طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ دیزاین آشپزخانه مدرن و زیبا+50 تصویر ایده دکوراسیون آشپزخانه 2021 سه کنج

رنگ سفید شاید بدون اغراق مناسب ترین رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و یکی از جذاب ترین گزینه ها در طراحی کابینت آشپزخانه های بزرگ است. خیلی از افراد به استفاده از المان ها و وسایل زیاد در آشپزخانه خود علاقه دارند دارند. اما هستند افرادی که سادگی و خلوت بودن این مکان را بیشتر می پسنددند. در دکوراسیون آشپزخانه ساده نکاتی وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها را بازگو خواهیم نمود. استفاده از یک نوع رنگ به جای چند رنگ در طراحی آشپزخانه ساده اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که به طور معمول وجود چند رنگ همزمان در یک طراحی و دیزاین خود باعث شلوغی مکان خواهد شد.

برای مثال آشپزی برای بعضی افراد مانند یک شغل و کار هیجان انگیز است. افراد زیادی می توانند همزمان در جزیره آشپزخانه ها در کنارهم کار کنند. و یا به تماشای آشپزی زیبای یک مادر دلسوز نشسته و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. انتخاب یک رویه مناسب برای جزیره و صندلی های راحت اعضای خانواده را تشویق می کند که در هنگام سرو وعده های غذایی بیشتر در کنار یکدیگر بمانند و زمان بیشتری را به معاشرت با هم بگذرانند.

  • در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های پنجره دار بهتر است سینک ظرفشویی در زیر پنجره قرار گیرد.
  • مطلبی در مورد کابینت های گوشه آشپزخانه در یک آشپزخانه مدرن براتون آماده کردیم.
  • همانگونه که در مطالب بالا اشاره گردید انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد.
  • استفاده از کانتر های کاربردی با ترکیب کابینت محل بسیار مناسبی برای صرف غذا و یا کار های آشپزی در آشپزخانه است که علاوه بر آن زیبایی خاصی را به آشپزخانه نیز خواهد داد.
  • می دانید که آشپزخانه بزرگترین دکور ثابت فضای منزل است و به دلایل متعددی که در مقالات پیشین به آن ها اشاره شده، تغییر دکوراسیون آشپزخانه غالبا بالاترین میزان هزینه به لحاظ مالی و زمانی و انرژی را به صاحب منزل تحمیل می کند.
  • در طراحی مدرن کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ساده و بدون کنده‌کاری‌اند، کابینت‌هایی که یا دستگیره ندارند و یا دستگیره‌شان کاملاً ساده و بدون مدل خاصی است.

با ورود مدرنیته به زندگی ما طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی روی کار آمد و توانستیم طرح‌های زیبای سنتی را با ترکیب مدرنیته همچنان پرطرفدار نگه داریم. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا بدانید یک آشپزخانه سنتی چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه طراحی می‌شود ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید. در ادامه برای ایده گرفتن شما چندین مدل دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده و مدرن را آورده ایم.

بازسازی خانه ،بازسازی منزل ،بازسازی ساختمان و برآورد هزینه ها

شما می‌توانید از عناصر ساده‌ای مثل گلدان، چراغ تزیینی کوچک و ظروف شیشه‌ای رنگی ساده استفاده کنید. نکته‌ی مهم دیگر این است که شما برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید تزیینات پرنقش‌ونگار و طرح‌های شلوغ را کنار بگذارید. در طراحی مدرن کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ساده و بدون کنده‌کاری‌اند، کابینت‌هایی که یا دستگیره ندارند و یا دستگیره‌شان کاملاً ساده و بدون مدل خاصی است. استیل ضدزنگ، لاک، کروم و شیشه‌های مات از جمله موادی پرکاربرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن است. اصطلاح مدرن اغلب اوقات نشان دهنده سبک ها، روند ها و روش های جدید است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه از قدیم تا به امروز

