دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟! هالی سارن طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان

تخت خواب هایی که دور تا دور آن ها دارای پرده می باشد نیز برای دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار مناسب می باشند. وجود این پرده ها می تواند به آرامش بیشتر شما در هنگام خواب کمک کرده و از طرفی نور ورودی به اتاق خواب را نیز به خوبی کنترل می کند. این پرده ها برای اتاق خواب عروس بسیار پرطرفدار می باشد، در حالی که می توان برای اتاق خواب کودکان و سالمندان نیز از این سبک استفاده نمود. رنگ هایی که در این سبک از آن‌ها استفاده می شود، رنگ هایی با وقار می باشند که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می‌بخشند، رنگ‌هایی مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم.

  • ساتن و ابریشم از جمله محبوب‌ترین پارچه‌ها برای این سبک دکوراسیون به شمار می‌روند.
  • ملزومات و وسایل مورد استفاده در این محیط ها اغلب عتیقه بوده یا به خاطر جنس های لوکس و متریال های با ارزش از قیمت هایی بالایی برخوردار می باشند.
  • بسیاری از افراد گرایش به اشیاء عتیقه و سنتی دارند و به استفاده از سبک و تزیین کلاسیک علاقه مند هستند.

به صورت کلی، رنگ ها و متریال های فلزی و شبه فلزی در این سبک جایگاه پذیرفته شده ای دارند. در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب از تخت‌های بزرگ چوبی که اغلب حکاکی شده هستند یا زاویه‌دار و مستطیلی طراحی شده‌اند استفاده می‌شود. در کنار آن، سایر وسایل همانند میز توالت، کشوها و کمد نیز با طرحی همسان با تختخواب انتخاب می‌شوند و برای روشنایی اتاق نیز از یک لوستر کلاسیک، کمی کوچک‌تر از لوستر اتاق پذیرایی، استفاده می‌شود.

فواید و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک

اگر گلدانی در قسمتی قرار می‌گیرد در گوشه دیگر که نقطه مقابلش باشد، هم باید گلدان دیگری قرار داده شود. وقتی در خانه‌ای با این سبک از طراحی قدم برمی‌داریم، مانند آن است که در افسانه‌های پریان در حال گشت و گذار هستیم. این طراحی پنجره ، زیبایی و لوکس بودن یک سبک کلاسیک را کاملا برجسته می کند.

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

در این نوع سبک طراحی، به منظور ایجاد فضایی آرام و دنج، از رنگ های گرم استفاده به عمل می آید. همچنین طراحی این سبک از دکوراسیون، نشأت گرفته از فرهنگ اروپایی بوده و از پیشتازان این سبک می توان به رومی ها و یونانیان اشاره نمود. در یک نگاه کلی، می توان ابراز نمود که دکوراسیون به سبک کلاسیک، از عناصر مختلفی مانند خطوط و رنگ های دارای ترکیب ملایم برخوردار بوده تا محیطی بسیار آرام بخش و در عین حال گرم و صمیمی را بازتاب دهد. برای اتاق خواب هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک طراحی می شوند، رنگ های گرم و روشن مانند کرم، شیری، سفید، شتری، قهوه ای، شکلاتی، آبی استفاده می کنند.

رنگ و متریال طبیعی

همانقدر نظم و دقت و پایبندی به اصول که در سایر ویژگی های دکوراسیون به سبک کلاسیک مشاهده می شود، در انتخاب رنگ ها نیز وجود دارد. یعنی اینکه حتی برای انتخاب رنگ هم نمی توانید کاملا مطابق میل و سلیقه اتان رفتار کنید و لازمست در چهارچوب قوانین به انتخاب آن ها بپردازید. اگر تمایل به دکوراسیون و دیزاین های کلاسیک در منزل خود دارید ، می‌توانید به‌صورت خلاصه ده راهکار زیر را در طراحی این نوع دکوراسیون به کار بگیرید.

در مرکز اتاق ، باید یک لوستر عظیم باشکوه را در چندین سطح آویزان کنید. مطلوب است که با آویزهایی به شکل تذهیب ، نقره یا کریستال از اشکال مختلف تزئین شود. آنها باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و گران به نظر برسند.