چیدمان اتاق خواب راهنمای جامع و اصول چیدمان اتاق خواب که باید حتما رعایت کنید! خریدمگ

اما اینکه کدام یک از این تزیینات برای اتاق شما مناسب است بستگی به جزییات متعددی مانند نورگیری، ابعاد اتاق و رنگ های بکار رفته در آن دارد. اما قانون ششم؛ قانون نور اتاق‌خواب هست که تأثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق خواب دارد. اگر می‌خواهید اتاق خوابی دنج با جوی گرم و صمیمی و آرام داشته باشید، از نور سقف کمتر استفاده کنید و بجای آن از چراغ مطالعه یا شمع استفاده کنید. تمرکز دکوراسیون اتاق‌خواب باید حول تخت باشد و بقیه وسایل دور آن چیده شوند. بعضی طراحان قرار دادن فرش زیر تخت یا قرار دادن چراغ در دو طرف تخت خواب، نصب یک نقاشی یا تصویر روی دیوار بالای تخت را برای نشان دادن افزایش تمرکز روی تخت خواب پیشنهاد می‌دهند.

  • برای نور تزئینی هم می توانید از نور مخفی سقف یا پشت تخت استفاده کنید که فضای اتاقتان را بسیار رویایی می کند.
  • اتاق خواب هایی که شامل درب یا پنجره هستند برای پوشش و تزئین آنها نیاز به نصب پرده است .
  • فرقی نمی کند اتاق خوابتان چه ابعادی دارد در هر صورت باید حداقل یک نقطه کانونی داشته باشد (بله اتاق های بزرگتر می توانند بیشتر از یک نقطه کانونی داشته باشند).
  • ایده های متنوعی برای اضافه کردن آیینه به چیدمان اتاق خواب تان وجود دارد.

۲- مواد طبیعی را در اولویت قرار دهید، مثل چوب، سنگ، پشم، ترمه، کتان و پنبه. برای داشتن یک گالری زیبا در خانه خود بهتر است به مواردی توجه کنید. همچون جنس، اندازه وتعداد قاب ها، موضوع تصاویر درون قاب، رنگبندی تصاویر درزمان نصب دقت داشته باشید. وسایلی مثل کمد، میز، رختکن، مبل، تلویزیون و سایر اثاثیه در صورت لزوم قابلیت گنجانده شدن در طراحی را دارند.

شما هم اگر ایده دکوراسیون اتاق خوابی (ایده اتاق خواب، پذایرایی و …) دارید که در این مقاله نبوده، حتما در قسمت کامنت‌ها به ما اطلاع دهید؛ تا همه دوستان بتوانند از ایده شما هم استفاده کنند. از گذشته افراد زیادی سیسمونی و لوازم مورد نیاز نوزادان پسر را به رنگ آبی آسمانی انتخاب می‌کرده‌اند. اگر می‌خواهید اتاق خواب نوزادتان حالتی نوستالژی داشته‌باشد، می‌توانید از ترکیب رنگ آبی آسمانی با رنگ‌های سفید، آبی کاربنی، سرمه‌ای، خاکستری و … استفاده کنید. از جمله رنگ‌هایی که در طراحی اختصاصی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر کاربرد دارد، رنگ آبی است. شما می‌توانید از طیف‌های روشن یا تیره آن در کنار دیگر رنگ‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون اتاق خواب نوزاد خلوت و تمیز بودن اتاق است؛ طوری که وسایل قابل بلعیدن یا اجسام خطرناک و اضافه در اتاقش قرارداده نشود.

