سبک دکوراسیون کلاسیک معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان! مدیا دکور

استفاده از این سبک، علاوه بر القا حس راحتی، اطمینان خاطر و حس آرامش، به نوعی تداعی گر و منعکس کننده دوران گذشته می باشد. گفتنی است که مزین نمودن فضا به سبک کلاسیک، نمایی دلنشین، جذاب و در عین حال با اصالت را متجلی می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نقطه مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن بوده که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بر این اساس، طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، با سادگی و شفافیت پیوند خورده است.

نه تنها در این سبک، که در هر سبک دیگری، بسیار مهم است که بایدها و نبایدهای خاص آن را بشناسیم تا بتوانیم یک دیزاین صحیح داشته باشیم. ۳- تابلوهای فرش با طرح‌های سنتی در این سبک، می‌توانند زیبابخش دیوارهای سالن و اتاق پذیرایی شما باشند. و توجه داشته باشید که رنگ فرش‌ها باید هماهنگ با رنگ پارچه‌های مبلمان و رنگ پرده‌ها انتخاب شود. پس در انتخاب هر یک از این موارد به آیتم‌های دیگر هم باید گوشه چشمی داشت. سبک کلاسیک مشخصه های متعددی در دکوراسیون داخلی دارد که برخی از آن ها با سایر سبک ها مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک خاص هستند.

  • از این مفاهیم برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می شود.
  • به خلاف دکوراسیون مدرن، در دیزاین به سبک کلاسیک، از دکوری های لوکس و پر تزیین مانند بوفه‌های چوبی و پر نقش و نگار به میزان قابل‌توجهی استفاده می‌شود.
  • علاوه بر این ، پرده های سنگین تزئین شده و همچنین پرده های گران قیمت همراه با قرنیزهای مدرن و خالص و زیبا برای یک اتاق نشیمن کلاسیک مناسب هستند.
  • هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد.

ملزومات و وسایل مورد استفاده در این محیط ها اغلب عتیقه بوده یا به خاطر جنس های لوکس و متریال های با ارزش از قیمت هایی بالایی برخوردار می باشند. جلا دادن، استفاده از واکس ها و در صورت فرسودگی تعمیرات این وسایل نیز از قیمت بالایی دارند. در آشپزخانه و حمام میتوان از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نمود.

به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد. رنگ‌های زرشکی ، یشمی ، قهوه‌ای تیره، بنفش تیره و طلایی می‌ توانند به‌ عنوان رنگ مبلمان های اصلی استیل منزل انتخاب کنید. و درکنار کلیه این رنگ‌ ها ، از رنگ چوب به‌عنوان مکمل استفاده نمایید. می توانید سری به صفحه معرفی اسامی رنگ ها بزنید تا ایده هایی برای انتخاب رنگ بیابید.

دیوار چوبی چیست؟ (40 مدل دیوار چوبی تاشو، تزئینی، جداکننده،پشت تلویزیون)

تجهیزاتی مثل وان، شیرآلات، قاب آینه، چراغ ها و پایه ها باید همه با هم متناسب باشند. بهتر است برای القای حس و حال کلاسیک، متریال هایی مثل سرامیک و بتن را از لیست گزینه های مورد استفاده برای بدنه وان و روشویی خط بزنید و آن ها را با سنگ های قیمتی جایگزین کنید. رنگ سفید برای فضای حمام پیشنهاد می شود و در صورتی که همراه با رنگ های متالیک به کار رود، بهتر خواهد بود. همچنین آن ها را به صورت دست ساز انتخاب کنید تا جزئیات و ظریف کاری های روی آن ها، اصالت چیدمان به سبک کلاسیک را به خانه تان انتقال دهد. سبک کلاسیک دکوراسیون یک سبک اصیل و شکوهند است که از مبلمان استیل و سلطنتی پرده‌های فاخر فرش‌های آنتیک لوستر‌های درخشان عتیقه‌جات و تزیینات قیمتی تشکیل می شود.

میزهای عسلی که تمام بدنه و پایه آن منبت کاری شده اند نیز بر زیبایی مبلمان کلاسیک می افزایند. به طور مثال در ستون ها، طاق‌ها و سردرها باید از دو جهت به صورت قرینه نورپردازی به کار برده شود. نوع کاربری ساختمان ( دکوراسیون تجاری، مسکونی و اداری) در نوع نورپردازی و وسعت آن اثر می گذارد. در طراحی داخلی کلاسیک معمولاً از نورهای سفید و زرد استفاده می‌کنند. رگه ‌های از رنگ طلایی و سفید در کنار تمام رنگ های مجاز در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود. رنگ‌هایی مانند قرمز تیره ( زرشکی ) سبز زمردی یا زیتونی، آبی کلاسیک یا درباری فضا را مجلل و فاخر نشان می دهند.

دکوراسیون منزل کلاسیک

البته در چیدمان نباید قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را فراموش کنید. این امر باعث می شود که تمام اجزا با محوریت یک اِلمان یا شی زیبا نظم خاصی داشته باشند. بسیاری از افراد گمان می کنند که معماری لابی چندان پیرو الگوهای طراحی داخلی کلاسیک نیست.

طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل کلاسیک نیز برای قسمت های مختلف قابل اجرا می باشد. سرویس بهداشتی، اتاق خواب مستر، اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و … مبلمان آنتیک ، دیوارهای گچبری شده، لوسترهای چشمگیر، تزیینات شگفت انگیز، دکوری های حکاکی شده، پرده های فاخر و رنگ های شکیل و سنگین چه چیزی را در ذهن شما تداعی می کنند؟ بله، سبک دکوراسیون کلاسیک . ویژگی هایی که نام برده شد، خصوصیات سبک دکوراسیون کلاسیک هستند. وقتی این ویژگی ها در کنار هم برای دکوراسیون منزل به کار روند، شما می توانید فضایی سرشار از اصالت و ابهت را تجربه کنید.

در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه ما باشید. دکوراسیون داخلی کلاسیک یکی از سبک های اصیل و سنتی است. در این سبک پرده های فاخر، سقف های بلند، وسایل و لوازم آنتیک و وسیله های چوبی حکاکی شده به خوبی به چشم می خورد. استفاده از رنگ های قهوه ای، طلایی و کرم در سبک کلاسیک، سبب ایجاد یک فضای دلپذیر و آرام می شود. سبک کلاسیک این قابلیت را دارد، که فرهنگ و رسوم گذشته و گذشتگان را یادآوری کند. زیرا مردم می توانند، با سبک های سنتی و قدیمی به راحتی ارتباط برقرار کنند.