده از کابینت پوشاند شیک تر و جذاب تر از آشپزخانه هایی خواهد بود که دارای درب و پنجره هستند.

  • نکته دیگری که در مورد انتخاب کابینت وجود دارد استفاده از کابینت‌های بلند است.
  • البته نورپردازی و نحوه دسترسی آسان به اکسسوری‌ها را هم باید مورد توجه قرار داد تا یک دکوراسیون آشپزخانه شیک و بی نقص داشته باشیم.
  • در کابینت مدل کلاسیک، درب کابینت‌ها معمولا با جک باز نمی‌شوند و بطور کلی از یراق‌های مدرن استفاده نمی‌شود.
  • اگر در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه تصمی دارید رنگ دکوراسیون آشپزخانه و دیوارهایش تغییر کند، این موضوع را در نظر بگرید که با رنگ دیگر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد.

استفاده از رنگ سفید و رنگ‌های روشن در دیوار، کابینت و دکوراسیون آشپزخانه شما باعث می‌شود احساس کنید فضای شما بزرگ‌تر است. اطمینان حاصل کنید که نور آشپزخانه مناسب دکوراسیون آشپزخانه شماست. آشپزخانه و کابینت کلاسیک یکی از زیباترین و پر هزینه‌ترین سبک‌های دکوراسیون است. در این سبک دکوراسیون آشپزخانه، کابینت‌ها از چوب طبیعی ساخته می‌شوند، تزیینات و جزییات روی آنها به وضوح دیده می‌شود. این جزییات از کنده‌کاری‌های روی کابینت گرفته تا دستگیره‌های فلزی و آبکاری شده با رنگ‌های طلایی یا آنتیک خودنمایی می‌کند. انتخاب وسایل با ابعاد رو رنگ و هارمونی و سایز متناسب با فضای آشپزخانه نکات مهمی هستند که در زیبایی دکوراسیون این قسمت از آشپزخانه تاثیر به سزایی دارند و مهم‌تر اینکه زیبایی و منظم بودن آن تاثیر مستقیمی در زیبایی دکوراسیون کلی خانه دارد.

همچنین استفاده از صندلی های تاشو کوچک نیز در دکوراسیون آشپزخانه‌ های کوچک امری ضروری به نظر می آید.

استفاده از رنگ های روشن به خصوص سفید و نیز وجود نور کافی در این محیط جلوه بسیار زیادی به خصوص به آشپزخانه های کوچک خواهد داد. مشتری در مرحله ی طراحی به راحتی می تواند آن چرا که قرار است به عنوان دکوراسیون در فضای آشپزخانه چیده شود را ببیند و در صورت دلخواه پیشنهادات، انتقادات و یا ایده های جدید خود را بیان نماید. کابینت آشپزخانه سبب می شود لوازم آشپزخانه، به صورتی مرتب و منظم در کنار هم قرار بگیرند وعلاوه بر مرتب بودن آشپزخانه، سبب زیبایی و لوکس بودن آشپزخانه و محیط آشپزی می شود. برای ساخت میز ناهار خوری چوب و فلز، از انواع چوب میتوان استفاده کرد. به عنوان مثال برای تولید میزی که در تصویر بالا مشاهده میکنید از چوب درخت چنار استفاده شده است.

دکوراسیون پذیرایی ایده آل و شیک؛ راهنمای چیدمان و انتخاب، بهترین ها، ترفندها و اشتباه های رایج

اگرچه اجزا و قسمت هایی مانند کابینت ها، کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیره و دیگر وسایل جانبی در زیبایی این قسمت از خانه بسیار تاثیرگذار هستند اما دیوارها نیز می توانند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی و جذابیت آشپزخانه داشته باشند. نورپردازی باید با توجه به ابعاد و رنگ های قابل استفاده در آشپزخانه صورت گیرد. اصولا یک آشپزخانه کم نور و تاریک طوری به نظر می رسد که انگار فضای کوچکتری به آن اختصاص داده شده است و فضا کوچک‌ تر از آنچه هست که دیده می شود.

جزیره آشپزخانه و چگونگی آن

لوازم و اکسسوری هایی که در یک آشپزخانه کوچک استفاده می‌شوند بدون جزئیات زیاد، زرق و برق و شلوغی هستند. برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و مدرن بهتر است از یک تیم طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. شما می‌توانید وسیله‌های آشپزخانه را طبق سلیقه و علایق خود خریداری کنید. یک تیم طراحی دکوراسیون آشپزخانه در چیدمان بهتر وسیله‌ها به شما کمک خواهد کرد. اگر حال آشپزخانه یک خانه خوب باشد، حال اهالی آن خانه نیز خوب است!

خصوصا در طراحی سبک مدرن و مینیمال به روز بودن و آشنایی با فناوری و تکنولوژی روز متریال مورد استفاده، اپلاینس‌های آشپزخانه و لوازم خانگی، نورپردازی مدرن بسیار مهم است. گروه معماری و معماری داخلی آرمند با بیش از 15 سال سابقه درخشان در این زمینه در این مسیر همراه شما می‌باشد. در صورت نیاز می‌توانید از طریق کامل کردن فرم طراحی آنلاین کابینت و دکوراسیون آشپزخانه با ما در ارتباط باشید.