اصول دکوراسیون کلاسیک برای معماری داخلی » سبک کلاسیکسیم در معماری وبلاگ استادکار

مبلمان به کار رفته در این سبک دارای تزئینات فراوان است و حالتی پر زرق و برق و تجملاتی را در خانه ها ایجاد میکند. استفاده از عناصر دکوری و تزئینی جز عناصر مهم در مبلمان سبک کلاسیک است. هم چنین متریال مورد استفاده و پر کاربرد در مبلمان این سبک، متریال چوب است که میتوان شکل ها و تزئینات مناسبی را بر روی آن ایجاد کرد تا جذابیت کار افزایش پیدا کند. بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه ای در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

البته لازم به ذکر است که فقط کتاب ها نیستند که در چیدمان این سبک به چشم می آیند. لوازم دکوری نیز مانند کتاب ها همیشه دارای قفسه مخصوص به خود هستند. همان طور که پیش تر نیز به صورت کوتاه اشاره شد، سبک کلاسیک به هیچ وجه با بی نظمی و آشفتگی سر سازگاری ندارد.

  • در چنین فضایی افراد خانواده با هم روابط بهتر و صمیمی تری دارند.
  • به این معنا که برای پارچه‌های مبلمان و بخش تزئینات پرده‌ها بیشتر از این رنگ‌ها استفاده می‌شود.
  • سبک های مختلفی به منظور بازسازی منزل وجود دارد که افراد می توانند بنابر سلیقه ی شخصی و بودجه ی خود ح …
  • اشیای تزئینی و دکوری در تمامی دکوراسیون ها از عناصر جذابی می باشند که می توانند به عنوان نقاط تمرکز در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی معماری فضای داخلی به سبک کلاسیک شامل ارتفاع زیاد سقف،ستون های بلند،پرده های سرتاسری نزدیک به هم، آینه ها، گلدان و مجسمه های برنزی و.. ناگفته نماند که علاوه بر طراحی دکوراسیون کلاسیک، بازسازی آپارتمان، بازسازی منزل، بازسازی بیمارستان، نقاشی ساختمان و طراحی ویلا، از دیگر خدمات شاخص آچیلان دکور محسوب می شود. لوسترهای بزرگ برنزی، طلایی و کریستالی که دارای ریزه کاری و پرکار هستند در خانه های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آباژورهای برنزی و چوبی نیز در سایزهای مختلف و با حباب های بزرگ می توانند جلوه منحصر به فردی را در این محیط ایجاد کنند. سنگ های مرمر و گرانیت مناسب ترین انواع کفپوش برای این سبک می باشند. این کفپوش ها فضایی لوکس را به وجود آورده و دیزاین کلاسیک را بدون نقص می کنند.

سبک کلاسیک از هر نوع رنگ ها و کنتراست زننده و تند، کاملا به دور می باشد. بر این اساس، رنگ های انتخاب شده در سبک چیدمان کلاسیک، علاوه بر تداعی آرامش و صمیمیت برای افراد، منعکس کننده ظرافت و احساس شادی در محیط می باشد. از دیگر پارامترهای مهم و حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک، تزئین دیوارها به شمار می رود. بر این اساس، در سبک کلاسیک، از کاغذ دیواری های دارای کیفیت بالا و پانل های دیواری چوبی، به منظور القای این سبک به مخاطب استفاده می گردد.

اکسسوری‌های لوکس و آنتیک

به این نکته مهم دقت داشته باشید که رنگ های دیزاین کلاسیک، وقار و ابهت خاصی دارند و نمی توانید از هر رنگ دلخواه در این سبک استفاده کنید. اما برای این که این سبک را بتوانیم به درستی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم باید با ویژگی ها و اصول و قواعد آن آشنا شویم. در این مقاله در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم با این سبک بیشتر آشنا شویم. در واقع در هیچ دوره‌ای از محبوبیت معماری کلاسیک کاسته نشده است. همواره مورد تایید و انتخاب افراد زیادی قرار گرفته است.

مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک

اساسی ترین و بارزترین ویژگی مربوط به دکوراسیون داخلی کلاسیک، وجود تقارن در این سبک است. وجود تقارن در این سبک به این معنا است، که مبلمان به صورت جفت و در روبروی هم در مکان‌های معین قرار می گیرند. برقراری نظم و تقارن در دکوراسیون داخلی کلاسیک، جذبه و ابهت خاصی به محیط می بخشد و حضور در این مکان را برای اکثر افراد لذت بخش می کند. رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی کلاسیک به کار گرفته می شود، یک شخصیت و وقار خاصی را به محیط کار یا خانه شما می بخشد. عناصر و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کلاسیک، سبب بروز آرامش در محیط می شود. سبک کلاسیک به سبک رنگ های فاخر و غنی شهرت یافته و علت این نام گذاری، استفاده از رنگ های طلایی، بژ، کرم و قهوه ای است.

متریال های لوکس باعث ایجاد درخشندگی بیش تر سبک می شوند. استفاده از شمعدان ها و لوسترهای کریستالی، طلایی، برنزی و مسی می تواند در این رابطه مناسب باشد. آینه های قاب دار تزیینی و آثار هنری از دیگر گزینه ها هستند.