اتاق خواب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-پارسیان دکور

یک اتاق خواب مدرن که با دقت دیزاین شده است نظر هر فردی را به خود جلب می­کند. این نوع سبک طراحی انعطاف زیادی دارد و شما می ­توانید بر اساس سلیقه خود رنگ و فرم وسایل را انتخاب کنید. چگونه می­ توانیم یک اتاق خواب مدرن و زیبا داشته باشیم؟ در ادامه چندین ایده­ برای اتاق خواب مدرن آورده ­ایم. استفاده از طرح‌های شطرنجی برای صندلی و یا بخشی از کاغذ دیواری هم، برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه خوب است. کسانی که علاقه به فضای روشن‌تر و پر نورتر دارند و یا فضایی کوچک دارند، می‌توانند از رنگ سفید در روتختی‌ها و قاب‌ها استفاده کنند تا روشنایی بیشتری در اتاق جلوه کند. اگر اتاق فرزندان شما کوچک یا تاریک است، می‌توانید از دکوراسیون مخصوص این اتاق‌ها استفاده کنید.

  • به عنوان مثال اگر در دکور دیگر بخش های منزلتان، مبلمان به صورت کلاسیک و ظریف کاری شده اند، اثاثیه اتاقتان را هم به این شکل انتخاب کنید.
  • کاربرد خطوط مستقیم، استفاده از آباژورهای متنوع و رنگ های روشن از اصلی ترین نکات در طراحی به سبک مینیمالیسم محسوب می شود.
  • متخصصین سلام ساختمان معمولا چنین طرح‌هایی را با متریال ام دی اف یا هایگلاس می‌سازند.
  • همچنین می توانید با اضافه کردن یک لوستر از کریستال یا سایه های ظریف نیز رنگ، طرح و بافت را به دیوار پنجم بالای سرتان بیاورید.
  • قبل از هر چیزی نباید فراموش کنید که معماری هر اتاق ابعاد و ویژگی های مخصوص به خود را دارد و همین موضوع بر روی چیدمان اتاق تاثیر گذار است.

در این دکوراسیون با وجود این‌که زمینه تاج و قیدهای تخت شطرنجی سفید و مشکی است به خاطر سفیدی دیوار و کف‌پوش، رنگ‌آمیزی متوازنی پیدا کرده است. همچنین لوستر زیبایی که از سقف آویزان است به سبک این اتاق خواب جلوه بهتری می‌دهد. آنچه از سبک مدرن انتخاب مناسبی برای اتاق خواب پسرانه می سازد، پالت رنگ نسبتا خنثی آن است که مورد علاقه ی پسران است. به شما پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن ایده های جدید و کاربردی برای طراحی اتاق خواب پسرانه حتما سری به مقاله راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه بزنید.

اگر عاشق پرده ‌های شفاف نرمی هستید که نور را فیلتر می ‌کنند، برای حفظ حریم خصوصی در شب و جلوگیری از نور صبح، پرده ‌های غلتکی مات را که می ‌توان آن‌ ها را پایین کشید، ترکیب کنید. مانند لوازم داخل فروشگاه مبلمان و اثاثیه چوبی منزل به نظر می‌رسد که برچسب قیمت روی آن نصب شده باشد. البته کاری نیست که یکروزه تمام شود و شخصی که در زمینه استفاده از ابزار نجاری تازه‌کار است، قطعا نمی‌تواند از عهده این کار برآید.

استفاده از پرده ای مناسب در اتاق خواب

در صورت امکان ، سعی کنید از مبلمان اضافی در اتاق خواب خود اجتناب کنید تا مبادا قفسه های کتاب یا میزهای کنار تخت را کنار بزنید و به تخت خود برسید. هنگام ثبت سفارش برای طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق نیازی نیست متراژ اتاقتان را به‌طور دقیق اندازه بگیرید. در صورتی که طراح به صورت حضوری از پروژه بازدید کند، متراژ اتاق خواب را اندازه می‌گیرد.

استفاده از فرش

فضای خواب، نیازمند آرامش، سکون و استراحت پس از یک روز پر هیجان است. بهتر است برای تزیین دیوارهای اتاق خواب از کاغذ دیواری های بسیار شلوغ استفاده نشود. حتی برای یک اتاق کاملا ساده و خلوت این سبک کاغذ دیواری می تواند جلوه ای آشفته مجله خبری دکوراسیون و پرهیاهو ایجاد کند. برخی از افراد به دنبال ایده ­های طراحی دکوراسیون خارجی هستند، ولی شما می­ توانید بادکوراسیون اتاق خواب ایرانی انرژی مثبتی را وارد منزل کنید. برخی از المان­ های مربوط به فرهنگ و هنر و معماری ایرانی هستند.

متخصصین سلام ساختمان معمولا چنین طرح‌هایی را با متریال ام دی اف یا هایگلاس می‌سازند. اما اگر مشکل بودجه ندارید، می‌توانید چنین طرحی را با چوب هم بسازید. اگر هم نمی‌دانید که چه متریالی برای اجرای طرح بالا، مناسب شما است، می‌توانید از ما مشاوره رایگان بگیرید و قیمت این طرح را با انواع متریالی که می‌خواهید، از ما بپرسید.

به عنوان مثال نوع دکورهای دیواری ای که انتخاب می شوند، از بین ایده هایی با خطوط صاف و با طراحی بدون زرق و برق همچون اریگامی، گالری دیواری و استفاده از تخته سیاه انتخاب شوند. قرار نیست دیوار شاخص فقط برای اتاق خواب های بزرگ باشد؛ دکوراسیون اتاق خواب 6 متری شما هم می تواند یک اکسنت وال بی نظیر و شیک داشته باشد. می توانید این کار را با یک دیوار آینه ای یا یک کاغذدیواری پوستری انجام دهید.