من بالاخره کلید تمیز نگه داشتن خانه را کشف کردم


اگر مدت زیادی است که در وبلاگ من بوده‌اید، می‌د،د که من اغلب اعتراف می‌کنم که به‌طور طبیعی فردی نامرتب هستم. من همیشه همینطور بودم، از زم، که خیلی بچه بودم. بنابراین وقتی بزرگتر شدم، به آپارتمان خودم نقل مکان کردم، ازدواج کردم و خانه ای ،یدم، آن تمایلات نامرتب به من ،بیده است.

در چند سال گذشته، تاکید بیشتری بر بی نظمی و سازماندهی داشته ام، و این احساس بسیار خوبی داشت. من آرزو دارم از آن دسته افرادی باشم که برای هر چیزی جایی دارد و هر چیزی را سر جای خودش نگه می دارد. من هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ام، اما همانطور که هر اتاق و کابینت خانه‌مان را شلوغ و مرتب می‌کنم، به آن هدف نزدیک‌تر می‌شوم.

اما سازماندهی و تمیز نگه داشتن خانه دو چیز بسیار متفاوت هستند. می‌توان کابینت‌های آشپزخانه سازمان‌یافته و یک یخچال سازمان‌یافته و دارای بر،ب داشته باشد، و همچنان یک هفته آشفتگی روی میزها را پشت سر بگذارد. و این جایی بود که مدتی گیر کردم. البته این یک مشکل بزرگ است، زیرا وقتی ،ی به جلوی در من می آید، اولین چیزی که می بیند داخل کابینت های سازماندهی شده من یا داخل یخچال سازمان یافته و دارای بر،ب من نیست. نه، آنها می‌بینند که ظروف ،یف روی میز انباشته شده است.

اما من بالا،ه کلید تمیز نگه داشتن خانه را پیدا کردم – داشتن افراد به طور منظم در خانه.

خودشه! این همان چیزی است که در نهایت مرا از شیوه‌های ،یفم رها کرده است (“ذهنیت خوکک” من که مادرم آن را می‌گفت) و در روال مرتب نگه‌داشتن چیزها، کنار گذاشتن و تمیز ،م قرار گرفت.

*این پست شامل پیوندهای مربوط است.

من الان سیستمی دارم که دوست دارم سیستم “30 دقیقه تا یک خانه تمیز” را صدا کنم. این بدان م،ا نیست که من هر روز 30 دقیقه تمیز می کنم یا هر چیز دیگری. م،ی آن این است که من اجازه نمی‌دهم خانه‌ام (و من در مورد مناطق اصلی «عمومی» خانه‌مان صحبت می‌کنم) فراتر از زم، که تمیز ، آن 30 دقیقه طول می‌کشد، اگر از طرف دوستی با من تماس بگیرد، فراتر رود. در راه رفتن به خانه

داشتن این طرز فکر واقعاً در کارهای کوچک به من کمک کرده است. جایی که صبح‌ها آماده می‌شدم و فقط آرایش، سشوار، برس، خمیر دندان، مسواک، اسپری مو و غیره را روی میز می‌گذاشتم (چون، البته، همیشه «خیلی مشغول بودم!» به محض اینکه خودم را برای آن روز آماده کردم، اکنون با خودم فکر می کنم، “آیا این همان چیزی است که من می خواهم 30 دقیقه خود را روی آن صرف کنم، وقتی که می توانم آن را همین الان انجام دهم؟” البته که نه! وقتی آماده می شوم می توانم از آن چیزها مراقبت کنم. به محض اینکه کارم با سشوار تمام شد، آن را کنار گذاشتم. به محض اینکه اسپری و برس مو تمام شد، آنها را کنار می گذارم. به نظر عقل سلیم می رسد، درست است؟ بله… متأسفانه، این برای همه ما نیست.

بنابراین فقط ابتدایی‌ترین چیزها در حمام باقی می‌ماند، مانند کنار گذاشتن حوله کوپر که روی آن می‌خوابد و در کنار وان قرار دارد، و مطمئن شوید که گلی که کوپر از پنجه‌های گل آلودش پشت سر گذاشته است توسط جاروبرقی جارو می‌شود. Eufy همانطور که دور روزانه خود را می سازد. (این Eufy است که من دارم. این زندگی را بسیار آسان‌تر کرده است، و من اکنون متعجبم که چگونه بدون آن زندگی می‌کردم!) بنابراین بخش حمام از روال “30 دقیقه تا خانه تمیز” من ممکن است حدود پنج دقیقه طول بکشد.

