دکوراسیون کلاسیک منزل طراحی داخلی کلاسیک ساختمان

در کتاب ها و منابع مختلف، ویژگی های مختلفی ذکر شده است. در ادبیات غیر آکادمیک زبان ما، غالبا معماری داخلی کلاسیک را با معماری داخلی با نام سنتی به یک مفهوم می دانند. اما تعاریف سبک کلاسیک با معماری داخلی سنتی متفاوت است و مفاهیم و شیوه های پیاده سازی آن ها با یکدیگر فرق دارد. لوسترهای پرنقش و غالباً طلایی‌رنگ با ارتفاع زیاد و شاخه‌های متعدد از ویژگی‌های نورپردازی در این سبک دیزاین منزل است. به عبارتی، لوستر در نقش تزیینات و دکوراتیو سقفی به کار می رود و بایستی جلوه ای باشکوه و پر طمطراق (همانند سایر اجزای دیزاین کلاسیک) داشته باشد.

میزهای غذاخوری بزرگ و چوبی، صندلی هایی با روکش مخمل یا ساتن از دیگر المان های مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به این سبک می باشند. اگر به رنگ های روشن علاقه دارید آبی، کرم و سبز زیتونی نیز برای این محیط مناسب هستند. پرده هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن و مخمل، والان دار، دارای نقوش کلاسیک مانند راه راه و طرح های خاص، چند لایه و آستردار مناسب این سبک می باشند. این پرده ها معمولا ضخیم بوده و از ورود نور جلوگیری می کند. به همین سبب منازلی که به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دیزاین می شوند نیازمند نورپردازی اصولی هستند. سبک کلاسیک در لغتنامه، ترکیب تئوری و کاربردی طراحی های باستانی یونانی و رم، در شاخه های مختلف هنر تعریف می‌شود.

  • به علاوه، می توانید برای خرید مبلمان یا تغییر دکوراسیون از راهنمایی های طراحان مشاوره دکوراسیون اتود نیز استفاده بفرمایید.
  • مبلمان باید با ظرافت و دقت انتخاب شود، رعایت دقت در انتخاب مبلمان یک امر ضروری است.
  • رنگ مبلمان کلاسیک را می توان همرنگ دیوارها و پرده ها انتخاب کرد.
  • به همین جهت، برای تبلور و ایجاد سبک کلاسیک در فضای مورد استفاده خود، انتخاب مبلمان ساخته شده از فرم های منحنی و دارای روکش و چوب، کمک شایانی می نماید.

تزئیناتی که از پارچه برای آن استفاده می‌شود، دیوار است. البته از پانل‌های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ‌بری همراه با تزیین داخلی نقاشی هم استفاده می‌شود. پارچه‌ای که برای دیوار کاربرد دارد، باید از جنس مخصوص پارچه‌های سلطنتی ضخیم و یا ابریشم خاص باشد. گچ کاری سقف از عناصر اجباری در دکوراسیون کلاسیک است و دارای تزئینات با جزئیات زیاد میباشد. حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه باید به درستی تزئین شوند و به چشم آیند. به جای گچ کاری از دکورها با متریال فوم و اندود هم استفاده میکنند.

جذابیت دکوراسیون کلاسیک بیشتر به سبب استفاده از رنگ های متنوع می باشد. استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون احساس شادی و نشاط را در محیط ایجاد می کند و احساس دلگیر بودن را از محیط می گیرد. به همین سبب در دکوراسیون کلاسیک استفاده از یک طیف رنگی به شدت منع شده است. به تازگی ایرانیان ست کردن را به معنی همرنگ کردن تمامی اشیا و لوازم با یکدیگر معنی می کنند، در حالی که ست کردن رنگ ها با همدیگر در هنر معنای متفاوت تری دارد. همرنگ بودن اشیا و لوازم در منزل حس یکنواختی ایجاد کرده و بعد از مدتی شما را زده خواهد کرد.

پرده و تزیینات پنجره

کاغذ دیواری هایی با طرح داماسک یا برجسته با نقوش یا گل های منظم و تکرار شونده استفاده کنید. مبلمان و میز عسلی معمولاً به سبک استیل یا سلطنتی انتخاب می‌شوند. انتخاب رنگ در دکوراسیون کلاسیک به شیوه ای ساده تعیین می شود. رنگ های ساده اما گرم کمک می کند دکوراسیون داخلی کلاسیک همواره مورد توجه باشد و هیچ گاه از دنیای مد خارج نشود.

همه چیز در مورد رنگ آبی نفتی و دکوراسیون آن

رنگ تخت خواب نیز باید با دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگ باشد. بهتر است رنگ تخت خواب شما با رنگ دیوارها مکمل، متضاد، هم رنگ یا هم خانواده باشد. توصیه ی ما این است که رنگ تخت خواب باید یا مکمل باشد و یا طیفی متفاوت از رنگ دیوارها باشند. چرا که هم رنگ بودن دیوارها با تخت خواب باعث دلزدگی و خستگی شده و حس یکنواختی مفرطی را در دکوراسیون داخلی کلاسیک ایجاد می کند.

با مشاهده‌‌ی این مولفه‌ها در کنار یکدیگر شما قادر به شناسایی سبک کلاسیک اتاق پذیرایی از دیگر سبکها خواهید بود. کلاسیک سبکی قدیمی مجلل و الهام گرفته از یونان باستان است. سبکی که هر کدام از عناصر آن از تاریخ سخن می‌گوید چیدمان کلاسیک یک چیدمان منظم و قابل پیش‌بینی است. ایجاد حس شادی و ظرافت در فضا داخلی وظیفه ی دکوراسیون داخلی کلاسیک است. در فضا با طراحی داخلی کلاسیک از پارچه هایی با جنس پنبه، کتان، مخمل و کرباس استفاده میکنند که بسیار زیبا هستند.