دکوراسیون منزل نکات مهم طراحی داخل منزل اتاق و پذیرایی مبل سنتر-پارسیان دکور

انتخاب رنگ نقش مهمی بازی می‌کند و شما قطعاً باید از رنگ طلایی در تمام نقاط برجسته استفاده کنید. طراحی داخلی هنر دکو به‌سرعت سبب افزایش توانگری، زیبایی، فریبندگی و شفافیت می‌شود. خانه‌ی روستایی مدرن فضایی گرم و صمیمی دارد که همه‌ی عوامل خود را از روستانشینی را با کنتراست بالا و پایین که به‌خوبی به‌ویژه با خانواده‌های رو به رشد هماهنگی دارد شامل می‌شود. کار را بارنگ زمینه‌ای ساده و خنثی پیش ببرید و اتاق را با بافت‌های غیرمعمول پرکنید. پالت رنگی پررنگ که همراه است با بافت‌ها و الگوهایی که برای ایجاد ترکیبی غنی با ابزار و نقاط مرکزی در ذهن ایجاد می‌شوند. با یک اتاق دیوار سفید شروع کنید و مجموعه کوچک کارهای هنری، کتاب‌ها و قطعات رو به نابودی خود را سازمان‌دهی کنید.

انتخاب یک پالت رنگی مناسب، تأثیر چشمگیری بر دکوراسیون داخلی شما خواهد داشت. تا با اصول اولیه این نوع طراحی آشنا شوید و به بهبود دیزاین داخلی منزل خود بپردازید. نکته جالبی که باید درباره رنگ دیوار ها بدانید این مورد می باشد که رنگ و طرح آن ها می تواند منزل را کوچک یا بزرگ نشان دهد. از این رو بهتر است طرح مورد نظر خود را با کمک ابزارهای مختلفی همچون نرم افزار، عکس ها و مدل های موجود شبیه سازی کنید.

  • مهم‌ترین تدبیری که آسال سازه برای راحتی بیشتر شما در نظر گرفته است تهیه مواد اولیه باکیفیت و مرغوب با تخفیفات متنوع است.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، در استفاده از رنگ سبز غافل نشوید.
  • چهارمین دکوراسیون مدرنی که می‌خواهیم به شما نشان دهیم، به یک خانه نقلی در تهران مربوط است.
  • امکانات داخل خانه های ویلایی نسبت به خانه های آپارتمانی بیشتر می باشد و بنابراین لازم است تا امکانات رفاهی کاملی برای آن در نظر گرفته شود.
  • نکته مهم در سبک صنعتی به دست آوردن زیباشناسی کارخانه‌های قدیمی و انبارها و برگردان آن‌ها در یک محیط شیک و قابل سکونت است.
  • تفکیک فضای پذیرایی به دو بخش عمومی و نیمه عمومی ایده خوبی است که در سبک معماری ما ایرانی ها بسیار مطلوب است.

در اینجا هم اشاره مختصری به هر سبک می‌کنیم و شما رو به تفصیل اون‌ها ارجاع می‌دیم. البته این موضوع رو اشاره کنیم که سبک‌های دکوراسیون داخلی رو میشه خیلی با وسواس تفکیک کرد و تعداد زیادی سبک رو جداگانه تعریف کرد اما ما در اینجا به سبک‌های اصلی که طرفدار بیشتری در دنیا دارن، اشاره می‌کنیم. از تعادل به عنوان یکی از اصول و از رنگ به عنوان عنصر دکوراسیون داخلی صحبت کردیم که ترکیب این دو نشون میده شما باید در انتخاب رنگ حد تعادل رو رعایت کنید.

سبک طراحی فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی بهبود فضای داخلی ساختمان­ برای انجــام فعالیت­ های روزانه مثل کار و زندگی می باشد. در اتاق خواب مستر به دلیل فضای محدود، عملکردهای متفاوت و مبلمان متنوعی که داره، هماهنگی و تعادل برقرار کردن بین این عناصر خیلی ضروری هست. همیشه انتخاب کردن یک سبک واحد در این مواقع کمک بزرگی محسوب میشه، پالت رنگی مشخص و طرح‌های مرتبط با هم به ایجاد هماهنگی کمک می‌کنن. گاها اتاق‌های خواب علاوه بر عملکرد اصلی، فضایی برای کار یا درس هم محسوب میشن، پس باید این مساله در دکوراسیون اتاق خواب منظور بشه. پس با درنظر گرفتن سبک دلخواه مثل هر فضای دیگه‌ای، بریم دکوراسیون داخلی این اتاق‌های خواب رو با هم بررسی کنیم. ایجاد نقطه کانونی چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ بصری در فضاهای داخلی اهمیت زیادی داره.

دکوراسیون داخلی ویلا و سبک های مختلف آن

طراحی زیبا و کاربردی کابینت‌ها، انتخاب درست متریال‌ها و روش‌های چیدمان فضا نکاتی هستند که در دکوراسیون خانه باید به آن‌ها توجه کنید. اتاق خواب خانه به عنوان اتاق شخصی جایگاه مهمی در دکوراسیون و آرامش اشخاص خانه ‌دارد. دکوراسیون اتاق خواب باید با توجه به سلیقه شخصی افراد و هماهنگ با دیگر فضاهای خانه طراحی شود. تم دکوراسیون داخلی منزل بهتر است در بخش‌های مختلف خانه نیز حفظ شود. برای مثال در دکوراسیون خانه‌ای به سبک مدرن، دکوراسیون اتاق خواب هم مدرن طراحی شود. توجه داشته باشید که از تنالیته‌های مختلف یک رنگ در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید، با رنگ‌ها بازی کنید.

در طراحی دکوراسیون داخلی پروژه کارفرما به دنبال حس لوکس بودن منزل بود و در واقع طراحی دکوراسیون داخلی این پروژه باید به گونه ای دیزاین می شد که بتواند حس لوکس بودن را تداعی کند. در تعریف فضایی که در بخش پذیرایی داشتیم ابتدا فضای پذیرایی را به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم کردیم تا بتوانیم طراحی دکوراسیون داخلی را بر بستر مناسبی که پایه و اساس طراحی می باشد بنا کنیم. از دیگر سبک های مورد استفاده در طراحی داخلی منزل می توان به سبک روستیک و ایرانی اشاره نمود.

استفاده از جزیره در آشپزخانه های کلاسیک از محبوبیت بالایی برخوردار است. انعطاف پذیری بیشتر این سبک نسبت به سبک مدرن موجب محبوبیت آن شده است. استفاده از تزئینات به قدری که موجب مجله خبری دکوراسیون شلوغی فضا نشود، از دیگر ویژگی های این سبک است. رنگ های دیگری مانند سبز، آبی، صورتی، بنفش و … نیز به صورت مات و به عنوان رنگ های فرعی در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند.