تعریف سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری+ 7 ویژگی مهم-پارسیان دکور

و طراحی معماری داخلی در خدمت شما کارفرمایان محترم می باشد. همچنین شما می توانید رنگ های زرد، آبی، سبز و قرمز را در طیف هایی که درجه خلوص پایینی دارند، مثل رسی، سبز زمردی و طلایی، به صورت محدود در فضا به کار ببرید. باید بدانید بر اساس تعریف دایره المعارف Treccani، سبک کلاسیک مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است که از آن ها در هنر و معماری استفاده می شود. معماری در مقایسه با آنچه که چشم ها می بیند بسیار گسترده تر است. هر مکان داستانی دارد و ما هنگام طراحی، به بیان آن کمک می کنیم. ما سعی داریم با طراحی خلاقانه باعث زنده شدن محله ها ، ایجاد ارتباطات، ایجاد انرژی برای شهروندان و احترام و محافظت از محیط زندگی خود شویم.

نور کم چراغ دیواری فضای اتاق نشیمن را صمیمی تر ، راحت تر کرده و جذابیت خاصی به آن می بخشد. در طراحی و تولید آن ها از چوب های مرغوب منبت کاری شده و پارچه های گرانقیمت استفاده می کنند. این سبک از مبلمان مجله خبری دکوراسیون با تقارن و تناسب بینظیر، در چیدمان منزل به عنوان نقطه کانونی بهترین انتخاب است. همچنین، استفاده از جنس پارچه یا ابریشم و یا حتی پانل چوبی به عنوان کاغذ دیواری نیز انتخاب هوشمندانه‌ای است.

  • طرح ها و الگوهای کلاسیک همیشه شاخص بوده و بیش تر نقوش گیاهی را شامل می شوند.
  • هم چنین بایستی روتختی را نیز از جنس مخمل ، ابریشم و ساتن انتخاب کنید.
  • برای انتخاب مواد و مصالح در سبک کلاسیک از مصالح طبیعی و با کیفیت مانند سنگ، مرمر و پارکت با کیفیت استفاده میکنند.
  • از معیارهای اصلی انتخاب مبل در سبک دکوراسیون کلاسیک خطوط ساده و متقارن هستند.
  • معمولا برای دکوراسیون این مکان از چراغ های دیوارکوب ، تابلو های نفیس نقاشی ، تابلو فرش ها ، گلدان های قیمتی ، میز کنسول و بوفه ها استفاده می شود.

در این معماری به تمام بخش ها و حتی کوچکترین جزئیات توجه خاصی می‌کنند. لوستر های کریستالی، آباژور با شیشه های رنگی و پایه های زیبای کنده کاری شده نیز استفاده می کنند. میزهای عسلی که تمام بدنه و پایه آن منبت کاری شده اند نیز بر زیبایی مبلمان کلاسیک می افزایند. همانقدر نظم و دقت و پایبندی به اصول که در سایر ویژگی های دکوراسیون به سبک کلاسیک مشاهده می شود، در انتخاب رنگ ها نیز وجود دارد. یعنی اینکه حتی برای انتخاب رنگ هم نمی توانید کاملا مطابق میل و سلیقه اتان رفتار کنید و لازمست در چهارچوب قوانین به انتخاب آن ها بپردازید.

نقش فرش در اتاق نشیمن کلاسیک

ریشه این سبک، در طراحی های رم و یونان باستان با گرایش و سلیقه‌های مدرن طراحان دکوراسیون داخلی است. استفاده از پرده های بلند و والن دار نیز یکی از مشخصه های اتاق خواب کلاسیک می باشد. یکی از مهمترین عناصری که باعث میشود پذیرایی باشکوه تر به نظر برسد استفاده از فرش در این سبک است.

کیف زنانه – ۲۰ برند و مدل پرطرفدار کیف دستی دوشی و مجلسی زنانه سال ۲۰۲۱

تقارن و تناسب دو موضوع مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کلاسیک می باشند. طبق این قانون عناصر یک سازه، باید با رعایت تناسب و تقارن ریاضی طراحی و ساخته شوند. هر مبلمانی با هر شان و ابعادی، لازمست در مکان مشخصی چیدمان شود و با اکسسوری های کاملا هماهنگ و معین تزیین شود. نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آن ها بیابید. با وجود تنوع بالایی که در دکوراسیون داخلی وجود دارد و عدم شناخت درستی که اغلب مردم از هنر طراحی و دکوراسیون دارند، دیزاین و چیدمان اصولی منزل، کار سخت و دشواری است.

تقارن یکی از مهم ترین خصوصیات سبک کلاسیک محسوب می شود. در این سبک ،چیدمان مبلمان ، لوازم و اکسسوری ها همه به صورت متقارن و جفت شده انجام می شود. به این معنا که یکی از ایجاد تعادل یکی موارد مهم و ضروری این سبک به شمار می رود.

با راهنمای خرید مبل کلاسیک برای یادگیری ترفندهای کاربردی همراه باشید. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم سبک کلاسیک یک سبک تجملاتی و اشرافی است. برای داشتن یک چیدمان کلاسیک رنگ‌های محدودی در اختیار است رنگ‌هایی که از دیرباز کلاسیک با آن‌ شناخته شده‌است. با مشاهده‌‌ی این مولفه‌ها در کنار یکدیگر شما قادر به شناسایی سبک کلاسیک اتاق پذیرایی از دیگر سبکها خواهید بود. کلاسیک سبکی قدیمی مجلل و الهام گرفته از یونان باستان است.

از فرش هایی با نقوش سنتی اصیل و دستباف استفاده می کنند. تمام پارچه ها و نقوش آن از مواد طبیعی مانند نخ، پنبه و ابریشم تولید می شوند. شما را در ادامه با ویژگی های این سبک خاص معماری بیشتر آشنا میکنیم. حتی اگر تمام اصول بالا را به درستی اجرا کرده باشید، بدون نورپردازی مناسب، عناصر لوکس و پر ظرافت منزل کلاسیکتان به خوبی جلوه نمی کنند. سپس در دو طرف نقطه کانونی، مبلمان و اکسسوری و دکوریجات را به صورت قرینه چیدمان کنید. پس برای این که تقارن در فضا دیده شود، ابتدا نقطه کانونی را در فضا مشخص کنید و آن را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید.

دکوراسیون کلاسیک، با مبلمان های منبت‌ کاری شده و پر کار شناخته می‌ شود. بهترین نوع مبلمان ها برای این نوع دکوراسیون، مبلمان های سلطنتی و استیل به رنگ چوب می باشد. در هرحال، مبلمان های ساده و بدون تزیین، حتی اگر به سبک های خاص طراحی شده باشند، به ندرت می توانند یک دکوراسیون کلاسیک را تداعی کنند. یکی دیگر از ویژگی های مهم سبک کلاسیک در بازسازی منزل، مبلمان مناسب با این فضاها است.