آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و 30 نمونه طراحی داخلی محبوب به این سبک

به عنوان مثال رنگ قهوه ای شکلاتی برای اتاق هایی که نور ورودی کمی دارند مناسب نمی باشد. از طرفی شکلاتی برای دکوراسیون داخلی کلاسیک اتاق نوزاد مناسب نبوده و باید از رنگ های شادتر استفاده شود. اصلی ترین جز در اتاق خواب تخت خواب و اکسسوری های آن می باشد. تخت خواب و اکسسوری های آن تعیین کننده نوع دکوراسیون اتاق نیز می باشد. برای یک دکوراسیون کلاسیک بهتر است که از تخت خواب های چوبی که تاج های بلندی دارد و تاج آن ها به وسیله ی هنرهای دستی چون کنده کاری، معرق، منبت و غیره تزئین شده است، استفاده نمایید.

  • سبک کلاسیک در هنر، توسط هنرمندان پس از رنسانس، بر پایه سبک های یونانی و لاتین بنا نهاده شد.
  • در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد.
  • در دکوراسیون داخلی کلاسیک، وجود ستون‌ها هم بسیار مهم است.
  • آباژورهای برنزی و چوبی نیز در سایزهای مختلف و با حباب های بزرگ می توانند جلوه منحصر به فردی را در این محیط ایجاد کنند.
  • سبکی که در پس از عصر روشنگری در اروپا به ویژه ایتالیا پدید آمد و ارجاع به هنر و معماری روم و یونان باستان دارد و ازویژگی های آثار آنان بهره می برد.

توجه داشته باشید که رنگ های متضاد در دکوراسیون کلاسیک چندان مورد توجه نیستند. درواقع سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی از شکوه و اصلت را به بینندگان خود نشان می دهد و آن ها را علاقه مند به این شکوه و اصالت و جلال می کند. می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود.

در دنیا ی امروز، انسان ها بیشتر طول روز را کاملا مشغول کار و فعالیت های کاری هستند و بعد از پایان روز برای رسیدن به آرامش به خانه ی خود بازمی گردند. این امر باعث شده است که نقش خانه و اهالی خانه در جامعه ی امروز دو چندان شود. یکی از راه هایی که سبب می شود آرامش به خانه ها وارد شود چیدمان اصولی و علمی دکوراسیون منزل می باشد.

دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک

نقطه کانون اتاق شما جایی است که وقتی مهمانان برای اولین بار وارد اتاق شما می شوند، چشم افراد را به خود جلب می کند. مبلمان کلاسیک در یک دکور سنتی در محور راست منزل قرار می گیرد و به طور مستقیم یا عمودی به شومینه می چسبد. اتاق ناهار خوری اغلب یک اتاق جداگانه است و در گوشه اتاق، معمولا از کابینت های برای نگه داری ظروف چینی استفاده می شود. میز ناهار خوری مستطیل شکل است و اطراف آن صندلی های همسان به طور مساوی قرار داده شده است. جزئیات در مبلمان و طراحی فضاهای داخلی از جمله سقف و دیوار ها نقش بسیار مهمی دارد. میتوان گفت جزئیات جز عناصر جدانشدنی این سبک به شمار میرود.

اصول طراحی داخلی کلاسیک چه هستند؟

دورهم جمع شدن ها، تماشای تلویزیون، دورکاری و مطالعه کردن از جمله ی کارهایی اند که بسیاری از ما برای انجام آنها پذیرایی را انتخاب می کنیم. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است. پرده های ساده و حریر، نور لطیف خورشید، مبل های ال شکل و وسایل های جدید استیل جایگاهی در این سبک ندارند.

تزئینات دیوارها در دکوراسیون داخلی کلاسیک

مطالبی که در این بخش برایتان گفتیم، همگی از مهمترین آیتم‌هایی بودند که برای دیزاین کلاسیک اتاق پذیرایی به آنها نیاز داشتید! باقی موارد را به سلیقه و خلاقیت شخصی شما واگذار می‌کنیم. اگر بخواهید کمی تنوع در آن ایجاد کنید، استفاده از مبل لاو ست هم در کنار دیگر مبل‌ها می‌تواند یک ایده خلاقانه به شمار آید. در مرحله بعدی ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه سبک کلاسیک قبلی را با سبک مدرن تركیب كنید. کاملا متداول است که این سبک را با طرح های مدرن تر ترکیب کنید. اما نگران نباشید ، این اثر اصالت خود را از دست نخواهد داد.