(یادداشت جانبی: قبل از اینکه ،ی به خاطر اینکه سگم را روی حوله بخواباند به من حمله کند، بگذارید به شما اطمینان دهم که این انتخاب او بود. کوپر عجیب ترین ، است که من تا به حال می شناسم. ما برای او یک تخت ضخیم فوم حافظه 85 دلاری ،یدیم. از آن متنفر بود. از خوابیدن روی آن امتناع می‌کرد. صبح از خواب بیدار می‌شدم و او را روی کاشی سخت می‌دیدم، یا روی هر چیزی که روی زمین گذاشته بودم، مثل یک حوله یا حتی یک شلوار جین، حلقه می‌کردم. . ولی هرگز روی تختش بنابراین من برای او یک تشک حمام کرکی گرفتم. او چند ماه آن را دوست داشت، و سپس استفاده از آن را متوقف کرد و به زمین سخت برگشت. بنابراین اکنون هر شب یک حوله پهن می کنم، و او تقریباً نیمی از زمان را از آن استفاده می کند و نیمی دیگر را از کاشی سخت کف استفاده می کند. او فقط یک پسر دمدمی است.)

به هر حال، راهرو تمیز می ماند، زیرا واقعاً چگونه یک راهرو به هم می ریزد؟ کوپر در راهرو آب می چکد (کاسه آب او در آنجاست)، اما زم، که من هر هفته کف را جاروبرقی می کشم و تمیز می کنم به این موضوع رسیدگی می شود.

اتاق موسیقی نیز تمیز می ماند. من سعی می‌کنم هر هفته مقداری گردگیری انجام دهم، همراه با یک بار در هفته جاروبرقی و تمیز ،. اما واقعاً بهم ریخته نمی شود. بزرگترین چیزی که در اتاق موسیقی وجود دارد، آسانسور مت هویر است که من از آن برای رساندن او از تخت به ویلچرش استفاده می کنم. بنابراین پس از انتقال او، آسانسور هویر به طور کلی تا زم، که او برای رفتن به رختخواب آماده شود در اینجا می ماند. اما اگر ،ی می آمد، کمتر از یک دقیقه طول می کشید تا آن را به اتاق خواب بغلتانم.

این برای اولین بار است که تکیه گاه مت را در اتاق نشیمن می بینیم. وقتی شب‌های چهارشنبه با مردم همراه می‌شویم، تکیه‌گاه مت را به اتاق نشیمن می‌کشم تا بتواند جای راحت خود را برای نشستن و عضویت در گروه داشته باشد. امروز برای اولین بار از من خواست که تکیه اش را به اتاق نشیمن برگردانم زیرا می خواهد امروز را روی ویلچر خود بگذراند و می خواهد بتواند در حالی که روی ویلچر خود نشسته است در اتاق نشیمن تلویزیون تماشا کند. به همین دلیل است که امروز برای اولین بار، تکیه گاه مت در اتاق نشیمن مانده است. امیدوارم این یک چیز معمولی نباشد. 😀

اتاق نشیمن به اتاقی تبدیل شده است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، اما خیلی آسان است که فقط چند چیز را بردارید و بعد از ،وج افراد آن را صاف کنید تا برای دفعه بعدی که مردم به آنجا می آیند آماده شود.

آشپزخانه، البته، پر استفاده ترین اتاق در خانه است، و بیشترین زمان را برای تمیز نگه داشتن آن صرف می کند. این اتاقی است که باید در طول روال “30 دقیقه تا یک خانه تمیز” بیشترین زمان را در آن متمرکز کنم، و به طور کلی شامل شستن ظروف و تمیز ، میز و اجاق گاز است.

می بینید که هنوز چند تنقلات از دیشب باقی مانده است، اما تمیز ، و کنار گذاشتن آن نسیمی است. و امروز قبل از پختن ناهار این کار را انجام خواهم داد.

و سپس اتاق نشیمن ما به طور کلی بسیار مرتب می ماند. حدا،ر ممکن است بشقاب و فنج، داشته باشم که باید از روی میز کناری به آشپزخانه برده شود تا شسته شود.

و همانطور که قبلاً اشاره کردم، صندلی مت امروز صبح در این اتاق گم شده است. اما این اولین مورد است، و من امیدوارم که این یک چیز عادی نباشد.