طراحی کابینت سفید رنگ در این آشپزخانه های بدون نور می تواند بخشی از مشکل کمبود نور و دلگیری این فضا را کاهش دهد و جلوه ای روشن و دلباز ایجاد کند. در این مطلب با هم در مورد ایده های گوناگونی که می توانید در دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن به رنگ سفید پیاده سازی کنید، مزایا و معایب و مدل های گوناگون پیاده کردن ایده های سفید در ترکیب با سایر رنگ ها صحبت می کنیم. ترکیب رنگ‌های «سفید و خاکستری» و «سفید و مشکی» هم پرکاربردترین رنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مدرن است. رایج ترین مواد امروزی در ساخت کابینت ها، کابینت تمام چوب، کابینت ام دی اف، پلای وود، کابینت فلزی، کابینت های گلاس و کابینت پی وی سی است که با روکش های چوب، ملامینه و اکریلیک انواع رنگ ها نظیر لاک و پولیش … رنگ و روکش می شوند. این کابینت ها در بازار نام های مختلفی هم دارند و برای مثال به کابینت های ام دی اف با روکش پی وی سی کابینت ممبران گفته می شود که اسم نوع خاص روکش است. پس باید علاوه بر قیمت و زیبایی ظاهری، ویژگی‌های هر کدام از جمله مقاومتشان نسبت به حرارت و دما، خراشیدگی، رطوبت و … را بشناسید که انتخاب مناسبی داشته باشید و به صرف انواع اسم های گوناگون سر در گم نشوید.

در استفاده از رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی به صورت ملایم استفاده کنید. و از رنگ های کمرنگ و خنثی بپرهیزید زیرا حس بیمار گونه و ناخوشی را القا می کند و در نهایت از رنگی استفاده کنید که متناسب با دیگر رنگ های دکوراسیون خانه باشد. کابینت سازها همگی ساخت کابینت را آموزش دیده اند و می توانند نوعی از آن را در آشپزخانه شما اجرا کنند . نکته ای که هنگام سفارش کابینت باید مورد توجه قرار دهید، این است که به یک کابینت ساز حرفه ای که کلیه متریالهای با کیفیت را برای آشپزخانه شما می خرد، مراجعه کنید. نکات زیادی هستند که سبب می شوند آشپزخانه به شکلی زیبا و جذاب اجرا و پیاده سازی شود.

چون باید علاوه بر روکش، هزینه نصب ام‌دی‌اف در نمای جلویی را نیز بپردازید و طراحی آشپزخانه شما هم تغییری نمی‌کند. همچنین کابینت های یک طرفه برای این مدل آشپزخانه ها انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند. علاوه بر آن می توانید در صورت وجود فضایی مناسب از کانتر یا جزیره استفاده نمایید، که این کانتر یا جزیره می تواند به عنوان میز غذاخوری هم مورد استفاده قرار گیرد.

آشپزخانه‌های مدرن برای افرادی مناسب است که به سادگی و شیک بودن و همچنین استفاده از تکنولوژی اهمیت می‌دهند. بخصوص سبک و مدل کابینت مینیمال در آشپزخانه‌ها یکی از طراحی‌های پر طرفدار است. در مرحله ابتدایی در تعیین دکوراسیون آشپزخانه باید طرح و استایل کلی آشپزخانه مشخص شود تا طبق آن ادامه طراحی دکوراسیون صورت گیرد.

طرح آشپزخانه بدون کابینت

بی هیچ توضیح اضافه ، قرار دادن اکسسوری ها یا تزیین کابینت ها با چوب ، یک جلوه بسیار جذاب و خاص به دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ منزل تان می دهد. اگر تصور می کنید با دکوراسیون آشپزخانه و کابینت هایی به رنگ سفید ، فضا بیش از حد ساده و سرد جلوه می کند،تغییر دادن کفپوش آشپزخانه هم می تواند رنگ و گرمای زیادی را به دیزاین آشپزخانه وارد کند. اما مسلما رنگ های خانواده سفید می توانند گزینه های بسیار مناسبی محسوب شوند. در عین حال لازم است بدانید که انتخاب یک کفپوش تیره رنگ خصوصا با تم چوبی مانند لمینت قهوه ای تیره با طراحی کابینت های سفید رنگ بر روی آن می تواند یک جلوه بسیار لوکس و جذاب در فضای منزل ایجاد کند. کفپوش های منزل اعم از پارکت، لمینت ، سرامیک ، موکت و … تاثیر بسیار مهم و گسترده ای بر ست رنگی و حس و حال دیزاین منزل دارند.