نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن-پارسیان دکور

میزان فضای در دسترس یکی از عناصری است که در طراحی مجله خبری دکوراسیون اثر مهمی دارد و مقدار فضایی که دارید در خرید سایز وسایل تعیین کننده است. نکته‌ی مهم دیگر این است که شما برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید تزیینات پرنقش‌ونگار و طرح‌های شلوغ را کنار بگذارید. در طراحی مدرن کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ساده و بدون کنده‌کاری‌اند، کابینت‌هایی که یا دستگیره ندارند و یا دستگیره‌شان کاملاً ساده و بدون مدل خاصی است. استیل ضدزنگ، لاک، کروم و شیشه‌های مات از جمله موادی پرکاربرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن است.

  • استفاده از کابینت‌های بلند باعث می‌شود چشم‌ها را به سمت بالا کشیده شود و ارتفاع بیشتر کابینت‌ها از لحاظ بصری فضا را بزرگ‌تر می‌کند.
  • به طور مثال چراغ های فرورفته سقفی برای سقف کوتاه و لوستر های ساده و جذاب برای سقف های بلند مناسب هستند.
  • استفاده از رنگ‌های روشن و براق، محیطی آرامش بخش، پاکیزه و شاد رو به شما القا می کنه.
  • امروزه با ساخت و سازهای جدید و متصل بودن آشپزخانه به سایر اتاق ها دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را در زیباسازی خانه ایفا می‌کند.

علاوه بر مواردگفته شده همچنین به جنس کف پوش نیز دقت زیادی باید داشت زیرا برخی کف پوش ها دارای شیار می باشند که این موضع سبب می شود که لکه های کثیف به سختی پاک شوند و چربی و مواد ریز در بین شیار ها گیر کند. برای سقف آشپزخانه نیز امروزه معمولا از سقف کاذب مانند کناف استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی می‌توان شبکه تاسیسات نیز پشت آن پنهان شود ارتفاع سقف هم باید فاصله منطقی از کابینت های آشپزخانه را داشته باشد. رنگ‌هایی هستند که به راحتی قابل تغییر نیستند؛ برای مثال رنگ کابینت‌ها و رنگ کاشی‌های بکار رفته در معماری جزو رنگ‌های ثابت محسوب می‌شوند؛ اما رنگ سرویس‌های غذاخوری و وسایل زینتی جزو رنگ‌های فرعی محسوب شده و به راحتی قابل تغییرند. در آشپزخانه منابع انرژی زیادی اعم از لوله‌های گاز و سیم‌های برق وجود دارند که به ‌طور بالقوه خطرناک محسوب می‌شوند. وجود شعله‌های اجاق گاز می‌تواند این خطر را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و سبب حوادث ناگواری شود. به همین دلیل باید از نکات ایمنی مورد نیاز در آشپزخانه آگاهی کسب کرده و آن‌ها را به کار بست.

اما خانه هایی که در نت دیده ام دکوراسیون بسیار سرد و یکنواختی دارند!

علت اینه که رنگ سفید در آشپزخانه دو رنگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد لیکن به انعکاس مناسب نور در محیط آشپزخانه کم نور هم کمک می کند. در ضمن این رنگ در دکوراسیون فروشگاهی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین المان در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب کابینت مناسب است. در انتخاب کابینت باید به جنس کابینت، رنگ، متریال و نحوه اجرای آن دقت نمایید. در انتخاب کابینت می توانید از کابینت های pvc و mdf، فلزی و… استفاده کنید. رنگ کابینت ها باید به گونه ای باشد که هم با کف پوش و دیوار پوش آشپزخانه مطابقت داشته باشد و هم به سبک طراحی و دکوراسیون دیگر قسمت های خانه تناسب داشته باشد.

سبک کلاسیک

مطالعه و رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون منزل به شما کمک می کند از افراط در این خصوص خودداری نمایید. نورهای سقفی، لوستر اصلی آشپزخانه ، روشنایی های دکوراتیو دیواری و نورپردازی های مخفی همگی می توانند جلوه های زیبایی در دیزاین آشپزخانه پدید آورند. استفاده از یک روشنایی دیواری جذاب چوبی به شکل فانوس یا یک استند معلق با نورمخفی بر روی دیوار می تواند منجمله این نورپردازی ها باشد.

مطبخ قسمتی از آشپزخانه است که در آن سینک ظرفشویی و اجاق گاز در آن طراحی می شود و این قسمت جدا از فضای اصلی آشپزخانه است و به بیرون دید ندارد. اگر شلوغی و جزئیات زیاد را نمی‌پسندید بهتر است سبک های دیگری را برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. اما اگر طرفدار سبک کلاسیک و استفاده از جزئیات زیاد در طراحی هستید بهتر است از یک تیم حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید. در میان انواع سبک های طراحی دکوراسیون، سبک مدرن طرفداران زیادی دارد. در آشپزخانه ای که به سبک مدرن طراحی شده است همه چیز در عین سادگی زیباست و خبری از پیچیدگی نیست.