دکوراسیون آشپزخانه، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های خاص خانه معمار

اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. ترکیب رنگ سبز و قهوه ای، با ایجاد کنتراست بالا، حس تازگی رو به انسان منتقل می‌کنه. در واقع سبکی است که در آن از عناصر ساده، چوبی و دست‌ ساز روستایی استفاده می ‌شود.

  • برای مثال در سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون آشپزخانه، استفاده جسورانه از رنگ، قفسه بندی باز، فلزات برنجی و مسی متداول بود که در ۲۰۲۰ اینطور نیست.
  • توجه به ارگونومی آشپزخانه به عنوان یک ایستگاه کار و روانشناسی محیطی در طراحی اهمیت پیدا کرد و وسایل و تجهیزات و انواع کابینت ها برای آشپزخانه های مختلف با مواد و تکنولوژی های به روز طراحی و تولید شدند.
  • فضای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • با پیشرفت تکنولوژی و سریعتر شدن روند زندگی، به روز کردن دکوراسیون و سبک زندگی ضروری است.

وجود صندلی های چوبی و تزئین دکوراسیون با گلدان، به گرما و طراوت فضا کمک کرده. برای استفاده از فضای کوچک آشپزخانه، میبینین که کابینت ها تا سقف امتداد پیدا کرده اند. وجود 2 عدد سینک و میز کار باعث میشه کاربری این آشپزخانه برای خانم خانه بسیار راحت تر بشه. البته این آشپزخانه تماماً مدرن نیست و و اگر دقت کنین، کابینت ها و قفسه های روبرو کلاسیک طراحی شده.

دیوار آشپزخانه

رنگ مشکی، روکش های تیره رنگ مانند کابینت بتنی ورنگ های خنثی مثل طوسی و خاکستری برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار ایده آل هستند. دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید قابلیت ترکیب شدن با سایر رنگ ها را دارد از این رو بهتر است در طراحی آشپزخانه از رنگ سفید استفاده شود تا بتوانید از سایر رنگ های مورد علاقه خود نیز در فضای آشپزخانه تان استفاده کنید. ترکیب رنگ سفید قهوه ای و سفید مشکی از پرطرفدارترین ترکیب رنگی ها می باشد. یکی از انواع کابینت کابینت که امروزه توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است، کابینت پلکانی است. کابینت پلکانی به صورت دو طبقه و معمولا در دو رنگ متفاوت و حتی با متریال های مختلف قابل اجراست. این سبک از کابینت ها در کابینت سبک مدرن، جلوه ای خاص را به دکوراسیون آشپزخانه خواهد بخشید.

در مهم بودن آشپزخانه نسبت به سایر قسمت‌های منزل هیچ شکی نیست چرا که خانم‌ها نیز بیشتر وقت خود را در این مکان سپری می‌کنند. حتی در پذیرایی کردن نیز تاثیر ویژه‌ای دارند و این موضوع که امروزه اکثر خانه‌ها دارای اپن هستند و همین باعث ایجاد دید در محیط آشپزخانه می‌شود، موید این موضوع می‌باشد. می‌خواهید می‌توانید از کابینت‌های تمام چوب و میز و صندلی های چوبی استفاده کنید.

طرح های جذاب برای دکوراسیون پذیرایی (بیش از 20 نمونه کار)

اغلب در طراحی آشپزخانه و مدل کابینت نئوکلاسیک درب برخی از کابینت‌ها شیشه‌ای انتخاب و به عنوان ویترین در نظر گرفته می‌شود. در واقع می توان گفت ویترین نئوکلاسیک جزء جدایی ناپذیر این مدل از کابینت است و با ظرافت زیاد طراحی و اجرا می شوند. وسایل آشپزخانه همان چیزی است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تشکیل می‌دهد. به همین خاطر بهتر از لوازم دقیق و درست و زیبایی خریداری و تهیه شود تا موجب زیبایی بیشتر شود. همچنین باید هنگام خرید به استایل و مدل، رنگ و هارمونی آن‌ها با بقیه وسیله‌ها و مابقی بخش‌های منزل در نظر گرفته شود.

برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده میتوانید از رنگهای پاستیلی استفاده کنید. اندازه و متراژ آشپزخانه، مواردی که به تعمیر و تعویض نیاز دارند، نصب کابینت، رنگ آمیزی یا کاشی کاری و … فقط باید بدانید چه هدفی را برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه در ذهن خود دارید.

و اپن می تواند به عنوان میز یا تخت آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد. اغلب ایرانی‌ها دوست دارند در بالکن یا پنجره آشپزخانه دارای پوشش مناسبی باشد. برای پرده آشپزخانه‌های مدرن می‌توان انواع پرده کرکره‌ای را توصیه کرد. همچنین استفاده از صندلی های تاشو کوچک نیز در دکوراسیون آشپزخانه‌ های کوچک امری ضروری به نظر می آید.

ماهیت آشپزخانه به عنوان یک فضای خدماتی که به صورت روزانه فعالیت های گوناگونی در آن اتفاق می افتد و نیازمند پاکیزگی مکرر و زدودن آلودگی هاست، اغلب طراحان را ملزم به انتخاب رنگ های روشن برای کفپوش آشپزخانه می کند. اگر طراحی پلان ساختمان منزل شما به نحوی ست که آشپزخانه به صورت یک راهرو کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد در نظر گرفته شده است، استفاده از رنگ سفید یک راهکار عالی برای کمتر به چشم رسیدن این بعد نامناسب فضا خواهد بود. رنگ سفید برای آشپزخانه های کوچک، خصوصا وقتی که نیازمند فضای بزرگی برای جانمایی کابینت ها و طراحی آن ها هستید اکیدا توصیه می شود.

برای مثال در سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون آشپزخانه، استفاده جسورانه از رنگ، قفسه بندی باز، فلزات برنجی و مسی متداول بود که در ۲۰۲۰ اینطور نیست. در سال ۲۰۲۰ استفاده هر چه بیشتر از وسایل توکار، پنهان کردن شیرآلات، لوازم خانگی و تجهیزات و استفاده از وسایل هوشمند به روند طراحی تبدیل شده است. گلیم و فرش ایرانی که دارای طرح و نقش‌های اسلیمی یا عشایری است، یکی از مهم‌ترین عناصر رعایت دکوراسیون به سبک ایرانی محسوب می‌شود. این المان کاملا ایرانی به شما کمک می‌کند تا آشپزخانه خود را به راحتی همچون یک طرح سنتی ایرانی تزئین کنید. انتخاب گلیمی با طرح گبه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کف آشپزخانه است. به عبارتی نیاز به پنجره، برای آشپزخانه ضرورتی ندارد و تعبیه یک نورگیر برای این فضا کفایت می کند.

یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه های مدرن دیده میشه، این است که معمولاً این آشپزخانه ها دارای فضای جدا کننده از سایر بخش های منزل نیستن. اکثر طراحی های آشپزخانه مدرن، با در نظر گرفتن یک جزیره برای آشپزخانه انجام میشه. این جزیره به عنوان عامل جداکننده فضای داخل آشپزخانه از فضای منزل عمل میکنه. همانطور که ملاحظه کردید استفاده از متریال چوب همراه با کابینت‌های براق سفید برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار مناسب است و ترکیب آن با اجزاء دیگر بسیار زیبا خواهد شد. اگر کابینت شما فلزی است و یا کهنه و قدیمی شده بهتر است که به فکر تعویض آن باشید. ممکن است برخی به شما پیشنهاد کنند که روکش کابینت خود را تعویض کنید.