با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! گروه بینا

با وجود تنوع بالایی که در دکوراسیون داخلی وجود دارد و عدم شناخت درستی که اغلب مردم از هنر طراحی و دکوراسیون دارند، دیزاین و چیدمان اصولی منزل، کار سخت و دشواری است. دو پایه اصلی چیدمان کلاسیک منزل، تقارن و تناسب می‌باشد. پس برای اینکه تقارن در فضا دیده شود، ابتدا باید نقطه کانونی را در فضا مشخص کنید و آن را به‌عنوان محور تقارن در نظر بگیرید. سپس در دو طرف نقطه کانونی، مبلمان و اکسسوری‌ها را به‌صورت قرینه بچینید. وجود کابیت های چوبی با تناژ رنگ های بژ و قهوه ای در سرویس بهداشتی به خوبی سبک کلاسیک را یادآور می شود. اگر می خواهید، به یک سرویس بهداشتی جذب و مدرن با سبک کلاسیک دست یابید، می توانید از کابیت های چوبی با رنگ های شیری، سفید استخوانی و همچنین مشکی و آینه هایی با قاب فلزی و طلایی رنگ استفاده کنید.

جا حوله ای، جا صابونی، چراغ و دیگر موارد را نیز مطابق رنگ های اصلی به کار رفته در فضا انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، در سبک کلاسیک از مبلمان با کنده کاری های فاخر، پرده های بلند و والان دار و استفاده از رنگ های قهوه ای و کرم به وضوح دیده می شود. بنابراین اگر خوبی و به صورت اصولی از موارد فوق استفاده کنید، می توانید به یک نشیمن زیبا با طرح کلاسیک دست بیابید.

در حوزه هنر و معماری، این اصطلاح به‌طورکلی بیان‌کننده ظاهری است که مطابق با الگو و یا الهام گرفته از کلاسیک یونان یا روم باستان و شامل عناصر تزیینی ظریف و حکاکی‌های عصر باستان در یونان و روم باشد. سبک کلاسیک سبکی است که به معیارهای تعادل، هماهنگی و تناسب پاسخ می‌دهد. هالی سارن یک مجموعه بزرگ،با بیش از یک دهه تجربه در زمینه‌ی خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی،با بروزترین و مدرن ترین متدهای دنیا است.

تابلو فرش های ابریشمی و نفیس و دستباف، ظروف نقره و لوکس با طرح و رنگ های زیبا و ظروف طلاکاری شده در دیزاین خانه کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر اکسسوری هایی که می توان برای تزیین دیوارها در چیدمان سبک کلاسیک مورد استفاده قرار داد، استفاده از تابلوهایی با مضمون نقاشی های دوره کلاسیک هنری می باشد. در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک نرده ی پله ها چوبی و دارای حکاکی بوده، از ساعت های بزرگ و اغلب ایستاده که دارای حکاکی هستند استفاده می کنند. مبلمان های آنتیک، با دسته و پشتی های بلند و منبت های زیاد و پیچیده نیز از دیگر ملزومات سبک کلاسیک در دکوراسیون می باشد. در طراحی کلاسیک منزل منبت کاری های ظریف با ریزه کاری های بسیار زیاد را بیشتر می پسندد. چیدمان مبلمان ها باید به صورت قرینه باشد و بزرگترین مبل جلوی بزرگترین دیوار قرار داده شود.

برای پرده های اتاق نیز از کرکره های باریک استفاده می شود. ممکن است شما نیز در خانه ای رشد کرده باشد که به روش کلاسیک تزیین شده باشد. استفاده از سازه ی بتنی یا سازه ی فولادی ؟ برای تشخیص این که برای ساختمان ما در زمینی که مد نظر داری … جزئیات اهمیت دارند، زیرا این جزئیات هستند که تکمیل کننده سبک اصلی می باشند. ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

  • همانطور که گفته شد، در سبک کلاسیک از مبلمان با کنده کاری های فاخر، پرده های بلند و والان دار و استفاده از رنگ های قهوه ای و کرم به وضوح دیده می شود.
  • در اسرع وقت بعد از درخواست شما برای بازدید رایگان، پیش فاکتور طراحی برای شما ارسال خواهد شد.
  • اتاق‌ها فضای بزرگی دارند که با چند مجسمه دکور شده است.
  • در قسمت ورودی آشپزخانه می توانید از یک پرده آویز سنتی استفاده نمایید.
  • سبک کلاسیک را می توان همان سبک سنتی غرب در دکوراسیون دانست که این روزها کمی با خصوصیات معماری معاصر هم سو شده است.

از نگاه بسیاری، سبک کلاسیک در معماری داخلی تقریبا همیشه یک برگ برنده محسوب می شود. فضایی که به سبک کلاسیک مزین شده است از اصالت خاصی برخوردار است و نمایی جذاب و دلنشین دارد. این تضاد در این سبک طراحی شامل خطوط، رنگ‌ها، مواد و سایر المان های طراحی می‌شود. طراحی نئوکلاسیک با یک هماهنگی در فرم و محتوا، با ایجاد حس پویایی و تنوع در فضا، همزمان احساس لوکس بودن به فضا نیز می‌دهد.

تقارن و تناسب را در چیدمان و خرید اثاثیه رعایت کنید!

رنگ هایی چون ارغوانی، سبز، قرمز، نارنجی و زرد کمتر برای این نوع دکوراسیون در نظر گرفته می شود و تصور غلطی که رایج است، این است که این رنگ ها مناسب دکوراسیون داخلی کلاسیک نمی باشد. در حالی که اگر از رنگ ها به درستی استفاده شود، می توان از آن ها در هر سبکی استفاده نمود. برای استفاده از رنگ باید باید عناصری چون نور، مساحت اتاق، روحیه و سلیقه ی فرد، سن فرد نیز در نظر گرفته شود.

تونالیته های رنگی اصیل و باوقار

تقارن در نورپردازی نیز باید برگرفته از سبک کلاسیک باشد. شکوه، زیبایی و عظمت این نوع مبل برای تکمیل معماری کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بیشتر مواقع از مبلمان سلطنتی برای دیزاین کلاسیک استفاده می کنند. سنگ های مرمر برای کفپوش، دیوارها و حتی نمای کلاسیک کاربرد دارند.

به خلاف دکوراسیون مدرن، در دیزاین به سبک کلاسیک، از دکوری های لوکس و پر تزیین مانند بوفه‌های چوبی و پر نقش و نگار به میزان قابل‌توجهی استفاده می‌شود. یکی از موارد مهم و ضروری در چیدمان اتاق نشیمن کلاسیک فرش است. مطمئن شوید که تمام پایه های مبلمان کلاسیک بر روی فرش قرار گرفته است. از طرف دیگر کلاسیک به عنوان یک سبک در طراحی داخلی و مبلمان هم ویژگی های مشخصی دارد، به آنچه که اصالتی باستانی اروپایی داشته کلاسیک می گفته اند.

با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! اتاق نشیمن فضای کافی برای مانور دکوراسیون کلاسیک خواهد داشت. تختخواب یک اتاق خواب سبک کلاسیک اغلب همانند تخت‌های سلطنتی کار شده و مجلل است. دیوارکوب‌های شمعی پایه برنزی می‌توانند تا حد زیادی دکوراسیون خانه را به یک دکوراسیون کلاسیک تبدیل کنند.