آشنایی با چیدمان به سبک کلاسیک همراه با معرفی چند اصول مهم ! مجله اینترنتی شادمگ

۱- رنگ‌ها در شیوه اروپایی، اغلب رنگ‌های زرشکی، قرمز تیره، سبز یشمی و سرمه‌ای است. به این معنا که برای پارچه‌های مبلمان و بخش تزئینات پرده‌ها بیشتر از این رنگ‌ها استفاده می‌شود. ۴- رنگ چوب مبل‌ها می‌تواند سفید و یا قهوه‌ای تیره باشد.

  • گچبری و طرح های پتینه را می توان به طور گسترده یا نقطه ای در طراحی داخلی کلاسیک به کار برد.
  • مبلمان کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار با بافت های طلایی رنگ نمادی از دکوراسیون کلاسیک محسوب میشوند.
  • به همین سبب از شلوغ شدن فضا و استفاده از اشیایی که باعث به هم ریختگی فضا می شود به شدت اجتناب نمایید.
  • نمونه کارهایی که در گذشته انجام شده است می تواند تعیین کننده موفقیت یک شرکت باشد.

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی با سبک کلاسیک و یا سنتی از انواع رنگ‎‌های گرم مانند کرم، قهوه‌ای، طلایی و … استفاده می شود. در پذیرایی‌ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش‌ها و پارچه‌های طرح دار استفاده می شود. برای چیدمان یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک باید همان قواعدی که در ابتدای این مطلب گفته شد را به کار ببرید. رعایت تقارن در چیدمان، پرده های بلند و نفیس، رنگ هایی مثل قهوه ای و شیری، توجه به نظم، به کار بردن دکوری های لوکس و چشمگیر و اجرای گچبری روی دیوار و سقف از جمله این قواعد هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک_قزوین

سبک کلاسیک برای کسانی که وقار در دکوراسیون را به دیگر چیزها ترجیح می دهند، مناسب است. در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه ی ویژگی ها از کوچک ترین تا آخرین و اصلی ترین قسمت با جزئیات کاملا دقیق انجام شده ودیده میشود. در طراحی داخلی به سبک کلاسیک عنصر اصلی نقطه کانونی در مرکز اتاق است.

ایده طراحی آشپزخانه در تراس +40 مدل آشپزخانه بالکنی

سبک کلاسیک در سرتا سر جهان در میان مردم طرفدار و محبوبیت خاصی دارد. ویژگی و خصوصیات منحصر به فرد این سبک، موجب شده که یک دیزاین خاص و یونیک به دکوراسیون خانه و محل کار ببخشد. بدون تردید، یکی از مؤلفه های موثر و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون کلاسیک، رنگ ها و عناصر رنگی تلقی می شوند. شایان ذکر است که در این سبک طراحی، رنگ های اصلی، غالباً ملایم و آرام انتخاب شده و در طیف رنگی مرواریدی، نقره ای، طلایی، خاکستری و کرمی، مورد استفاده قرار می گیرند.

انداختن قالیچه زیر میز مبلمان، وسط پذیرایی، در ورودی پذیرایی جلوه ای خاص به محیط می بخشد. قالیچه های دارای نقوش ریز که پر از طرح و رنگ های مختلف می باشد، برای دکوراسیون داخلی پیشنهاد می شود. در قسمت ورودی آشپزخانه می توانید از یک پرده آویز سنتی استفاده نمایید. پرده آویز ریسه ای، پرده آویز کریستالی، پرده آویز چوبی، پرده آویز نمدی، پرده آویز طرح گلیم فرش، پرده آویز قشقایی نمونه هایی می باشند که می توان از آنها برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کرد. رنگ های متداول و پذیرفته شده در طراحی داخلی به سبک کلاسیک عموما تونالیته های اُکر ، قهوه ای ، بژ و شیری هستند. از رنگ های تناژ سورمه ای، قرمز تیره و فیروزه ای نیز بعضا در طراحی فضاهای لوکس کلاسیک استفاده می شود.

اجازه دهید نور طبیعی با کمک بازتاب آینه که روبروی پنجره است وارد اتاق شود. برخلاف تصور معمول در اتاق نشیمن کلاسیک نیازی به لوسترهای کریستالی بزرگ و افسانه ای نیست. در این سبک چراغ های لوکس متعدد که نور را به صورت یکنواخت توزیع و حس خوش آمدگویی را تقویت می کند، استفاده می شود. در نهایت می توان گفت مبلمان کلاسیک استیل یا سلطنتی مبلمان با خطوط و سطوح منحنی با ساختار چوب و رویه مخمل یا پارچه درجه یک، پر از آرایه و حکاکی به ویژه در تاج و با ظاهری باشکوه و لوکس و گرانبهاست. دکوراسیون کلاسیک با مدرن شدن جوامع همچنان به صورت تزیینی و ایده آل ادامه پیدا کرده است. بسیاری از افراد گرایش به اشیاء عتیقه و سنتی دارند و به استفاده از سبک و تزیین کلاسیک علاقه مند هستند.