تزئین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با42مدل جدید درسال ۱۴۰۱

فرش های کوچک مانند گلیم یا طرح گلیم، معمولاً رنگ های زیاد و زنده دارند. یک فرش کوچک به اندازه عرض تخت، پایین تخت و با کمی فاصله پهن کنید. یا یک گلیم کنار تخت خواب و با اندازه کوچکتر از طول تخت، روی زمین بیندازید. این مدل، طرفداران خاص خود را دارد، کسانی که از وسایل و اجزای اضافه خوششان نمی آید و دوستدار سادگی اند، از علاقمندان تخت بدون هدبورد هستند. استراحت بر روی تخت خوابی با سرتخت، احساس امنیت و راحتی می دهد و حتی تا حدی ایمنی را نیز فراهم می کند.

پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره رفع چکه شیر اهرمی را بخوانید. مهم ترین معیار در انتخاب سرویس خواب تناسب فیزیکی آن با بدن انسان است. بنابراین برای انتخاب سرویس خواب دخترانه اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، تناسب آن با فیزیک و بدن فرزندمان است. قطعا سلیقه دختر بچه‌های ۵ تا ۱۰ سال بسیار متفاوت با سلیقه دخترهای ۱۳ و ۱۴ ساله هست. پس بهتر است در زمان چیدمان اتاق برای آن‌ها به سن دخترتان توجه کنید.

  • بک‌های مختلفی دکوراسیون اتاق خواب و نکات کلیدی طراحی پرداختیم.
  • مثلا اگر لباس های زمستانی متعددی دارید و یا کیف و کفش های زیادی هست که بایستی در این کمد جای بگیرد، طبقاتی متناسب با ابعاد آن ها در نظر بگیرید.
  • ویژگی بارز این سبک استفاده از عناصر طبیعی است؛ مانند چوب خام، سنگ و چرم به همراه کمی تغییرات.
  • علاوه بر این نکته، انتخاب دکوراسیون و وسایل اتاق خواب به نحوی که جدید و به روز باشند هم به ما کمک می کند که اتاق خوابی زیبا و شیک داشته باشیم.
  • با طراحی کمد های مخصوص، بسته به ابعاد و فضایی که در اتاق خواب دارید می توانید به فضایی بسیار زیبا و کاربردی دست پیدا کنید.

پس اگر فضای اتاقتان محدود است، به هیچ وجه دنبال تخت خواب های بزرگ نروید. پیشنهاد می کنیم فضایی شخصی خلق کنید تا از قرار گرفتن در محیط خسته نشوید. وسایل ریز و کوچک باعث شلوغی محیط و کوچک به نظر رسیدن آن می شوند. بهتر است وسایل کمتر با ابعاد بزرگتر در خانه قرار دهید تا خانه دلباز و زیباتر به نظر برسد. اما به یاد داشته‌باشید که رنگ سفید رنگ اصلی اتاق خواب شماست؛ و در استفاده از هر رنگی به‌جز آن نباید زیاده‌روی کرد.

سبک اسکاندیناوی

برای مثال به جای میز های پاتختی ساده و معمولی می توانید مدل های خلاقانه تر و متفاوتی را به کار ببرید. با این روش بدون هیچ تلاش مضاعفی می توانید اتاق خواب خود را به فضایی زیبا تر و قابل توجه تبدیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر از رنگ صورتی پررنگ به‎‌عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه صورتی استفاده می‌کنید، حتما به میزان نورگیر بودن اتاق توجه داشته‌بشید. و این نکته را فراموش نکنید که اگر پنجره بزرگ و رو به آفتابی در آن اتاق وجود ندارد، از رنگ‌های ملایم‌تر طیف صورتی استفاده کنید؛ تا فضای اتاق دلگیر و زننده نباشد. مهم‌ترین معیار در انتخاب رنگ، ایجاد آرامش و انرژی مثبت در محیط است. بنابراین بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه با توجه به سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد و این بستگی به فرد دارد.

کاملترین راهنما برای دکوراسیون خیاطی؛ از طراحی تا تزیین و تجهیز

پیشنهاد می‌کنیم مقاله 12 نکته مهم برای طراحی اتاق خواب مدرن را مطالعه فرمایید. طراحی اتاق خواباینکه ندانید رنگ های آرام و یکنواخت را انتخاب کنید و یا رنگ های پر انرژی و نورانی، طبیعی است که پس از گشتی در نمونه عکس‌هایی که فقط از اتاق خواب ها جمع کردید می‌توانید کم‌کم تصمیم خود را بگیرید. توصیه می‌کنیم سعی کنید از خود پسرانتان هم برای دکوراسیون اتاق خواب آن‌ها کمک بگیرید و حتما سلیقه آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

دیگر زمان استفاده از آباژورهای قدیمی کنار پاتختی گذشته است، اگر علاقمند به سبک مدرن هستید و می‌خواهید طراحی اتاق خواب مدرن و یک دیزاین خاص داشته باشید به جای آباژور از آویزهای نور کنار تخت خواب استفاده کنید. آویزهای نور با تنظیم ارتفاع و میزان نور، روشنایی مناسبی جهت استراحت و مطالعه برای شما ایجاد می‌کنند. از لحاظ بصری هم آویزهای نور بسیار زیبا هستند و از طراحی‌های متنوعی برخوردارند به همین دلیل با هر سلیقه‌ای هماهنگ می‌شوند.

هفت – چطور می توانیم دکور اتاق خواب را مرتب و آرامش بخش چیدمان کنیم؟

سبک روستیک الهام گرفته از حال و هوای خانه‌های روستایی و طبیعت است و این فرصت را به شما می‌دهد تا در دنیای مدرن امروز، حال و هوای طبیعت و حس سرزندگی و طراوت را به سادگی وارد خانه‌ خود کنید. ویژگی بارز این سبک استفاده از عناصر طبیعی است؛ مانند چوب خام، سنگ و چرم به همراه کمی تغییرات. طی سال‌های اخیر، سبک مینیمال محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است و علت آن هم استفاده از رنگ‌بندی محدود و آرامش‌بخش، مبلمان و تخت‌های بدون تاج ساده است. لازم به ذکر است که این سبک برای افرادی مناسب است، که شیفته مد و تکنولوژی امروزی نیستند و مایل‌اند ساعاتی از روز را به دور از دغدغه‌های روزانه‌، با مرور خاطرات خوش گذشته و عکس‌ها و وسایل قدیمی خاص خود سپری کنند. مطمئنم که حدس می‌زدید بهترین نقطه شروع کار، جمع کردن ایده برای فهمیدن سلیقه خودتان است. با این که گام اول جمع کردن ایده است، اما ممکن است تا آخر راه مشغول ایده گرفتن باشید.

بهتر است وسایل کمتر با ابعاد بزرگتر در خانه قرار دهید تا خانه دلباز و زیباتر بنظربرسد. این موارد فضا و امکانات کافی و بیشتر نسبت به اتاقهای دیگر منزل از مشخصه های اصلی اتاق مستر است. درکارهای لوکس وخاص میتوان نورگیرو آبنمای اختصاصی، مون روف، شومینه وکتابخانه فضای بارومینی سوئیت، جکوزی واستخر داشته باشند. هر اتاق خواب به عنوان فضایی شخصی برای کاربری مشخص طراحی میشود. نقش آیینه ها در دکوراسیون فضای کوچک را به عنوان اصلی اساسی بپذیرید. آیینه بزرگ بگیرید و آن را روی یکی از دیوارها یا در کمددیواری نصب کنید.