دکوراسیون کلاسیک ، راهنمای کوتاه و کاربردی خرید مبلمان و چیدمان منزل به سبک کلاسیک

طراحی های پر زرق و برق در سبک طراحی کلاسیک چشم هر بیننده ای را خیره می کنند. و طراحی معماری داخلی در خدمت شما کارفرمایان محترم می باشد. همچنین شما می توانید رنگ های زرد، آبی، سبز و قرمز را در طیف هایی که درجه خلوص پایینی دارند، مثل رسی، سبز زمردی و طلایی، به صورت محدود در فضا به کار ببرید. اما با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش، از مد نیافتاده است و طرفداران فراوان و خاص خود را دارد. باید بدانید بر اساس تعریف دایره المعارف Treccani، سبک کلاسیک مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است که از آن ها در هنر و معماری استفاده می شود. در تونالیته سفید و سایه‌هایی از رنگ‌های فیلی، کرم و شیری طراحی می‌شود که باید صاف و نرم باشد.

  • آنچه که صفت کلاسیک بهش نسبت داده می شود؛ ارزش و محبوبیتی ماندگار و اصیل دارد و همچنین در بالاترین «درجه» یا «کلاس» از نوع خودش قرار دارد.
  • اگر می خواهید یک آشپزخانه کلاسیک داشته باشید باید ابتدا از مهم ترین قسمت ها شروع کنید و قدم به قدم پیش بروید.
  • دیوارهای زرد ، بنفش ، نارنجی و صورتی روشن باید قاطعانه کنار گذاشته شوند.
  • رنگ های مناسب برای مبلمان کلاسیک، رنگ های طلایی، نقره ای، سفید، کرمی و قهوه ای هستند.
  • رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک منزل را می توان از میان رنگ های مرسوم نظیر قرمز، سبز زمردی، آبی درباری، طلایی، قهوه ای، کرم و …

به علاوه، اگر دوست دارید از چیدمان به این سبک در یک اتاق خواب معمولی استفاده نمایید، ممکن است لازم باشد در تصمیم تان تجدید نظر کنید و یا حداقل با یک طراح در این زمینه مشورت نمایید. پس اگر شیفته این ویژگی های منحصر به فرد شده اید، اصولی که آموزش دادم را به کار ببرید و خانتان را به سبک کلاسیک دکور کنید. ، روتختی، فرش، کاغذ دیواری و پرده ها را طرح دار خریداری کنید. دو پایه اصلی چیدمان کلاسیک منزل، تقارن و تناسب می باشند.

بهترین راهکارها و ایده ها برای اتاق پذیرایی مدرن

پس برای این که تقارن در فضا دیده شود، ابتدا نقطه کانونی را در فضا مشخص کنید و آن را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید. در دکوراسیونی که ریشه اش در معماری روم و یونان باستان است، باید از متریال و مصالح با کیفیت و لوکس استفاده کنید. هر چیزی را هرجایی که دلتان خواست بگذارید و هرطوری که عشق و علاقه‌تان کشید چیدمانش کنید، نداریم. هر مبلمانی با هر شأن و ابعادی، لازم است در مکان مشخصی چیدمان شود و با اکسسوری‌های کاملاً هماهنگ و معین تزیین شود. کاربرد لوستر در دکوراسیون تنها به نور پردازی و روشنایی محدود نمی‌شود یک لوستر زیبا به جذابیت دکوراسیون شما اضافه می کند لوسترها از تزئینات چشم گیر دکوراسیون به شمار می‌روند.

زیرا استفاده از مبلمان استیل و سلطنتی از ضروریات این سبک خواهد بود. ابعاد هر چقدر بیشتر باشد مسلما چیدمان ایده آل تری خواهید داشت. حضور پنجره با نورگیر طبیعی در تمام قسمت ها الزامی است. آینه و ساعت های بزرگ، تابلوهای نقاشی بر روی دیوار نیز شکوه و جلال طراحی داخلی کلاسیک بیشتر می کنند. پرده های گران قیمت که از جنس مخمل، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند.

استفاده از رنگ های مکمل، هم خانواده و متضاد یکی از این عناصر به زیبایی منزل و شادتر شدن فضا کمک زیادی می کند. رنگ مبلمان کلاسیک را می توان همرنگ دیوارها و پرده ها انتخاب کرد. حتی می توان رنگ دیوار را با پره یا مبل همرنگ در نظر گرفت و رنگ یکی از این عناصر مکمل یا متضاد دو عنصر دیگر در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر رنگ پرده ها و مبلمان را کرم در نظر گرفتیم، رنگ دیوار را می توانیم آبی فیروزه ای یا طوسی در نظر بگیریم. رنگ‌های زرشکی ، یشمی ، قهوه‌ای تیره، بنفش تیره و طلایی می‌توانند به‌عنوان رنگ مبلمان های اصلی استیل منزل انتخاب شوند و درکنار کلیه این رنگ‌ها ، رنگ چوب به‌عنوان مکمل استفاده می‌شود. البته همانطور که گفتیم باید بین استفاده از کلاسیک به عنوان سبک و یک صفت تفاوت قائل شد.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

ناگفته نماند که استفاده از مبلمان آنتیک، از جمله گزینه های ایده آل و هوشمندانه در این زمینه به شمار می رود. اما از آنجایی که تولید این نوع مبلمان بسیار محدود و محصور می باشد، مبل های ساخته شده به سبک کلاسیک، به خوبی در این زمینه به ایفای نقش می پردازند. سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حس آرامش و اطمینان خاطر را در فضا ایجاد میکند. در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک، در زمینه اصلی از رنگ‌های روشن و طبیعی در تونالیته های سفید، کرم، بژ و خاکستری استفاده می‌کنیم.

جدیدترین مدل های میز تلویزیون و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون منزل ، ضمن معرفی انواع میز ، مهمترین نکات برای تهیه آن و هماهنگی با بقیه وسایل منزل را در اختیارتان قرار می‌دهیم. استفاده از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیکی برای زیباسازی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ دیواری های نفیس و گران بها، دیوارپوش های ابریشمی و پارچه ای نقش زیبایی دادن به دیوارها را برعهده داشته و در این سبک جایگاه ویژه ای دارند. همچنین می توان از گچبری های هنرمندانه برای پوشش دیوارها استفاده کرد. آشپزخانه یکی از مکان های مهمی می باشد که طراحی جذاب آن می تواند تاثیر زیادی در روحیه ی خانم های خانه دار و دیگر اعضای خانواده داشته باشد. اگر قبل از خرید خانه و یا ساخت خانه نقشه ی طراحی داخلی آن را کشیده اید و دوست دارید آشپزخانه ی شما به سبک کلاسیک طراحی شود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که تا حد ممکن از اپن کردن آشپزخانه پرهیز کنید.

در واقع رنگ‌های کلاسیک رنگهایی هستند که درصدی از سیاه، طوسی یا قهوه‌ای داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که فضای غالب خانه شما باید یک یا نهایتاً دو رنگ ثابت داشته باشد. این قانون به دکوراسیون داخلی، مبلمان و… هم مربوط میشود.