صفحه اصلی شرکت هواساز-بتا تهویه

صفحه اصلی شرکت هواساز-بتا تهویه

ولی با توجه به اینکه در فرهنگ گفتاری ایران کلمه هواساز جا افتاده است به همین علت بیشتر از کلمه هواساز به جای هوارسان شرکت مهندسی بتا تهویه استفاده می شود. در برخی موارد کنترل دقیق شرایط هوای رفت لازم است که نیاز به استفاده از این سیستم است. در واقع دستگاه روفتاپ پکیج ترکیبی از دستگاه هواساز و کندانسینگ یونیت هست که بسیاری آن را ترکیب جیلر و هواساز معرفی می کنند.

  • این عمل همچنین ناپایداری حاکی از سیکل کوتاه مدت بین حالت های گرمایشی و سرمایشی را کنترل می کند.
  • تخصص ما راهنمایی شما به بهترین شکل برای انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول برای پروژه مورد نظرتان است.
  • از هواساز ساختمانی می توان در اماکن مختلف مسکونی ، اداری ، تجاری ، آموزشی و غیره استفاده نمود.
  • در نظر گرفتن کفشور فاضلاب در محل نصب هواساز جهت نظافت و سرویس دستگاه هواساز به صورت دوره ای الزامی است.

در سیستم هواساز در صورت نیاز به رطوبت گیری و با استفاده از سرمایش هوا جهت رساندن دما به نقطه شبنم این کار صورت میگیرد. پس از آن با استفاده از کویل های گرمایشی که بعد از کویل سرمایشی نصب می شود میزان رطوبت هوای تهویه شده به میزان مورد نظر کاهش می یابد. در مناطق سردسیر احتمال یخ زدگی در فیلترها و لوله های آب بسیار بالا است. به همین دلیل از کویل پیشگرمکن به عنوان ابتدایی ترین جز دستگاه هواساز استفاده می شود.

دستگاه هواساز و انواع آن

و از طرف دیگر استاندارد US DOE است (استاندارد آمریکا) باید ۹۹.۹۷ درصد ذراتی با قطر ۰.۳ میکرون را فیلتر کند. ممنون از مطلب مفید و کامل تون لطفا از هواساز هایژنیک هم مطلب بگذارید . دهند تا به شما کمک کنند از شدت بوی ناخواسته در تأمین هوای فضای مورد تهویه خود بکاهید. در هر نوع کاربری که به ورود هوای تازه به طور دائمی نیاز داشته باشیم. گروه Eurochiller شامل شرکت های متخصص در صنعت، که محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. شرکت NSV انگلستان به عنوان سازنده دستگاهها و تجهیزات ضد انفجار، فعالیت خود را از سال 1975 آغاز نموده است.

دستگاه از اجزای مختلف و متنوعی ساخته‌ شده است که به توضیح هر قسمت پرداخته‌شده است. کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت تهویه رویا نوین ایرانیان می باشد. سلام، لازم است اطلاعات کافی از جداول تعویض هوا و مشخصات سالن مورد نظر داشته باشیم.

هواسازهای مستقل آپارتمانی و صنعتی

این سیستم به منظور کنترل میزان آلاینده های موجود در هوا دارای فیلترهایی نظیر فیلتر فلزی ، فیلتر کیسه ای ، هپافیلتر و اولپافیلتر می باشد . وابسته به نوع کاربری آن درصد فیلتراسیون و تعداد مراحل فیلتراسیون متغیر می باشد . پس از جداسازی آلاینده های موجود در هوا ، سیال هوا در گذر از کویل های گرمایشی و سرمایشی تحت تماس با سیال آب گرم و سرد قرار گرفته و دمای هوا نیز متناسب با فصل و نوع کاربری این دستگاه کاهش یا افزایش می یابد.

کانال های انعطاف پذیر یا ” flex ” دارای اشکال مختلفی از مواد هستند اما معمولا برای ساخت کانال حلقوی و منعطف به شکل کویل سیم فلزی با رویه ی پلاستیک منعطف دیده می شوند. در اغلب موارد یک لایه عایق از جنس پشم شیشه کانال را می پوشاند و یک لایه ی نازک پلاستیکی از عایق محافظت می کند. کانال های انعطاف پذیر برای اتصال خروجی هوای تغذیه به کانال های غیرانعطاف پذیر مناسب اند.

به عبارت دیگر این شیر یا دمپر تا وقتی که عملگر آن را به حرکت در نیاورده در حالت باز باقی می ماند. عادی – بسته یعنی تا وقتی که عملگر فعال نشده شیر یا دمپر در حالت بسته خواهد ماند. نوع دیگری از این کویل ها وجود دارد که به جای گردش آب در آن، از مبرداستفاده می شود.

همین، آغازی بر تولید انبوه و استفاده گسترده از اولین انواع سیستم های تهویه مطبوع شد. هواساز در سه بخش سرمایش، گرمایش و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. در گرمایش آب گرم یا بخار داغ توسط بویلر تولید می شود و با کمک لوله ها به کویل گرمایشی هواساز منتقل می شود با عبور هوا از روی کویل گرمایشی هوای گرم از طریق کانال ها به درون محیط منتقل می شود و محیط را گرم می کند.

در انواع افقی و عمودی تولید می‌شوند.

بهره مندی از بهترین و کاربردی ترین نوع سیستم تهویه مطبوع در سازه های ساختمانی از اولویت ها و نکات مهم اجرایی در تاسیسات ساختمان به شمار می آید. سیستم تهویه مطبوع همانطور که از نامش پیداست وظیفه تامین هوایی پاک و مطبوع که موجب رفاه ساکنین می گردد را به عهده دارد. به همین جهت تجهیزات و سیستم های متعددی طراحی و ساخته شده که هریک ویژگی ها و عملکرد مختص به خود را دارا می باشند. یکی از این تجهیزات که به دلیل برخورداری از مزیت های متعدد پرکاربرد نیز هستند، دستگاه هواساز می باشد که در ادامه به نحوه عملکرد و ساختار این تجهیزات و پاسخ به اینکه هواساز چگونه کار می کند به طور کامل اشاره خواهیم داشت. بطور کلی هواسازها از نظر عملکرد شامل دو نوع هواساز با حجم هوای ثابت Constant Air Volume) CAV) و هواساز با حجم هوای متغیر Variable Air Volume) VAV) در انواع افقی و عمودی تولید می‌شوند. حجم هوای ورودی در سیستم­‌های با حجم هوای متغیر بر اساس مقدار سرمایش و گرمایش مورد نیاز تنظیم می­گردد و مصرف انرژی فن و اتلاف انرژی مربوط به بازگرمایش را در زمان تداخل سیستم گرمایشی و سرمایشی کاهش می‌­دهد.

سیستم ایرواشر اتاق تمیز- معرفی، کاربردها، عملکرد و قیمت دستگاه های ایرواشر-بتا تهویه

روغن‌هایی که در بخار هوا وجود دارند از کارکرد ماشین آلات در سرعت‌های بالا به وجود می‌آیند. این مواد روغن را از لجن و کثافات آب گرفته و به روی آب می‌آورند و با سرریز از سیستم خارج می‌کنند. اگر روغن در سیستم باقی بماند سیستم به نقطه‌ای می‌رسد که مجبور به خاموش شدن می‌شود. در مناطق مرطوب و شرجی (مانند شمال و جنوب ایران) نمی توان از این دستگاه ها انتظار سرمایش مناسب داشت. برای کاربری هایی که گرمای نهان زیادی دارد (مانند محل پخت و پز، اماکنی که در آن تعداد افراد زیادی به صورت متراکم حضور دارند و اصولا هرجایی که بخار آب وجود دارد) سرمایش ایرواشر (و زنت) فاقد کیفیت لازم می باشد.

دستگاه های ایرواشر و هواساز در بسیاری از موارد، شبیه هم عمل می‌کنند. در واقع می توان گفت هر دو در تهویه مطبوع یک هدف را دنبال می کنند. این دستگاه ها در تمام فصل های سال می توانند رطوبت هوا را در حد استاندارد تنظیم کنند. بنابر‌این؛ روش سرمایش تبخیری می‌تواند در مناطق آب و هوایی یا اقلیم گرم و خشک آسایش نسبی فراهم کند و همچنین هزینه‌های پایینی را تامین می‌نماید ولی در مناطق مرطوب کارایی ندارد. باید توجه داشت که سیستم گرمایشی این دستگاه به دو صورت فول فرش و تلفیقی قابل پیاده سازی است.

  • عملکرد گرمایش در ایرواشر ها از طریق کوئل های گرمایشی آبی انجام می پذیرد.
  • سیستم گرمایشی ایرواشر و نیز فیلتراسیون و طرز کار ایرواشر مشابه دستگاه هواساز است.
  • کاربرد دارند و بر اساس ظرفیت و توانی که دارند به جهت ایجاد رطوبت، فیلتراسیون، ایجاد سرمایش و گرمایش، کاهش آلودگی و ذرات گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قطره‌گیر‌ها در حقیقت نوعی تله آب هستند که قطرات آب همراه با هوا را از یکدگیر جدا کرده و از پرت شدن آب به بیرون دستگاه جلوگیری می‌نماید.

هواساز ایرواشرها با توجه به میزان هوای خروجی به صورت دو منطقه ای و یا تک منطقه ای طراحی و ساخت می شوند. مجموعه اصفهان هواساز، تولید کنندۀ برتر هواساز ایرواشربا بیش از ۳۰ سال فعالیت در امر تولید انواع محصولات برودتی و حرارتی می باشد. این شرکت با در نظر گرفتن نوع کاربری و هم چنین آب و هوای بومی منطقه ای، قادر به ارائه بهترین محصول با بهترین کیفیت می باشد. هوای خنک شده مانند حالت گرمایش، فیلتر شده و در ضمن به علت مخلوط شدن با آب تبخیر شده ، رطوبت نسبی آن نیز افزایش می یابد و نمی توان در حالت سرمایشی ، رطوبت هوا را تنظیم نمود و همواره رطوبت افزایش می یابد.

پنل هوشمند کنترل محیطی ایرواشر

در بدنه‌ی دستگاه در قسمت استراکچر از نوع پروفیل بسته آلومینیوم، از اتصالات ۹۰ درجه معمولا از جنس DIECST ALUMINUM تقویت شده با پلی آمید و مقاوم در برابر شوک‌های مکانیکی و حرارتی استفاده می‌شود.

همچنین هوای مورد نیاز را توسط سیستم کانال کشی به مکان مورد نظر ارسال می‌کند. قدرت و ظرفیت پمپ آب باید باید بر اساس تامین راحت دبی مورد نیاز دستگاه انتخاب گردد. همچنین باید فشار آب را تا حدی افزایش دهد که آب پس از خروج از نازل به راحتی تبدیل به پودر شود. انواع پمپ آب مصرفی در دستگاه شامل پمپ های سانتریفیوژ و پمپ های کف کشی می باشد. انواع دیگر مبدل حرارتی در دستگاه که به کوره‌ی هوای گرم معروف است، جهت گرمایش هوا می‌باشد.

عوامل مؤثر بر قیمت ایرواشر خانگی

ابعاد دستگاه ایر واشر که هر مقدار بزرگتر باشد قیمت ان نیز بالاتر میرود. ایرواشرها به دلیل حجم نسبتا بزرگی که دارند، اغلب دارای محدودیت جانمایی میباشند. پدهای سلولزی به گونه‌ای طراحی شده اند که بیشترین کارایی را در جذب و حفظ آب داشته باشند تا بالاترین میزان سرمایش را ایجاد نمایند. مواد خاص نگهدارنده و سفت کننده‌ای در پدهای سلولزی استفاده میشوند که سرماسازی را با کمترین میزان هدررفت آب حاصل میکنند.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده ایرواشر

هر چقدر ساختمان بزرگ تر باشد ، این تفاوت قیمت با سیستم های سرمایش دیگر ، محسوس تر است. در یک ظرفیت برابر ، قیمت ایرواشر حتی می تواند یک دهم چیلر باشد. میزان مصرف برق ایرواشر کمتر از خنک کننده هایی مانند چیلر و کولر گازی ، که نیاز به کمپرسور دارند ، است. به منظور خرید مطمئن تر و به صرفه تر بهتر است به مراکزی مراجعه نمایید که هم از مشاوره های کارشناسان آن مجموعه با توجه به نوع کاربری و مصرف آن برای خرید بهتر استفاده نمایید و هم دستگاههای معتبر با قیمت مناسب به شما ارائه دهند. اطلاع درست از قیمت و خرید ایرواشر می تواند تجربه ی خرید مناسبی را برای شما رقم بزنند. برای انتخاب ظرفیت هوای ایرواشرها میتوان از جدول تخمین ظرفیت کولر آبی استفاده کرد.که به طور معمول ایرواشرها در چهار طول ۵ فوت، ۷ فوت ،۹ فوت و ۱۴ فوت ساخته می شوند.

یکی از مسائل بسیار مهم درباره ایرواشر این اسن که این دستگاه به دلیل اینکه هزینه تعویض فیلتر ندارد پس هزینه نگهداری بسیار کمتری نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع دارد. در این قسمت سعی داریم تا به بررسی مزایا و معایب ایرواشر بپردازیم تا شما با کسب اطلاعات کافی درباره این سیستم تهویه مطبوع بتوانید در صورت نیاز تصمیم درستی در انتخاب آن داشته باشید. احتمالا تا به‌ حال درباره دستگاه‌هایی که هوا را تهویه و مرطوب می‌کنند، شنیده باشید؛ این دستگاه‌ها در دنیای صنعت با نام ایرواشر یا به اصطلاح هوا شور 😀 شناخته‌ می‌شوند. اینکه چطور یک دستگاه هوای محیط را باکیفیت تر می‌کند و میزان رطوبت آن را تغییر می‌دهد. عمل رطوبت زدایی در ایرواشرها زمانی میسر است که دمای آب اسپری شده کمتر از دمای مرطوب هوای ورودی باشد.

ایرواشر می تواند به صورت مستقل به عنوان سرمایش و گرمایش ، فقط سرمایش و یا تعامل با سیستم های دیگر مانند هواساز ، برای تصفیه و رطوبت زنی هوا نصب شود. اگر از این سیستم در جای درست استفاده شود ، علاوه بر تامین هوای بسیار مطبوع و دلپذیر ، هزینه های خرید و مصرف انرژی را به طور شگفت آوری پایین می آورد. قیمت دستگاه ایرواشر در مقایسه با سیستم هایی مانند روف تاپ پکیج و یا چیلر و هواساز، بسیار پایین تر است. از آنجا که ایرواشرها نیازی به کمپرسور ،کندانسور و چیلر و … ندارند و قیمت قطعاتی که در آنها به کار رفته به نسبت قطعات سایر سیستم های تهویه مناسب تر می باشد لذا ایرواشرها از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و قیمت مناسب تری دارند.

این دستگاه بهتر است در اماکنی استفاده شود که فضای آن یک تکه است. چونکه این دستگاه با کانال هوای گرم و سرد را به فضاهای مختلف ارسال می کند و همزمان همه جا با هم تهویه می شود و اگر در موردی که از چند فضا تشکیل شده استفاده شود، کاربر مربوط به هر بخش نمی تواند کنترل مستقلی بر سیستم تهویه قسمت خود داشته باشد. ایرواشر یکی از محصولات تهویه مطبوع است که در انواع مختلف با کاربری های متفاوتی تولید می شود.

