دکوراسیون کلاسیک معرفی ، مزایا و معایب! آپدیت 1401

در این صورت بازی نور و سنگ را در فضا مشاهده خواهید کرد. گچبری و پتینه کاری بخش مهمی از معماری داخلی کلاسیک لابی است. الگوهای گچبری بهتر از هر الگویی می توانند عظمت لابی را به نمایش بگذارند. گچبری و پتینه کاری در دکوراسیون کلاسیک بسیار مهم و شناخته شده هستند. چون این نوع طراحی باعث زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون کلاسیک می شود. ضمن اینکه جلوه خاصی را در فضای کلاسیک به وجود می آورند.

  • پشتی ها و کوسن ها با روکش ترمه یا سوزن دوزی اصیل ایرانی برای زیباسازی مبلمان کلاسیک بهترین انتخاب هستند.
  • متریال و مصالح استفاده شده در این سبک چه در مبلمان و چه در تزیینات اغلب از مواردی مانند چوب طبیعی، سنگ های گرانبها و کمیاب، فلزات ارزشمند و یا حتی متریال هایی همچون پوست و ابریشم می باشد.
  • بنابراین ابتدا بهتر است نقطه کانونی را در دکوراسیون منزل کلاسیک مشخص نمایید و سپس شروع به چیدمان لوازم کنید.
  • از گچ, پانل های چوبی و کاغذ دیواری با کیفیت بالا به همراه طرح های کلاسیک استفاده میشود.
  • مطلوب است که با آویزهایی به شکل تذهیب ، نقره یا کریستال از اشکال مختلف تزئین شود.

دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی ویژگی های خاصی دارد که با نگاه کردن به آن به خوبی متوجه مدل دکوراسیون منزل خواهید شد. استفاده از مبلمان کار شده و منبت کاری، رنگ های قهوه ای و تیره، استفاده از لوازم دکوری لوکس، مبلمان استیل و رنگ طلایی از بارزترین خصوصیات سبک کلاسیک است. معمولا در سبک کلاسیک از رنگ‌های روشن و آرمبخش استفاده می‌شود اما همین رنگ‌ها نیز با تضادی خاص در کنار هم قرار می‌گیرند به طوری که سایه روشن ایجاد کنند. استفاده از رنگ‌های دکوراسیون خنثی در این سبک معماری نیز بسیار به چشم می‌خورد.

تعادل، تقارن

رنگ‌های دکوراسیون کلاسیک غالبا در یک تونالیته و تم رنگی می باشند. و استفاده از رنگ‌ های متعدد و روشن می‌ توانند تم کلی و فضاسازی دکوراسیون کلاسیک را تغییر داده. این قاعده ممکن است در دکوراسیون کلاسیک به سبک اروپایی تا حدودی متفاوت باشد، اما در نمای خانه های ایرانی غالبا رعایت می شود. رنگ‌های غالب در دکوراسیون کلاسیک قهوه‌ای ، خردلی ، نسکافه‌ ای تیره، کرم‌ رنگ و در نهایت طلایی است.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک-کازرون

رنگ انتخابی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین کلاسیک باشد که با معماری کلاسیک همخوانی داشته باشد. اگر رنگ های نزدیک به طبیعت انتخاب شوند در واقع سه ویژگی مهم یعنی زیبایی، آرامش و شکوه را به نگاه بیننده منتقل می کنند. رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک منزل را می توان از میان رنگ های مرسوم نظیر قرمز، سبز زمردی، آبی درباری، طلایی، قهوه ای، کرم و … سرویس بهداشتی های کلاسیک، معمولا کابینت های چوبی با رنگ های کرم و قهوه ای دارند. در سرویس بهداشتی ها برای پیاده کردن سبک کلاسیک باید به سراغ روشویی های کابینت دار بروید و انواع دیگر را کنار بگذارید.

برای این که در این رابطه به اطلاعات دقیق و کافی دست پیدا کنید، ما نحوه اجرای این سبک را در هر فضا به صورت جدا شرح خواهیم داد. فرقی نمی کند ابعاد فضای در دسترس شما چقدر است؛ بدون حضور مبلمان مناسب در آن، قادر به تعریف فضای آن نخواهید بود. ما طیف کاملی از دکوراسیون داخلی ، طراحی معماری را ارائه می دهیم.

برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می کنیم قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. اگر منزل شما دارای کف پوش می باشد و یا قصد دارید کف منزل را کفپوش نمایید، استفاده از سرامیک ها و سنگ های مرمر برای دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب تر می باشد. اما دقت نمایید که برای زیباتر شدن و چشم گیرتر شدن منزل بهتر است که از قالیچه هایی با طرح های اصیل و ایرانی نیز بهره مند شوید.

سپس به بخش های دیگر مانند بازسازی و دکوراسیون نیز راه یافت. طرح های خاص نیز الگوهای گچبری هستند که اغلب به درخواست مشتری در نواحی خاصی به اجرا در می آیند. اغلب گچبری و پتینه کاری بر روی دیوار بالای شومینه، ستون، سردر و … در این سبک طاقچه‌ها، طاق‌ها و ستون‌ها را با قرنیزهای گچبری شده و طلاکاری طراحی و زیباسازی می کنند. در طراحی هر قسمت از منحصربه فرد ترین متریال استفاده می کنند.

نقشه ی خانه، نور خانه، مساحت خانه از عوامل موثر در انتخاب نوع دکوراسیون می باشد. مساحت اتاق ها، پذیرایی و نشیمن شما بزرگ است، سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می تواند بهترین نوع انتخاب باشد. اما اگر در منازل آپارتمانی سکونت دارید و مساحت کل خانه ی شما بیشتر از 100 متر نمی باشد، سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون شما مناسب تر می باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک اتاق خواب باید به عناصر مهمی از جمله نور، رنگ، چیدمان وسایل، جنس و اشیای دکوراتیو توجه خاصی نمود. اما با این حال میزان نور ورودی در دکوراسیون کلاسیک باید بیشتر از دکوراسیون مدرن باشد. در دکوراسیون کلاسیک بیشتر از دکوراسیون مدرن به نور اهمیت داده می شود.

برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ممکن است بخواهید از معماری یونان با استفاده از ستون های محکم ، راه راه ، مجسمه ها ، نیم تنه ها و قالب های معماری استفاده کنید. فضای داخلی شما با این سبک به گونه ای طراحی می شود که مکمل معماری باشد. که ویژگی اساسی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ماندگاری ان است. استفاده از رنگ های پایه ای که نشانه شکوه و جلال می باشد، استفاده از نور و روشن کردن خانه، استفاده از عناصر زنده چون گل و گیاه های طبیعی از نشانه های دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی می باشد. ما به شما پیشناد می کنیم که در کنار پشتی ها و متکاهای چیده شده در فضای پذیرایی منزل یک شیء کلاسیک و سنتی نیز به کار ببرید. مثلا می توان یک میز پایه کوتاه قرار داد و سماور و استکان های کمر باریک شیشه ای و یا سفالی را در کنار آن ها قرار داد.

از آنجا که فرش های دست بافت گران می باشند و هزینه ی دکوراسیون برای شما بسیار گران تمام می شود، می توانید به جای فرش از قالیچه های دست بافت و یا گلیم فرش های دست بافت استفاده نمایید. فرش و مبلمان شما مهم ترین وسایل منزل می باشند و از همین رو باید دقت زیادی در انتخاب آن ها صورت بگیرد. می توان شلف هایی به سبک کلاسیک نیز خریداری نمود و علاوه بر طراحی دکوراسیون حمام و دستشویی به این محیط ها نظم بخشید. چه مبلمان و چه دکوراتیوهای تزیینی در سبک کلاسیک به صورت خام و بدون تزیینات شاخص رها نمی شوند. کافیست نگاهی به طراحی های اجرای شده سبک کلاسیک چه دیزاین کاخ های شاهنشاهی در ایران و چه به عنوان مثال قصرهای پادشاهان فرانسوی و بناهای تاریخی ایتالیا بیاندازید. زیبایی این سبک معمولا با تقارن، چیدمان منطقی و نظم دقیق تعریف می شود و به صورت خلاصه، معماری کلاسیک باستان (و حتی معاصر) معماری و ساخت بنا بر اصول ریاضیات و اشکال و قالب های هندسی دقیق و منظم است.