چهار سبک دکوراسیون داخلی منزل و المان های مهم آن تهران دیزاین سنتر-پارسیان دکور

اگرچه هرکسی طرفدار آن نیست چون اگر باکیفیت آن‌ها را نخرید می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. می‌تواند در هر خانه‌ای احساس بودن در پناهگاهی ساحلی را ایجاد کند. پالت رنگی ساحلی رایج شامل طیف‌های آبی روشن و سبزهای برگرفته از اقیانوس همراه با کرم‌ها و رنگ‌های خنثی برای ظاهری زیبا و آرامش‌بخش است. برای خانه‌های خود می‌توانید با استفاده از تصویر بالا از کاناپه‌ی بدون محدودیت زمانی، صندلی‌های مشابه به دوره‌ی لویی پنجم، ترکیبی دست‌چین از قطعات هنری استفاده کنید. در تصویر بالا ترکیبی از مبلمان منحصربه‌فرد و به سبک‌دست ساز، آویزهایی باسیم‌های به سبک صنعتی و صندلی‌های چرم خاصی را مشاهده می‌نماییم.

  • بعضی گلدان‌ها طرحی کلاسیک دارند و برای خانه‌های به سبک کلاسیک مناسب‌تر هستند و بعضی به سبک مدرن طراحی می‌شوند‌ و برای خانه‌های مدرن مناسب هستند.
  • مورد قابل اشاره بعدی استفاده از چوب در چیدمان خانه برای پخش کردن رنگ در محیط است.
  • توصیه‌های زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد .
  • در واقع می توان گفت مینیمال به معنای حذف همه زرق و برق هاست.
  • هرچند طراحی این منزل کمی به طراحی‌های غربی نزدیک است؛ با این حال استفاده از فرش، پرده و لوسترهای مدرن همچنان یادآور دکوراسیون‌های ایرانی است.
  • به طور مثال در صورتی که تنها آشپزخانه طراحی شود، هزینه بسیار کمتر از زمانی است که بخواهید طراحی داخلی کل خانه را تغییر دهید.

پس بهتره شما دور بایستید و نظاره‌گر باشین و گهگاه فقط راهنمایی‌های کوچکی بکنید. در مورد پذیرایی به دلیل اینکه معمولا به فضای بیشتری احتیاج داریم، هرچه به شکل مستطیل نزدیک باشه، البته مستطیل نزدیک به مربع و ترجیحا با تناسبات 2 به 3،‌ کاربرد بیشتری داره . سعی کنید کیفیت همیشه بر کمیت براتون ارجح باشه، چون ماندگاری موضوع مهمیه و اگر شما کلی وسیله ارزون و بی‌کیفیت داشته باشین، جلوه جالبی نداره اما میشه با تعداد کمتری وسیله باکیفیت به دکوراسیون بهتری رسید.

استفاده از رواق ها و قوس های معماری همراه با متریال های چوب، آجر و نقوش اسلیمی به هر چه بهتر این سبک معماری کمک شایان میکند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این سبک، سادگی و روستایی بودن آن است. اغلب در این سبک از سازه‌های روستایی و چوب‌های جنگلی و مصالح بومی بهره برداری می‌شود. با استفاده از این سبک، طبیعت را به دکوراسیون منزل خود دعوت کرده‌اید. پویایی و خاص بودن این سبک طراحی از ویژگی ها بارز آن می باشد.

علاوه بر این موارد خود شومینه می تواند علاوه بر سیستم گرمایشی یک وسیله برای زیبایی بیشتر خانه به حساب بیاید. این سبک امروزه رواج زیادی پیدا کرده است که در آن از وسیله های بسیار کمی برای دکوراسیون استفاده می شود. در سبک سنتی بیشتر به تجمل گرایی و استفاده از وسیله های زیاد و گران بها پرداخته می شود در حالی که سبک مینیمال کاملاً متفاوت با آن می باشد و با تجمل گرایی مخالفت می کند و نشان دهنده قناعت و مصرف کم می باشد. در این دکوراسیون فضا بسیار آرام می باشد و محیط زیادی خالی است. رشته دکوراسیون داخلی در ایران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در خارج از ایران تا مقطع دکترا دانشجو می پذیرد.

دکوراسیون خانه کوچک عروس

استفاده از فناوری‌های روز رو دست کم نگیرین، چون تماما به نفع شما تمام میشه. باعث میشه شما قبل از اقدام به هر کاری، حتی عقد قرارداد، طرح رو ببینید و در صورتی که خوشتون اومد وارد مرحله بعدی بشید. اینطوری هر تغییری هم در طرح نیاز باشه اعمال میشه، تجسم شما از فضا واقعی‌تر هست، درصد خطا پایین میاد و هدررفت زمان و هزینه به کمترین حد می‌رسه. همونطور که میدونین مبحث دکوراسیون داخلی بسیار گسترده و مفصل هست، سعی کردیم اینجا به عنوان راهنمای کاملِ دکوراسیون داخلی، به تمام جنبه ها بپردازیم.

مراحل اجرای یک پروژه دکوراسیون داخلی چیست؟

بنابراین از وسایل و عناصری در این سبک استفاده می شود که جزئیات کمتری دارند و دارای خطوط صاف و صیقلی می باشند. ، تلفیقی از عناصر با کیفیت استیل در رنگ های مجله خبری دکوراسیون نقره‌ای و طلایی به همراه چوب یا شیشه خودنمایی می‌کنند. در این زمینه بهترین برای هر فرد یا هر فضا متفاوت است و بیشتر بر اساس بودجه و سلیقه تعیین می‌شود.

برای این منظور باید از همه قسمت‌های مختلفی که چیدمان یک‌منزل را تشکیل می‌دهند آگاهی داشته باشید و نکات مختلف را برای چیدمان و خرید وسیله‌ها رعایت کنید. قهوه‌ای و زرد ترکیب هیجان‌انگیزی است که طرحی آنتیک به فضا القا می‌کند. دیوارها طوسی (میزان تیره و یا روشن آن را بسته به سلیقه و اثاثیه متفاوت است) با مبلمان آبی. هنگامی‌که بارنگ‌های اشباع‌شده دیگر مانند قرمز بور گندی، آبی سلطنتی و زیتونی در فضا به کار رود. انتخاب رنگ‌هایی که باهم جلوه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کنند، بسیار سخت و وقت‌گیر است.

حتما وسایل مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. چراکه خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که نتوانید چیدمان درست و اصولی داشته باشید. این عنصر جذاب در دکوراسیون خانه علاوه بر زیبایی برای کنترل میزان نور ورودی و کنترل میزان محرمیت خانه نیز به کار می‌رود و کاملا کاربردی است.

دکوراسیون داخلی سنتی خاص ایران است و شاید بتوان گفت یک سبک بی نظیر در طراحی می باشد. سبک دکوراسیون داخلی ایرانی امروزه دچار تغییرات مدرنی شده که دانستن قوانین مربوط به آن یک نکته مهم است.در این سبک قوانین و نکاتی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ،طراحی دکوراسیون پذیرایی و غیره وجود دارد. گذشته از اصولی که در رابطه با انتخاب درست رنگ، بافت، سبک دکوراسیون منزل و اشیای متناسب با سبکی که برمی‌گزینید.