تعریف سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری+ 7 ویژگی مهم

کابینت های چوبی ضد آب مناسب ترین نوع برای این نوع دکوراسیون است. سقف در سبک کلاسیک معمولا سفید است، تزئین شده با گچبری های دست ساز . به عنوان یک کف پوش استفاده پارکت، اما در برخی مناطق (حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن) مجاز به استفاده از سنگ مرمر یا سنگ کاشی است.

  • از آنجا که فرش های دست بافت گران می باشند و هزینه ی دکوراسیون برای شما بسیار گران تمام می شود، می توانید به جای فرش از قالیچه های دست بافت و یا گلیم فرش های دست بافت استفاده نمایید.
  • سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حس آرامش و اطمینان خاطر را در فضا ایجاد میکند.
  • لوسترهای پرنقش و غالباً طلایی‌رنگ با ارتفاع زیاد و شاخه‌های متعدد از ویژگی‌های نورپردازی در این سبک دیزاین منزل است.
  • رنگ‌های غالب در دکوراسیون کلاسیک قهوه‌ای ، خردلی ، نسکافه‌ای تیره، کرم‌رنگ و در نهایت طلایی است.

مبلمان سلطنتی ابعاد بزرگتری دارد و میزان چوب منبتکاری شده نیز بسیار بیشتر است. این نوع مبلمان با الگو های کلاسیک مطابقت بیشتری دارد، در نتیجه جلوه باشکوه تری را به نمایش می گذارند. مبلمان کلاسیک به شکل متقارن در چیدمان داخلی جای می گیرند.

بازسازی باشگاه بدن سازی توچال

آخرین نکته ای که قبل از شروع طراحی یک اتاق نشیمن کلاسیک باید به آن توجه کنید مربوط به عملکرد هر عنصر است. یک قانون طلایی وجود دارد این است که هر آیتم یک هدف و یک مکان دارد. تقسیم کننده ‌های اتاق، ستون ها و ارتفاع سقف و کف همه می توانند اتاق را تعریف کنند. صفر تا صد طراحی دکوراسیون کلاسیک منزل بر اساس متر مربع از 100 هزار تومان شروع میشود و بر اساس متراژ، قیمت دکوراسیون کلاسیک متغیر است. در اسرع وقت بعد از درخواست شما برای بازدید رایگان، پیش فاکتور طراحی برای شما ارسال خواهد شد.

بهتر است که تمامی دکوراتیوها، اشیا و وسایل شما از نوع ایرانی باشد. نمی شود که اشیایی خارجی داشته باشید و بخواهید چیدمان آن ها را به سبک ایرانی انجام دهید. مبلمانی که برای دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده می کنید، باید با مساحت اتاق شما همخوانی داشته باشد. اگر پذیرایی شما کوچک است، از مبلمان جمع و جور کلاسیک استفاده نمایید.

نکات مهم درباره ی تکنیک های کلامی برای فروش حرفه ای

مبلمان، شمعدان ها، مجسمه و سایر اکسسوری ها در سبک کلاسیک به صورت متقارن و یا جفتی روبروی یکدیگر قرار می گیرند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید چیدمان مبلمان ها را به صورت دایره ای انجام دهید. هماهنگی بین تک تک اجزا به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک به چشم می خورد. نیاز به فضا در طراحی دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک به این دلیل است که جانمایی مبلمان حول محور یک یا دو نقطه از فضا می‌گردد که شامل یک المان خاص است که موجب جلب توجه می‌شود.

زمانی که تصمیم به چیدمان اتاق نشیمن کلاسیک می کنید، قبل از هر چیز جای مبلمان را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چگونه بقیه دکوراسیون را با مبلمان هماهنگ کنید. مبلمان کلاسیک بزرگترین عنصر اتاق نشیمن کلاسیک هستند، بنابراین مهم است که آنها متناسب با فضا انتخاب شوند. اگر مبلمان به لحاظ بصری هم حجیم و سنگین باشد و رنگ های به کار رفته در آن تیره باشند، برای دیوار و فرش و پرده حتما باید رنگی چند درجه روشن تر را مدنظر داشته باشید. دقت کنید بین میز جلومبلی با مبل و صندلی ها به میزان کافی فاصله باشد و مسیری ایجاد کنید تا افراد بدون مشکل بتوانند در اتاق حرکت کنند و البته برای گفتگو مجبور نباشند فریاد بزنند.

می توان با پارچه های سنتی پشتی هایی به صورت گرد و مربع به همراه کوسن های کوچک تهیه کرد و دور تا دور پذیرایی از آن ها استفاده کرد. بهتر است که رنگی که برای کوسن و متکاها استفاده می شود، با رنگ فرش همخوانی داشته باشد، بدین معنی که رنگ متکاها و کوسن مکمل، متضاد و ا همرنگ با پس زمینه ی فرش شما باشد. بسیاری از خانم های خانه دار که اهل ذوق و هنر می باشند، به دکوراسیون سرویس بهداشتی خود نیز اهمیت می دهند. سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک برای طراحی سرویس های بهداشتی منازل نیز مورد استقبال واقع شده است. اگر قرار است که میز و صندلی غذا خوری درون آشپزخانه قرار بگیرد، بهتر است که میز و صندلی شما از نوع چوبی با تزئیناتی چون معرق کاری، منبت کاری، کنده کاری و یا طرح های برجسته باشد. میز و صندلی های براق شده با رزین نیز مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد.