دکوراسیون کلاسیک معرفی ، مزایا و معایب! آپدیت 1401

نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آن ها بیابید. سبک کلاسیک و المان های سنتی و با اصالت آن، یادآور مهربانی و صمیمت خانه های اصیل و اشرافی قدیم و کاخ های باشکوه تاریخی ست و می تواند جلوه ای بسیار گرم و باشکوه در دکوراسیون داخلی فضاهای ایرانی پدید آورد. اتاق نشیمن بهترین فضایی است که می توانید سلیقه خود را در آن فضا نشان دهید. اگر عاشق کتاب هستید، می توانید از قفسه دیواری استفاده کنید و یا هر سانتی متر از دیوار را با آثار هنری بپوشانید. گل های طبیعی و آثار هنری اصیل مشخصه دکوراسیون نشیمن کلاسیک هستند.

  • رنگ غالب برای اتاق خواب سالمند باید روشن، گرم و ملایم باشد.
  • معمولاً بهتر است بزرگترین کاناپه را در مقابل بزرگترین دیوار پذیرایی قرا داده و سایر مبل‌ها را به صورت قرینه در اطراف آن بگذارید.
  • دکوراسیون کلاسیک، با مبلمان های منبت‌ کاری شده و پر کار شناخته می‌ شود.
  • بهتر است که رنگی که برای کوسن و متکاها استفاده می شود، با رنگ فرش همخوانی داشته باشد، بدین معنی که رنگ متکاها و کوسن مکمل، متضاد و ا همرنگ با پس زمینه ی فرش شما باشد.
  • بابت صفر تا صد خدمات پتینه کاری هم در خدمتتون خواهیم بود.

پوشش پنجره ها در اتاق های سنتی سبک کلاسیک را نشان می دهد. به دنبال کرکره های باریک ، پارچه های تراورس و پرده های کاملاً شفاف پلیسه دار باشید. استفاده از یک گز خوری، شکلات خوری و یا یک قندان خاتم کاری شده بر روی میز مبلمان تاثیر زیادی در ایرانیزه کردن دکوراسیون شما می گذارد.

تقارن در سبک کلاسیک

این روزها این سبک با برخی المان ها معماری مدرن هم بروز شده است. گروه دکوراسیون شادمگ به شما راهنمایی می کند که برای چیدمان به سبک کلاسیک باید چه اصولی را رعایت کنید. قرار دادن وسایل لازم و ضروری در انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به فاکتورهای مهمی از جمله ابعاد خانه ، نور و سبک (کلاسیک یا مدرن) دکوراسیون بستگی دارد. همچنین اگر ارتفاع سقف پذیرایی‌تان کم است لوستر های بلند و آویز دار را انتخاب نکنید. فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه ی نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط می‌شود.

فرش در دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. استفاده از فرش هایی با طرح های ساده، فرش هایی با طرح های هندسی، گلیم فرش های ساده، کف پوش هایی با طرح های راه راه برای یک دکوراسیون کلاسیک مناسب نمی باشند. اگر می خواهید به شکوه و جلال دکوراسیون منزل خود را افزایش دهید، بهتر است که از فرش هایی با طرح های اصیل و ایرانی استفاده نمایید. فرش هایی با طرح های خشتی، فرش های ریز بافت با طرح های ریز و پر نقش و نگار بهترین نوع فرش برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشند.

تابلو فرش ها و تابلوهای نقاشی با طرح های اصیل ایرانی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند به زیباتر شدن چیدمان کلاسیک کمک می کنند. از آینه و شمعدان های اصیل ایرانی نیز می‌توان در این سبک استفاده کرد. هر چیزی که نماد سبک اصیل ایرانی باشد را می‌توان با طراحی کلاسیک تلفیق کرد. لوستر های کریستالی، آباژور با شیشه های رنگی و پایه های زیبای کنده کاری شده نیز استفاده می کنند.

سرویس بهداشتی و طراحی آن به واسطه ی دکوراسیون داخلی کلاسیک

تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب می‌شوند، مانند روکوکو، گوتیک و ویکتوریایی. دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا… توجه داشته باشید در نشیمن و پذیرایی، تلویزیون، شومینه یا تابلو دکوراتیو و در اتاق خواب، تخت ایده آل ترین گزینه ها برای نقطه کانونی هستند.

اما به مانند هر سبک دیگری در معماری و دکوراسیون داخلی، باید به درستی اجرا شود تا حق مطلب ادا گردد. وسایل روشنایی یک دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک را به نمایش می گذارند. لامپ هایی با سایه های ابریشمی ، دیوارکوب ها و چراغ های کف ممکن است استفاده شوند. دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک برای هر گروه سنی احساس راحتی ایجاد می کنند. ظاهری آشنا است که می توانید در مجلات یا نمایشگاه های مبلمان مشاهده کنید. برای چیدمان دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی ابتدا باید به اشیا و وسایل خود به خوبی نگاهی بیندازید.

بیشترین و بهترین ها در صنعت مبلمان جهان کدامند؟

معمولاً رنگ پارچه‌ای که برای قسمت دکوری پرده انتخاب می‌شود، همرنگ پارچه مبلمان انتخاب می‌گردد. رنگ در یک اتاق با دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک غالباً در محدوده ای از طیف رنگ هاست ، اگرچه از رنگ های بسیار تیره و بسیار روشن نیز می توان استفاده کرد. دیوارها به عنوان پس زمینه ی کار در این نوع طراحی دکوراسیون انتخاب می شوند و در این سبک دیوارها بیشتر از سایر سبک ها مورد توجه قرار می گیرند و به عنوان کلید طراحی دکوراسیون مطرح می باشند. به همین سبب جنس و کیفیت دیوارپوش ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. می توانید رنگ فرش را با یکی از عناصر منزل مانند دیوار، پرده، مبلمان ست کنید.

شومینه هایی ساخته شده از سنگ های بسیار مرغوب در رنگ های مرتبط با فضای داخلی و یا به رنگ دیوارها فضای مجلل سبک کلاسیک را کامل می کند. برای ایجاد روشنایی در دکوراسیون کلاسیک معمولا از لوسترهای کریستالی، لامپ‌های بیرنگ و یا با حباب‌های شیشه‌ای گرانقیمت استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک لوسترها دقیقا در وسط سقف آویزان می‌شوند و یک تصویر هنری زیبا و کلاسیک ایجاد می‌کنند.