دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان ایرانی، 13 ایده و ۱۱۳ مدل دکوراسیون شیک و مدرن-پارسیان دکور

در حالی که شاید سبک دکور گلچین در اتاق خواب به ظاهر نشان دهنده بی‌نظمی باشد، چنین اتاق‌هایی در پس طراحی دیوانه‌وار خود از سبک و سیاق و منطق خاص خودشان بهره می‌برند. متنوع بودن رنگ و نقش به منزله نقطه قوت این سبک است، اما سفید نگه داشتن دیوارها و اضافه کردن چند مورد تزیینات در نقاط مختلف این فضا موجب می‌شود اتاق خواب جالب به نظر برسد. برای هرچه متفاوت شدن این اتاق می‌توانید با استفاده از تکه پارچه ساده آویزان از سقف، طرحی تاج‌گونه روی تخت ایجاد کنید.

رنگهایی با تُنالیته و غلظت رنگ پایین که بیشتر به سمت و سوی رنگهای خنثی گرایش دارد، می‌توانند بهترین گزینه باشد. رنگهای سفید، کرم و قهوه ای روشن، خاکستری و طوسی ملایم، آبی و صورتی کم رنگ، می‌توانند تِم رنگی اتاق شما را ساده و شیک کنند. قرار نیست که چون یک اتاق خواب کوچک داریم، فقط و فقط به سراغ رنگ های روشن و خنثی و … برویم. دکوراسیون اتاق خواب 6 متری شما به یک دیوار پر رنگ نیاز دارد تا شخصیت پیدا کند و شما از زمانی که در آن سپری می کنید لذت ببرید. بیشتر تخت خواب‌ها طوری طراحی شده‌اند که بهتر است در وسط دیوار قرار بگیرند، به طوریکه هر دو سمت آن‌ها باز باشد. اما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما این ایده‌ی چندان خوبی نیست.

  • گل‌های آپارتمانی فراوانی وجود دارند که در محیط منزل به راحتی رشد پیدا می‌کنند؛ بنابراین، حتی اگر چندان در این زمینه متبحر نیستید، مطمئن باشید که می‌توانید در پرورش گل موفق باشید.
  • نور محیطی از طریق لوسترها و چراغ های سقفی و نور تأکیدی از طریق لامپ های رشته ای یا نقطه ای تأمین می شود.
  • با این که گام اول جمع کردن ایده است، اما ممکن است تا آخر راه مشغول ایده گرفتن باشید.
  • برای این که چنین فضایی در اتاق خوابتان ایجاد کنید، ابتدا دکور کل منزلتان را در نظر بگیرید.

در این راستا استفاده نکردن از پرده و یا انتخاب پرده هایی نازک تصمیم هایی منطقی خواهند بود. فرقی نمی کند اتاق خوابتان چه ابعادی دارد در هر صورت باید حداقل یک نقطه کانونی داشته باشد (بله اتاق های بزرگتر می توانند بیشتر از یک نقطه کانونی داشته باشند). منظور از نقطه کانونی عنصری از دکوراسیون است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند. معمولا تختخواب با روتختی برجسته ای به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شود اما در اتاقی کوچک پنجره ها هم می توانند این کارکرد را داشته باشند. در انتخاب مبلمان اتاق خواب، روی نیازهای اصلی خود تمرکز کنید و از زیادی شلوغ کردن فضا خودداری کنید.

شما در کدام شهر به دکوراسیون اتاق خواب نیاز

را طوری طراحی کنیم که فضایی دنج و آرام باشد؟ این مطلب از چیدانه با همراهی گروه بالسا به شما پاسخ می­ دهد. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای خدمات ساختمانی و مجله خبری دکوراسیون به طور خاص کابینت و کمد است. یکی مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان در مرحله اول است و دیگری مشاوره مستقیم با متخصصینی که برای اجرای کار بهتون معرفی شدن.

حتی می توانید کمی حوصله به خرج بدهید و دیوارها را نقاشی کنید. اگر یک اتاق خواب کوچک 6 متری دارید پس باید از داشتن نور دریغ نکنید. برای استفاده حداکثری از نور طبیعی، پوشش پنجره را به حداقل برسانید، ساده ترین پرده ها را انتخاب کنید. برای حفظ حریم خصوصی، بهترین راه استفاده از کرکره است که هم بتوانید نور داشته باشید و هم دید را محدود کنید.

زیرا هر کدام از آنها تاثیر خاص خودشان را بر روی زندگی شما خواهند داشت. به طور مثال یکی از مهمترین قسمت هایی که در خانه شما وجود دارد و شما بیش از یک سوم عمر خود را در این قسمت می گذرانید اتاق خواب است. باید در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب ها به موارد زیادی توجه کنید. برای این که چنین فضایی در اتاق خوابتان ایجاد کنید، ابتدا دکور کل منزلتان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در دکور دیگر بخش های منزلتان، مبلمان به صورت کلاسیک و ظریف کاری شده اند، اثاثیه اتاقتان را هم به این شکل انتخاب کنید. در مقابل اگر خانه را به صورت مدرن و امروزی دکور کرده اید، به فکر انتخاب تخت و دراور ساده و امروزی باشید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

تضاد بین رنگ روشن و تیره حتی در استفاده از وسایل تزئینی هم جذابیت خاصی دارد. برای مثال تهیه شلف بالا هزینه چندانی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید و در کنار رنگ تیره سایر وسایل اتاق از آن استفاده کنید. دکورهای چوبی با چراغ‌های هالوژنی و کفپوش چوبی، ظاهر اتاق را مدرن می‌کنند. از چنین طرح‌هایی می‌توانید ایده بگیرید و آن‌ها را با طرح دلخواه خود ادغام کنید و طرحی جدید خلق کنید.

۲. تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

توجه به جنس کف اتاق برای دکوراسیون اتاق کودک هم بسیار مهم است. در مقاله دیگری با عنوان قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی اتاق کودک می توانید بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید. بنابراین، فضای اتاق هم باید به گونه ای باشد که حس آرامش را القاء کند.

به‌دلیل محبوبیت زیاد سبک مدرن در عصر حاضر، این دو کلمه گاهی به جای هم استفاده می‌شوند و سردرگمی ایجاد می‌کنند. عکس اتاق خوابی که در بالا نمایش داده شده نمونه‌ای اولیه از سبک مدرنِ اواسط قرن است. با استفاده از گل و گیاه می توانید طراوت و شادابی را به اتاق خواب بیاورید . اگر به گل های طبیعی علاقه دارید چند گلدان زیبا در اتاق خواب قرار دهید و اگر به گل های طبیعی علاقه ندارید می توانید از گل های خشک شده استفاده کنید و با توجه به سلیقه تان آنها را در اتاق خواب قرار دهید . چیزهایی که در اتاقتان ذهن شما را به هم می ریزد و وسایلی را که باید دور بریزید مشخص کنید. حتی اگر اتاق خواب شما کاملا بزرگ است باز هم بهتر است از کمد دیواری های ریلی هم برای استفاده بهینه از فضا و هم جذابیت اتاق خواب استفاده کنید.