برای عمق بخشیدن بیشتر به دکوراسیون در ادامه می توانید یک شال طرحدار برای روی دسته صندلی استفاده کنید. همچنین می توانید آویزان کردن پرده های ابریشمی و یا ساخت تختخوابی کانوپی به کمک آن را امتحان کنید. در هرحال، کفپوش اصلی اتاق هرچه که هست، لازمست برای محیط اطراف تخت خواب یک فرش زیبا و متناسب با دکور اتاق خواب در نظر بگیرید. ابعاد و چیدمان این فرش لازمست به نحوی باشد که پای افراد در هنگام بیدار شدن بر روی آن قرار بگیرد و به عبارتی بخشی از فضای زیرین تخت و محیط اطراف آن را پوشش دهد. برای جای دادن میز آرایش و سایر کاربردهای مورد نیاز می توانید از میزهای جمع شونده که پس از استفاده بر روی دیوار جمع می شوند استفاده نمایید. دکوراسیون اتاق خواب قبل از هر کاری نیازمند برنامه‌ریزی حساب شده است.

شیوا: سلام مطلب لوستر بسیار جالب بود . برای منزل هم کاربرد داره .گزینه ها و نکته هایی…

برای دیزاین اتاق خواب می توانید از تصاویر اتاق خواب هایی که در این مطلب قرار داده ایم ایده بگیرید و آن را با سلیقه خود ادغام کنید و دیزاین اتاق خواب خود را انجام دهید. برای طراحی اتاق خواب باید جسارت داشته باشید و تصورات خودتان را روی دکوراسیون پیاده کنید. با پیاده‌سازی سلیقه خود می توانید به یک دیزاین منحصر به فرد در اتاق خواب خود برسید. اگر برای دکوراسیون اتاق خواب چوبی، چوب‌هایی با رنگ تیره را انتخاب کردید، مابقی المان‌ها را با رنگ روشن انتخاب کنید؛ به این ترتیب فضا از یک‌نواختی و دلگیری درمی‌ آید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده

اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. یکی مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان در مرحله اول است و دیگری مشاوره مستقیم با متخصصینی که برای اجرای کار بهتون معرفی شدن. اگر در شهرهای محدودهی سلام ساختمان باشین (استانهایی که در نقشهی بالا مشخص شده)، بین 24 تا 48 ساعت کاری طول میکشه تا پشتیبان سلام ساختمان باهاتون تماس بگیره. همانطور که در بالا می‌بینید، قفسه‌های بیشتر برای گذاشتن وسایل بازی، باعث می‌شوند اتاق همیشه مرتب باشد.

حالا یک نگاهی به مدل دکوراسیون اتاق خواب شیک، مدرن و اغلب ساده ای که در این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم بیاندازید، ایده ها را مطالعه کنید و بعد سروقت تغییر دکوراسیون اتاق خواب تان بروید. تغییرات دکوراسیون اتاق خواب بهتر است که در سطح خیلی بزرگی انجام نشود چون عادت کردن به دکوراسیون جدید و اینکه دوباره بتوانید در آن محیط ریلکس کنید، زمان زیادی طول می‌کشد. حال که به اهمیت و تأثیر دکوراسیون اتاق خواب بر زندگی خود پی بردیم، وقت آن است که با انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب و ویژگی‌های هریک آشنا شویم تا سبکی را که بیشتر به نیازهای ما نزدیک است انتخاب کنیم.

از آنجایی که طرح‌های راه راه، تلفیقی از رنگ‌های تیره و روشن هستند؛ فضای متعادلی را برای اتاق خواب درست می‌کنند. دیزاین تخت خواب بالا هم یکی از طرح‌های خاص است که می‌توانید قیمت آن را از متخصصین سلام ساختمان دریافت کنید. یکی از ایده‌های دکوراسیونی خیلی قشنگ برای اتاق پسرها، استفاده از رو تختی‌ها و رو بالشتی‌هایی با طرح زیگزاگی است. تلفیق رنگ سفید با رنگ‌های خنثی مثل رنگ طوسی، فضای اتاق خواب را آرامش بخش‌تر و زیباتر می‌کند. انتخاب سرویس خواب های کمجا و تخت تاشو نیز یکی دیگر از انتخاب های خانواده ها برای اتاق خواب های نوجوان میباشد. انتخاب رنگ مناسب دخترانه باعث میشود فضای اتاق خواب به محلی گرم و جذاب تبدیل شود.