سبک دکوراسیون کلاسیک مزایا، معایب و اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک مجله دکونیوز

یکی دیگر از طراحی ها برای سقف در نمای کلاسیک، پتینه کاری است. در دکوراسیون کلاسیک باید از نورپردازی های غیر ضروری خودداری کرد. هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد.

  • سعی کنید چیدمان وسایل در این نوع دکوراسیون به صورت قرینه باشد.
  • از طرف دیگر، بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای پوشش و تزئین کف، چوب یا پارکت لمینت دارای طرح چوب، از نمونه های کفپوش این سبک طراحی قلمداد می گردد.
  • ترکانی یا ترچانی؛ دانشنامه قدیمی ایتالیایی سبک کلاسیک را به عنوان مجموعه ای از مفاهیم نظری و هنجارهای عملی تعریف می کند که وامدار اندیشه یونانیان و رومیان باستان است.
  • اما برای اینکه بتوانیم بهترین دکوراسیون داخلی کلاسیک را داشته باشیم می‌بایست نکات مهمی را در نظر بگیریم.

سقف باید سطحی نرم و صاف داشته باشد.رنگ آن اصولا باید به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی, شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. مبلمان ها و وسیله ها و لوازم دکوری همه به صورت جفت هستند و معمولا در روبروی هم قرار می گیرند. این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر اکسسوری کلاسیک جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد. ۳- تابلوهایی با مضمون نقاشی‌های دوره کلاسیک هنری (مقارن با دوره رنسانس) می‌تواند زینت‌بخش دیوارها باشند.

برای دیزاین اتاق خواب به سبک کلاسیک نیازمند تختخواب چوبی، بزرگ و دارای منبت کاری هستید. دیوارپوش چرمی، آینه های بزرگ، کمدهای چوبی و کاغذ دیواری هایی با نقوش کلاسیک مناسب اتاق خواب می باشند. در این سبک میز کنار تخت و آباژور چوبی بر روی آن دیده می شود. دقت داشته باشید که بین طرح کاغذ دیواری، پارچه مبلمان، روتختی و پرده ارتباط تنگاتنگ برقرار باشد. مثلا اگر یکی را راه راه انتخاب کردید همگی راه دار باشند و تفاوت در سایز خطوط و فاصله آنها باشد و برای پارچه های گلدار طرح و رنگ نزدیک به هم یا کاملا شبیه به هم انتخاب شود. این انتخاب به نظم بیشتر در اتاق تاکید کرده که بسیار مورد تایید سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد.

استفاده از رنگ های کرم و بژ در مبلمان در دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ میلادی در اروپا نمایان شد. سبکی که خیلی زود خودش را در هنر، ادبیات، موسیقی و معماری جای داده و محبوب ساخت. سبک کلاسیک در معماری داخلی بیشتر با تقارن و تناسب، کمی پیچیدگی و علاقه به وسایل قدیمی و آنتیک شناخته می‎شود. خانه‌هایی که به سبک کلاسیک دکور می‌شوند بیشتر دارای رنگ‌های آرام و ملایم و اتمسفری قابل طمینان و جاه و جلال امپریالیستی هستند.

همه چیز درباره جشنواره معماری لندن ۲۰۱۹

بسیاری از ویژگی های سبک کلاسیک، دقیقا برعکس خصوصیات سبک مدرن هستند و به همین خاطر اگر سبک مدرن را بشناسید، دست کم یک درک نسبی از سبک کلاسیک دارید. در ادامه به شرح برخی از ویژگی های این سبک خواهیم پرداخت. تک‌تک اجزا مبلمان و المان‌های گوناگون بادقت زیاد حکاکی و کنده‌کاری‌شده و از حالت سادگی رها گردیده‌اند. نرده‌های پله، دسته‌های چوبی مبلمان، تزیینات دیواری و دیگر اجزا همه به نحو هماهنگ و جذابی به دست استادان هنرمند طراحی و رنگ‌آمیزی شده است.

۱۷ ایده کاملا کاربردی برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت

اگر در این محیط از تابلو استفاده می کنید، معادل و قرینه آن را نیز پیدا کنید. برای محیط لابی کلاسیک از نورپردازی های حجیم و باشکوه مانند لوسترهای کریستالی استفاده نمایید. برای طراحی و تولید مبلمان، چوب های مرغوب و باکیفیت جهت منبت کاری انتخاب می شوند. نما سبز طراح و مجری دکوراسیون داخلی مدرن وکلاسیک لوکس، بازسازی اماکن مسکونی، اداری و تجاری با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات می باشد. مجموعه آرند تولید کننده مبلمان لوکس و ارائه دهنده خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی.