آشنایی با چیدمان به سبک کلاسیک همراه با معرفی چند اصول مهم ! مجله اینترنتی شادمگ

سبک دکوراسیون کلاسیک یک سبک گران قیمت و زیبا می باشد که در آن ستون، گچبری های هنرمندانه، فرش های دستباف، مبل های منبت کاری شده با تکیه گاه و دسته های بزرگ که معمولا آنتیک و عتیقه می باشند به چشم می خورد. این چیدمان منظم و متقارن بوده و متریال های طبیعی و ارزشمند مانند صدف، عاج و چوب های گران قیمت در آن جایگاه ویژه ای دارد. طرفداران دکوراسیون داخلی کلاسیک باید بدانند که اجرای آن هزینه بر بوده و استفاده از وسایل بی ارزش را در آن کاملا نادیده بگیرند. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی، ویژگی ها، اصول مهم در طراحی و مزایا و معایب و طراحی کلاسیک منزل و کاربرد آن در بخش های مختلف خواهیم پرداخت.

  • به طور کلی، امروزه در طراحی چیدمان و دیزاین داخلی یک فضا، سبک های متنوع و مختلفی در دسترس افراد قرار دارد.
  • در ادامه این مطلب مختصری در مورد طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک بیان شده است که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.
  • رنگ های ساده اما گرم کمک می کند دکوراسیون داخلی کلاسیک همواره مورد توجه باشد و هیچ گاه از دنیای مد خارج نشود.
  • گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده میشود.
  • به طور مثال اکسسوری ها و وسایلی که با صدف یا عاج فیل ساخته شده باشند در طراحی دکوراسیون منزل با این سبک مورد استفاده قرار گرفته و وسایل چوبی از چوب های گران قیمت می باشند.
  • همواره مورد تایید و انتخاب افراد زیادی قرار گرفته است.

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی با سبک کلاسیک و یا سنتی از انواع رنگ‎‌های گرم مانند کرم، قهوه‌ای، طلایی و … استفاده می شود. در پذیرایی‌ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش‌ها و پارچه‌های طرح دار استفاده می شود. برای چیدمان یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک باید همان قواعدی که در ابتدای این مطلب گفته شد را به کار ببرید. رعایت تقارن در چیدمان، پرده های بلند و نفیس، رنگ هایی مثل قهوه ای و شیری، توجه به نظم، به کار بردن دکوری های لوکس و چشمگیر و اجرای گچبری روی دیوار و سقف از جمله این قواعد هستند.

مدل و عکس سبک دکوراسیون کلاسیک

اجازه دهید نور طبیعی با کمک بازتاب آینه که روبروی پنجره است وارد اتاق شود. برخلاف تصور معمول در اتاق نشیمن کلاسیک نیازی به لوسترهای کریستالی بزرگ و افسانه ای نیست. در این سبک چراغ های لوکس متعدد که نور را به صورت یکنواخت توزیع و حس خوش آمدگویی را تقویت می کند، استفاده می شود. در نهایت می توان گفت مبلمان کلاسیک استیل یا سلطنتی مبلمان با خطوط و سطوح منحنی با ساختار چوب و رویه مخمل یا پارچه درجه یک، پر از آرایه و حکاکی به ویژه در تاج و با ظاهری باشکوه و لوکس و گرانبهاست. دکوراسیون کلاسیک با مدرن شدن جوامع همچنان به صورت تزیینی و ایده آل ادامه پیدا کرده است. بسیاری از افراد گرایش به اشیاء عتیقه و سنتی دارند و به استفاده از سبک و تزیین کلاسیک علاقه مند هستند.

تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن

ابتدایی‌ترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک، تقارن و تناسب مبلمان است. دو عامل اصلی تناسب و راحتی با پایبندی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. دکوراسیون کلاسیک یکی از سبک‌های محبوب معماری داخلی خانه است که مشخصه‌ها و ویژگی‌های خاص و قابل شناسایی دارد. این نوع دکوراسیون که اغلب از وسایل گرانقیمت تشکیل شده است می‌تواند خانه شما را به قرن ۱۷ بازگرداند و احساس کنید در یک کاخ مجلل زندگی می‌کنید.

تمام ادوار تاریخ یونان، روم و عصر ویکتوریایی را شامل می شود. معنای اصیل کلاسیک از این کشورها به سایر نقاط جهان نفوذ پیدا کرده است. در پایان زیبایی و نظم بصری باشکوه و بی‌نظیری ایجاد می‌شود. گلدان ها، ظروف تزیینی، شمعدانی هایی از جنس نقره، مس و گاهی با روکش طلا نیز کاربرد دارند. سبک کلاسیک از همان ابتدا در تمام هنرها در اروپای قرن 17 ظهور کرد.

۱- رنگ‌ها در شیوه اروپایی، اغلب رنگ‌های زرشکی، قرمز تیره، سبز یشمی و سرمه‌ای است. به این معنا که برای پارچه‌های مبلمان و بخش تزئینات پرده‌ها بیشتر از این رنگ‌ها استفاده می‌شود. ۴- رنگ چوب مبل‌ها می‌تواند سفید و یا قهوه‌ای تیره باشد.

انداختن قالیچه زیر میز مبلمان، وسط پذیرایی، در ورودی پذیرایی جلوه ای خاص به محیط می بخشد. قالیچه های دارای نقوش ریز که پر از طرح و رنگ های مختلف می باشد، برای دکوراسیون داخلی پیشنهاد می شود. در قسمت ورودی آشپزخانه می توانید از یک پرده آویز سنتی استفاده نمایید. پرده آویز ریسه ای، پرده آویز کریستالی، پرده آویز چوبی، پرده آویز نمدی، پرده آویز طرح گلیم فرش، پرده آویز قشقایی نمونه هایی می باشند که می توان از آنها برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کرد. رنگ های متداول و پذیرفته شده در طراحی داخلی به سبک کلاسیک عموما تونالیته های اُکر ، قهوه ای ، بژ و شیری هستند. از رنگ های تناژ سورمه ای، قرمز تیره و فیروزه ای نیز بعضا در طراحی فضاهای لوکس کلاسیک استفاده می شود.

زیباترین طراحی دیوارها بدون شک در طراحی کلاسیک مشاهده می شود. گچ بری های خاص، استفاده از نقوش برجسته خاص، طرح های منحصر به فرد ویژگی سبک کلاسیک می باشد. پنل های دیواری که به سبک کلاسیک طراحی شده اند، پس زمینه ای ظریف و ماندگار برای اشیای منزل شما فراهم می کند. می توان دیوار دکوراسیون داخلی کلاسیک را با گچ بری های متقارن تزئین کرد و مکانی جذاب برای نصب دیوارکوب ها، قاب های تزئینی و تابلو فرش ها ایجاد کرد. این نظم دقیق و کاملا اصولی جلوه ای بسیار فاخر و باشکوه در دکوراسیون داخلی منزل می آفریند و به راحتی بیننده تحت تاثیر این فضای لوکس و رسمی قرار می گیرد. به خلاف دکوراسیون مدرن، در دیزاین به سبک کلاسیک، از دکوری های لوکس و پر تزیین مانند بوفه‌ های چوبی و پر نقش و نگار به میزان قابل‌ توجهی استفاده می‌ شود.