سبک دکوراسیون کلاسیک معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان! مدیا دکور

از مبلمان تک در کنار ست مبلمان استفاده می‌کنند مانند لاوست، شزلون و حتی صندلی گهواره ای. از فرش هایی با نقوش سنتی اصیل و دستباف استفاده می کنند. شما را در ادامه با ویژگی های این سبک خاص معماری بیشتر آشنا میکنیم. سپس در دو طرف نقطه کانونی، مبلمان و اکسسوری و دکوریجات را به صورت قرینه چیدمان کنید.

اکثر اشیای مورد استفاده از دکوراسیون داخلی کلاسیک اشیای چوبی می باشد، اما این بدین معنا نیست که از اشیای دیگر استفاده نشود. استفاده از اشیا با جنس های طبیعی مانند سنگ، چوب، استخوان، سفال و غیره در اولویت می باشد، اما استفاده از اشیای شیشه ای، چینی و الیاف نیز می تواند حس زندگی را در فضای شما به جریان اندازد. طراحی دیواره ها و سقف های بسیار فاخر و پرکار ، یکی از ویژگی های بارز سبک کلاسیک در معماری داخلی خانه ها و فضاهای رسمی ست. رنگ‌های غالب در دکوراسیون کلاسیک قهوه‌ای ، خردلی ، نسکافه‌ای تیره، کرم‌رنگ و در نهایت طلایی است.

  • سقف در دکوراسیون کلاسیک، نرم و مسطح است و معمولا رنگی سفید، شیری یا کرمی دارد.
  • تقارن و تناسب دو موضوع مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کلاسیک می باشند.
  • مبلمان چوبی این دکوراسیون معمولا جلاداده شده هستند که برق آن‌ها در فضای خانه جلوه خاص‌تری ایجاد می‌کند.
  • کاغذ دیواری ها را از میان طرح های گلدار و رنگ های آرامش بخش برگزینید.

همچنین با انتخاب رنگ های خاص و جذاب نیازی به تغییر رنگ دکوراسیون در هر سال وجود ندارد. بنابراین ابتدا بهتر است نقطه کانونی را در دکوراسیون منزل کلاسیک مشخص نمایید و سپس شروع به چیدمان لوازم کنید. برای دکوراسیون کلاسیک پذیرایی بهتر است موقعیت مبلمان خود را مشخص نمایید. البته علاوه بر مبلمان، شومینه، دیوار پشت تلویزیون و … تجمل گرایی و استفاده از لوازم لوکس و گرانقیمت جزو عناصر جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می شوند.

نظم در چیدمان به سبک کلاسیک

تریم ها ، منگوله ها و حاشیه ها در صورت استفاده کم بسیار مناسب است. سعی کنید از اشیای چوبی، سنگی، سفالی برای تزئین دکوراسیون داخلی کلاسیک بهره ببرید. استفاده از رنگ های گرم و سرد در کنار یکدیگر، استفاده از رنگ هایی روشن مانند کرم، بژ، سفید و طلایی در دکوراسیون داخلی کلاسیک مرسوم می باشد. در مبلمان کلاسیک شاهد تزئیناتی چون منبت کاری و کنده کاری بر روی تاج و پایه های مبلمان هستیم و این تزئینات سبب شکوه خاص دکوراسیون کلاسیک می گردد. تک تک اجزا مبلمان و المان های گوناگون با دقت زیاد حکالکی و کنده کاری شده و از حالت سادگی رها گردیده اند.

یک حمام کلاسیک اغلب رنگی روشن ترکیبی از بژ و سفید دارد. معمولا برای تاکید به روی جلال و شکوه این فضا این کفپوش سنگ مرمر استفاده می‌شود. آینه نقشی مهم در این دکوراسیون دارد و اغلب از یک آینه بزرگ برنزی برای دکوراسیون حمام کلاسیک استفاده می‌شود.

هر سبکی در معماری و طراحی داخلی با پترن های مخصوص به خود شناخته می شود. در سبک کلاسیک از نقش و نگارهای گل و بته استفاده می شود. به کار بردن پارچه های دارای الگوی ریزنقش زردوزی شده یا کاغذ دیواری های ابریشمی با پترن های ظریف متالیک می تواند برای نزدیک شدن سبک دکوراسیون منزل شما به خصوصیات سبک کلاسیک مفید باشد.

مردم به خوبی می توانند، با این سبک ارتباط بر قرار کنند. اگر قصد دارید، یک سبکی را انتخاب کنید، که اکثر افراد به آن علاقه داشته باشند، قطعا سبک کلاسیک است. در سبک کلاسیک از اشیا و تجهیزات قدیمی و گران قیمت بسیار بهره برده می‌شود‌. علاقه زیاد اکثر افراد به سبک کلاسیک باعث شده، که برای طراحی محل کار خود نیز از این سبک کلاسیک بهره ببرند. هیچ مولفه ای به خوبی یک فرش با اصالت، فضای ایرانی را به دکوراسیون شما وارد نمی کند.

نورپردازی در کنار حضور نور طبیعی در سبک کلاسیک و زیر شاخه های آن اهمیت ویژه ای دارند. معمولا در سبک طراحی کلاسیک پنجره ها بزرگ طراحی می شوند. معمولاً در انواع روش ها ابتدا یک نقطه کانونی را مشخص می کنند و در عین حال اصل تقارن به وضوح قابل مشاهده باشد. سپس یک تم رنگی مناسب که هارمونیک و متعادل باشد را انتخاب می نمایند. جزئی از یک کل هستند، پس باید بین تمامی اجزا توازن همه جانبه ای برقرار باشد. تقریبا همه منازلی که دکوراسیون آن ها به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است، دارای قفسه ها و کمدهایی از جنس چوب هستند که به طور معمول، کتاب های زیادی را در خود جای داده اند.

معرفی جدیدترین مدل های میز تلویزیون

همچنین در سبک کلاسیک می توان از رنگ های سفید استخوانی و یا قهوه ای تیره برای کابیت ها بهره برد. نما و جلوه ی اصلی آشپزخانه به سبک کلاسیک، کابیت ها هستند. برای اینکه بتوانید، به یک آشپزخانه زیبا با سبک کلاسیک دست یابید، می توانید از تیم‌های مجرب طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. این تیم ها بر اساس میزان فضای در دسترس آشپزخانه، سلیقه و روحیات شما یک طرح زیبا برای آشپزخانه شما طراحی و اجرا می‌کنند. هنگام اجرای یک طراحی کلاسیک در اتاق نشیمن ، انتخاب رنگ باید بسیار جدی گرفته شود.

ستون و دیوارهای گچ کاری شده را در فضای داخلی منزلتان، فراموش نکنید!

تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند. سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط و فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگرسبک هامی شود. می توان گفت کهسبک کلاسیکهمان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصرمعاصررا به خود گرفته است.