دکوراسیون و مبلمان کلاسیک چیست؟ چطور اتاق نشیمن را به سبک کلاسیک چیدمان کنیم؟

توجه داشته باشید طرح های راه راه، شطرنجی، و طرح گل های کلاسیک مثل داماسک، از بهترین گزینه ها برای پارچه های شما هستند. در ادامه نیز می توانید عکس های متعددی از فضاهای اجرا شده به سبک کلاسیک ببینید و از آن ها الهام بگیرید. همچنین برای روکش مبلمان استیل، قاب آباژور کنار تخت یا مبلمان، تابلوهای قاب شده و پرده‌ها از پارچه‌های متنوع استفاده می‌شود که ویژگی پارچه‌های سلطنتی و مجلل را دارند.

از مهندسان معمار و دکوراتور مجرب و متخصص استفاده می کند. آن ها نیز با علم روز دنیا در زمینه تخصصشان آشنایی کامل دارند. بنابراین توصیه می‌شود چیدمان طراحی داخلی کلاسیک در متراژ متوسط و زیاد اجرا شود. به دلیل اینکه باید سقف را با گچبری ها و لوسترهای بزرگ، زیباتر کرد. گچبری و طرح های پتینه را می توان به طور گسترده یا نقطه ای در طراحی داخلی کلاسیک به کار برد. می توان بر روی فضاهای وسیع مثل سقف و دیوار پیاده سازی کرد.

  • می توان جنس و رنگ کاسه روشویی، دور دوشی، کابینت روشویی، وان حمام و توالت فرنگی را با یکدیگر ست کرد.
  • همچنین در سبک کلاسیک می توان از رنگ های سفید استخوانی و یا قهوه ای تیره برای کابیت ها بهره برد.
  • در این صورت تمام اجزا در فضای طراحی کلاسیک لابی به درستی چیده می شوند.
  • در این مقاله مهمترین نکات اجرایی دکوراسیون کلاسیک پذیرایی، دکوراسیون کلاسیک ایرانی و دکوراسیون کلاسیک اروپایی مورد بررسی قرار گرفت.
  • در ساخت این مبلمان از چوب هایی چون راش، گردو، توسکا، زبان گنجشک، بلوط و غیره بهره گرفته شده است به همین دلیل این مبلمان از نظر استحکام در حد مطلوبی قرار دارند.

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی به خوبی نشان دهنده توسعه سبک کلاسیک، با سلیقه امروزی طراحان دکوراسیون است. اصول و مبانی طراحی کلاسیک، دکوراسیون داخلی است اما با انعطاف‌پذیری بیشتر برای نزدیک شدن به شرایط واقعی زندگی و ساختمان‌های مدرن امروزی. اجرای یک دکوراسیون کلاسیک در اتاق نشیمن معمولا از سایر اتاق‌ها ساده‌تر است. چرا که اتاق پذیرایی بزرگترین اتاق خانه است که فضای کافی برای دکور شدن با وسایل بزرگ و مجلل دارد.

دکوراسیون کلاسیک، یکی از سبک های اصیل برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مورد استفاده به شمار می رود. به طور کلی، امروزه در طراحی چیدمان و دیزاین داخلی یک فضا، سبک های متنوع و مختلفی در دسترس افراد قرار دارد. در طراحی دکوراسیون کلاسیک نظم و تقارن بسیار زیادی حاکم است.

با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید!

برای تاکید روی جزییات ظریف و زیبای اتاق نشیمن از نورپردازی استفاده کنید. لوسترها را از میان انواع کریستالی، برنزی یا انواع مشابه انتخاب کنید و از کوسن های بزرگ و طرح دار برای زیباتر کردن مبل ها کمک بگیرید. در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک، همه ویژگی‌ها از کوچک‌ترین تا آخرین و اصلی‌ترین قسمت، با جزئیات کاملاً دقیق انجام و دیده می‌شود. گفتنی است که انتخاب مبلمان برای دکوراسیون کلاسیک باید با نهایت دقت صورت پذیرد. به همین جهت، برای تبلور و ایجاد سبک کلاسیک در فضای مورد استفاده خود، انتخاب مبلمان ساخته شده از فرم های منحنی و دارای روکش و چوب، کمک شایانی می نماید. لازم به ذکر است که در ساخت مبلمان کلاسیک، از رنگ های گرم و طرح های بسیار ظریف استفاده به عمل می آید.

پوشش کف و سقف در دکوراسیون کلاسیک

البته از پارچه های حریر در ترکیب با سایر تزیینات و اکسسوری های پرده می توانید استفاده کنید، اما حتما به این موضوع دقت داشته باشید که در نهایت، پرده و تزیین پنجره نمی تواند نمایی ساده و بی تکلف داشته باشد. نقطه کانون اتاق جایی است که وقتی مهمانان برای اولین‌بار وارد آن می‌شوند، چشم افراد را به خود جلب می‌کند. در دکوراسیون کلاسیک، شومینه، یک آینه بزرگ، پیانو یا آثار هنری بزرگ نقطه کانونی مناسبی هستند.

جزئیات مهم در معماری داخلی کلاسیک

دکور پشت تلویزیون و به عبارت دیگر تی وی وال همان عاملی است که از تلویزیون یک نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی می سازد. برای داشتن چیدمان اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک لوسترهای کلاسیک کریستالی انتخاب مناسبی است. در کنار مبلمان استیل شما لوستر های شاخه دارکه شاخه های آن همه ی جهات را پوشش داده و همه‌ی ابعاد مبلمان را به یک میزان روشن نشان دهد پیشنهاد خوبی است. برای کف در سبک کلاسیک از متریال هایی همچون پارکت، لمینت، چوب در انواع و رنگ های مختلف آن استفاده میکنند.