واقعاً احساس خوبی است که یک سیستم در محل وجود داشته باشد، و من واقعاً می توانم آن را حفظ کنم. بنابراین روال کلی من این است:

  • هفته ای یک بار کف ها را جاروبرقی بکشید و تمیز کنید. (من این موپ را دارم که فوق العاده است!)
  • حداقل یک بار در هفته اتاق را گردگیری کنید/در صورت نیاز گرد و غبار را گردگیری کنید (به دلایلی به نظر می رسد که روکش اتاق نشیمن من بیشتر از هر چیز دیگری نیاز به گردگیری دارد.)
  • سینک، توالت و وان حمام راهرو را یک بار در هفته یا در صورت نیاز تمیز کنید.
  • چیزهایی مانند سشوار، برس، اسپری مو، آرایش و غیره را بعد از استفاده از آنها کنار بگذارید. (و نه، این عادت هنوز حتی به ابزارها و لوازم DIY من دست نزده است. 😀 شاید سال آینده روی آن کار کنم، اما در حال حاضر، این آشفتگی ها پشت درهای بسته پنهان شده اند.)
  • با بقیه (عمدتاً در حمام و آشپزخانه)، اجازه ندهید که آشفتگی از چیزی فراتر رود که 30 دقیقه طول می کشد تا تمیز کنم.

من می دانم برای ،، از شما که تمام زندگی خود را صرف مرتب و تمیزی کرده اید، این خیلی ساده به نظر می رسد، درست است؟ به نظر می رسد فقط عقل سلیم است. شما در تمام عمرتان چنین کارهایی را انجام می‌دهید، و هرگز رویای این را هم ندارید که اجازه دهید خانه‌تان ،یف و به هم ریخته بماند.

اما برای افرادی مثل من، که در تمام زندگی‌مان با آن «ذهنیت خوک‌بازی» دست و پنجه نرم کرده‌اند، این امر به‌طور طبیعی اتفاق نمی‌افتد. به نظر طبیعت دوم نیست. به نظر عقل سلیم نیست. این یک مبارزه واقعی برای یافتن سیستمی است که کار کند.

من به جایی رسیده بودم که به این فکر افتاده بودم که هرگز از آن دسته افرادی نخواهم بود که خانه تمیزی دارند. اما فکر می‌کردم بهانه‌ای دارم – پروژه‌های من تمام وقتم را می‌گیرند، و پروژه‌های من بسیار نامرتب هستند.

من دوست دارم که در مورد آن اشتباه کردم. در دانستن اینکه اگر ،ی بی خبر به درب ورودی من بیاید، وقتی در را باز می کنم از خجالت نمی میرم، چنین احساس آرامشی وجود دارد. می‌توانم در را باز کنم، اجازه بدهم وارد شوند و به ظاهر خانه‌ام افتخار کنم، حتی اگر چند ظرف ،یف روی میز آشپزخانه یا چند دسته گل از پنجه‌های کوپر در کف حمام وجود داشته باشد. و کل این “احساس خجالت نکشیدن” برای من یک چیز نسبتاً جدید است، و احساس بسیار خوبی دارد.

پس اگر شما هم مثل من هستید، اولین قدم چیست؟ مردم را به خانه خود دعوت کنید. این کار را به طور منظم انجام دهید – یک بار در هفته، یا دو بار در هفته، هر هفته. واقعاً همه چیز به مسئولیت پذیری برمی گردد. اگر این مسئولیت را دارید که مردم هفته ای یک یا دو بار در خانه شما حضور داشته باشند، هر هفته، خانه خود را به ترتیب سریع تمیز خواهید کرد و سپس سیستم خود را پیدا خواهید کرد تا آن را به همین ترتیب حفظ کنید.

Addicted 2 Decorating جایی است که من سفر DIY و تزئینات خود را به اشتراک می گذارم و رویه فی،ر 1948 را که من و همسرم، مت، در سال 2013 ،یدیم، بازسازی و تزئین می کنم. مت مبتلا به ام اس است و قادر به انجام کارهای فیزیکی نیست، بنابراین ا،ر کارهایم را انجام می دهم. کار روی خانه توسط خودم شما میتونید اینجا در مورد من بیشتر یاد بگیرید.

امیدوارم در سفر DIY و تزئین من به من بپیوندید! اگر می‌خواهید پروژه‌ها و پیشرفت‌های من را دنبال کنید، می‌تو،د در زیر مش، شوید و هر پست جدید را به صندوق ورودی ایمیل خود تحویل دهید. به این ترتیب شما هرگز چیزی را از دست نخواهید داد!


منبع: https://www.addicted2decorating.com/ive-finally-discovered-the-key-to-keeping-a-clean-،use.html