دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون-پارسیان دکور

استفاده از گل و گیاه در سبک‌های ساحلی بیشتر به چشم می‌خورد ولی در دیگر سبک ها نیز می‌توان از زیبایی آنها بهره‌مند شد. در بسیاری از موارد دیده شده که منازلی که شومینه دارند، همیشه جایی برای جمع شدن افراد و دورهمی‌های صمیمی در فصل سرما را دارند. حتی نسبت به منازلی که از وسایل گرمایشی دیگر در چیدمان مجله خبری دکوراسیون و سیستم گرمایشی استفاده کرده‌اند صمیمیت بیشتری و آرامش بیشتری در آنها برقرار است. دکوراسیون در لغت فارسی به معنای چیدن، آراستن و مرتب کردن است. تعریف دکوراسیون داخلی در واقع به طرز چیدن و انتخاب مناسب اسباب و وسایل داخلی خانه، اتاق‌ها، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، حمام و دستشویی مربوط می‌شود.

  • اما در هر حال، ما بهترین پیشنهادات را برای شما در نظر می‌گیریم و فراخور هر فضای معماری میتواند متغیر باشد.
  • رشته طراحی داخلی مجموعه اقداماتی است که به فضای داخلی ساختمان مربوط است و شامل تمام بخش های دکوراسیون مصالح، رنگ، و….
  • محیطی که در آن همه وسایل در یک سطح چیده شده باشند خسته کننده است.
  • در خارج از ایران خصوصا کشورهای اروپایی، دکوراسیون فضاهای داخلی هنر بسیار گرانقیمت و البته پررونقی است.

رشته طراحی داخلی مجموعه اقداماتی است که به فضای داخلی ساختمان مربوط است و شامل تمام بخش های دکوراسیون مصالح، رنگ، و…. در مراحل شروع کار طراحی داخلی تغییراتی در فرم فضا ها صورت میگیرد که این تغییرات هم بخش ظاهری و هم چیدمان و عناصر تشکیل دهنده را شامل می شود. یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین دکوراسیون‌ها مربوط به قسمت پذیرایی و نشیمن منزل است. تصور کنید که از یک تی وی وال بی‌نظیر و خاص در نشیمن منزل استفاده کنید. همچنین با استفاده از پوشش‌های خاص مانند پارکت، سرامیک، لمینت و غیره برای کف و یا استفاده از مدرن‌ترین طراحی‌های داخلی برای پوشش سقف و یا استفاده از پارچه‌های مدرن و خاص برای پوشش دیوارها و …

عقد قرارداد طراحی معماری:

علاوه بر موارد ذکر شده موضوعات دیگری نیز در دکوراسیون داخلی اهمیت دارند که بهتر است شما با یک گروه تخصصی در این مورد مشورت کنید. مشخصه اصلی ساختمان های امروزی جمع و جور بودنشان می باشد و لازمه داشتن چنین طراحی دکوراسیون دانش و شناخت عوامل متعدد می باشد. و درست بر همین مبنا، یک دکوراسیون اصولی و مناسب، می تواند راه حلی عالی در بهبود وضعیت زندگی و افزایش راندمان کاری ما باشد.

بایدها و نبایدهای دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک فرانسوی مثل کشور و مردمش، سبکی لوکس و مجلل و اشرافی هست. پرده‌های ابریشمی، دیوارهای حکاکی شده، وسایل لوکس و گرون، آینه‌های قدی و مبلمان رسمی جزو جدانشدنی سبک فرانسوی هستن. پالت رنگی خنثی و رنگ‌های مکملی مثل یاسی، سبز و آبی بیشترین استفاده رو در این سبک دارن. احتمالا چیزی که بیشترین تاثیر رو بر انتخاب رنگ داره و مقدم بر اون هست، انتخاب سبک دکوراسیون باشه. شاید فکر کنید چیدن یک خانه که کاری نداره و از هر کسی برمیاد، پس خودمون خیلی راحت می‌تونیم خانه رو دکور کنیم.

سبک کلاسیک چیزی میان سبک سنتی غربی و سبک سنتی ایرانی است که با ویژگی های یک خانه مدرن امروزی درهم آمیخته اند. در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی علی الخصوص خانه، به جهت زمان زیادی که انسان ها در آن سپری می سازند،‌ توجه به مسائل روانشناختی و اصول علمی دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای می یابد. در مقالات و مباحث متعدد به مقوله ی تاثیرات رنگ، ‌نحوه ی چیدمان و تاثیرات روانی نورپردازی بر انسان و کیفیت عملکردهای وی می پردازیم. از دیگر انواع طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان به طراحی دکوراسیون منزل اشاره کرد که خود دارای طیف وسیعی از زیر مجموعه‌های تاثیرگذار و خاص می‌‌باشد. در ادامه به ذکر این زیر مجموعه هیجان انگیز می‌پردازیم تا شما با آگاهی بیشتری اقدام به بهره برداری مفید از طراحی معماری داخلی نمایید.

عکس دکوراسیون خانه

در طراحی نقاط حساس منزل عوامل مهمی باید در نظر گرفته شود که شما می توانید در رابطه با این موضوع از کارشناسان گروه بازسازی آسان کمک بگیرید. در سبک سنتی تجمل و مصرف گرایی رواج دارد و بیشتر از وسیله هایی با طرح های سنتی و یا اشیا قدیمی استفاده می شود که هزینه بسیار بالایی دارند. هیچ قاعده ی خاصی در مورد دسته بندی انواع دکوراسیون داخلی وجود ندارد و هر نوع طراحی به نوبه ی خود می تواند یک سبک خاصی باشد.