دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون داخلی منزل و دیگر فضاها کیان دکور-پارسیان دکور

یکی از عوامل تاثیرگذار در این مساله، الگوهایی هست که در دکوراسیون منزل به کار می‌بریم؛ طرح و نقش دیوارها، روکش مبلمان، فرش، حتی طرح اکسسوری‌هایی که به عنوان تزئین در فضا استفاده میشن اهمیت زیادی دارن. رنگ مبلمان، ۳۰ درصد از فضای داخلی را تشکیل می‌دهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوری‌ها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد. به طور کلی مبلمان برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را قادر هستند که از خود ایفا کنند. واژه لوکس معمولا معانی و تعابیر متفاوتی برای افراد متفاوت به همراه دارد اما یکی از مفاهیمی که در طراحی دکوراسیون داخلی از شنیدن واژه لوکس در اذهان تداعی می شود فاخر بودن و گران به نظر رسیدن پروژه می باشد.

  • دکوراسیون پذیرایی بدون شک محور اصلی در دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود.
  • پس بهتره برای انتخاب موارد اساسی و خرید وسایل همراه دکوراتور باشید.
  • هر چند اگر مایل باشید می‌توانید از این طراحی در خانه بزرگ هم استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید هزینه ها را مدیریت کنید، بهتر است نمونه‌های جایگزین را پنیز بررسی کنید. به عنوان مثال در رنگ آمیزی دیوارها کاغذ دیواری را هم مدنظر داشته باشید. یا اگر مثلا به دنبال فرش‌های با نقش و نگار خاص هستید می توانید از کف پوش‌های طرح‌دار نیز استفاده کنید. سبک مدرن معمولاً ما را به یاد خانه هایی با چیدمان خشک و بی روح البته تمیزی می‌اندازد که در ساخت آن از فلز، شیشه و سنگ استفاده شده است. همچنین کاربرد لوازم ضروری و غیر ضروری کمی در آن به چشم می‌خورد.

استفاده از دیوار شیشه‌ای

مثلا در نشیمن با استفاده از یک شومینه یا کتابخانه، میشه نحوه چیدمان مبل‌ها رو تعیین کرد و چشم‌ها رو به این نقطه معطوف کرد یا با استفاده از یک اکسسوری خاص، دیواری با رنگ و طرح ویژه، اثری هنری توجه‌ها رو جلب کرد. با انتخاب مناسب فاکتور هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می توان با کمترین هزینه و گاهاً کمترین دردسر تغییرات زیادی در منزل خود ایجاد کنیم. نکته مهم اینجا می باشد که این تغییرات باعث زیبایی بیشتر خانه خواهد شد و حتی فضای غیر قابل استفاده در منازل کوچک تا حد قابل قبولی بهینه می‌ شود.

چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک

سیاه‌وسفیدهای ساده‌ی مستقیم، اشکال ارگانیک، پارچه‌های ساده و تأکید بر کاربرد از نشانه‌های سبک مدرن اواسط قرن بیستم است. تصور کنید که نیویورک با ترکیبی از سبک‌های شیک از مناطق مختلف با ظاهری قوی در خانه‌ها را موردنظر قرار دهید. گرچه ممکن است این سبک شبیه به سبک سنتی به نظر رسد اما در حقیقت همیشه انرژی مدرن و بالایی دارد. ترکیب ترکه و شاخه بید می‌تواند روشی مؤثر برای آوردن سبک ساحلی به فضای داخل باشد.

سیم‌های قابل مشاهده را با استفاده از وسایل مناسب، سازماندهی کنید. غالبا از این طراحی داخلی به عنوان یک هنر و همچنین دانش درک رفتار افراد برای خلق فضاهای مناسب در یک ساختمان، یاد می‌شود. بررسی کنید که تعداد نفرات ساکن در مجله خبری دکوراسیون یک ملک که مورد بازسازی و یا طراحی داخلی قرار گرفته است، چند نفر می‌باشد. تامین رفاه و ایجاد امنیت آنها، از جمله مهمترین فعالیت‌های یک کاربر به شمار می‌رود. به طور مثال، می‌توانید مبل‌ها را به صورت گرد دور یکدیگر بچینید.

در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از سبک دکوراسیون داخلی که مورد پسند بسیاری از افراد هستند و اغلب جلوه بهتری برای منزل به همراه خواهند داشت، می پردازیم. طراحی دکوراسیون داخلی منزل را می توان اینگونه نیز تعریف کرد، هماهنگ سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنرمندانه معنا نمود. سبک انتخابی و انواع دکوراسیون داخلی منزل، به طور مثال برای طراحی سبک کلاسیک باید هزینه بیشتری نسبت به سبک مدرن بپردازید. پیش از شروع هر کاری در زمینه دکوراسیون داخلی منزل به این نکته ساده توجه داشته باشید که با چه سبکی راحت تر زندگی می‌کنید. به طور مثال اگر با طراحی سنتی احساس راحتی بیشتری دارید، انتخاب المان های مدرن در خیلی زود شما را خسته خواهد کرد.

دیدن شعله‌های آتش قلب هر بیننده‌ای را گرم و چشم‌ها را مجذوب می‌کند. از این عنصر طبیعی بسیار زیبا برای گرمی و صمیمیت بیشتر در منازل بهتر است استفاده شود. البته در این فرایند، هماهنگی بین رنگ ها و اجزای داخلی و اثاثیه منزل، جلوه دهی این اجزا را هماهنگ‌ تر به نمایش خواهد گذاشت.

دکوراسیون خانه سفید

ترانزیشنال به حد متعادلی بین سبک دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن بر می‌گردد. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست به کمترین چیز از هر المان برای دکوراسیون داخلی بسنده می‌کند. دکوراسیون داخلی مینیمالیست در واقع فنگ شویی قناعت پیشگی را در معرض دید قرار می‌دهد. به بیان دیگر این سبک در مقابل سبک‌های ماکسیمالیست مانند سنتی ایستاده است و تجمل را نمی‌پسندد.

شما می‌توانید از فرش ایرانی و پرده‌های متناسب با آن برای تکمیل این سبک استفاده کنید. همه وسایلی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار می‌گیرند رنگ‌های مات و خنثی دارند. می‌توانید در این خانه از وسیله‌های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل‌تر نشان دهید. لازم است که بیشتر از دنیای مد و طراحی بدانند و بعدازآن متوجه تفاوت‌های ریزی که سبک مدرن و سبک امروزی باهم دارند خواهند شد. هرچه فضا خلوت‌تر و ساده‌تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. حتی اگر تمایل به استفاده بیشش از حد رنگ قهوه‌ای ندارید، می‌توانید ریزه‌کاری‌های دکور را به این رنگ بسپارید.