دستگاه مبدل حرارتی چیست + معرفی کاربرد آن ساینا تهویه رادمان-بتا تهویه

به همین منظور لازم است به صورت مرتب فرآیند تمیزسازی و شستشوی آنها انجام شود. شستشوی مبدل حرارتی پوسته و لوله با توجه به نوع آن و نحوه نصب لوله ها با روش های شیمیایی و مکانیکی انجام میشود. صفحه ای واشردار که از تجهیزات پنوماتیکی و صفحات فشار دهنده و ثابت تشکیل شده است و همچنین سطح انتقال حرارت از تعدادی صفحه با مجرای خروجی و ورودی تشکیل شده است . ازآنجایی‌ که این نوع مبدل‌ها را در شکل و اندازه‌های گوناگون می‌توان یافت؛ برای طبقه‌ بندی راحت‌تر، این دستگاه‌ها در گروه‌های مختلفی قرار می‌دهند.

طراحی حرارتی مطلوب مبدل گرمایی پوسته و لوله، شامل در نظر گرفتن بسیاری از پارامترهای طراحی است که در ادامه به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت. چنانچه دما و فشار سیال تا این حد سنگین و پرفشار باشد، از نوعی مبدل بهره گرفته میشود که عملیات تبادل حرارت میان دو سیال را از طریق جداره لوله‌ها صورت میدهد. ساختار این مدل مبدلها بدینگونه است که یکسری از تیوبها داخل پوسته جاسازی شده و موجب تبادل حرارت میشود. بطور کلی در هر صنایعی که به انتقال حرارت در آنها احتیاج باشد، مبدلهای حرارتی پوسته و لوله قابلیت استفاده دارند. مکانیزم حرکت این دو سیال در مبدل حرارتی جریان همسو، به صورت موازی خواهد بود.

طراحی، بازده و نوع پوستة مبدل حرارتی از جمله گزینه‌هایی است که می‌بایست کاملاً مطابق با نیاز کاربر و زمینة فعالیت وی ساخته شود. معمولاً کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که از این مبدل حرارتی، برای ظرفیت‌های محدود استفاده گردد. به‌عنوان‌مثال، در سیستمی که میزان سطح انتقال حرارت کم‌تر از 45 مترمربع است. برای محاسبه میزان انتقال حرارت در طراحی مبدل‌ گرمایی پوسته لوله (به ‌ویژه مبدل‌های حرارتی جریان مخالف)، هنگامی‌ که اطلاعات کافی برای محاسبه LMTD (اختلاف دمای میانگین لگاریتمی) وجود ندارد، استفاده می‌شود. چنانچه در آنالیزهای مبدل حرارتی، دماهای ورودی و خروجی سیال مشخص باشند یا بتوان با موازنه انرژی دماها را مشخص کرد، روش LMTD قابل ‌استفاده است.

در این مدل صفحات مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم جوش می‌شوند. ظرفیت سرمایشی و گرمایشی این مبدل‌ها ثابت است و دیگر امکان اضافه و کم کردن صفحات وجود ندارد. مبدل حرارتی صفحه ای جوشکاری شده قابلیت انتقال حرارت در دما وفشار بالا را دارد و به همین در صنایع بزرگ به طور گسترده استفاده می‌شود. یکی از رایج ترین انواع مبدل در صنایع مختلف از جمله تهویه مطبوع و برودت صنعتی، مبدل حرارتی پوسته و لوله می باشد. همان طور که از نامش پیداست، این مبدل ها از تعدادی لوله تشکیل شده اند که درون پوسته ای استوانه ای قرار می گیرند. یکی از درون لوله ها و دیگری از درون پوسته (بیرون لوله ها) عبور می کند.

  • در یک مبدل حرارتی که دارای دو گذر است، سیال در میان نیمی از لوله‌ها در یک جهت و در میان نیمی دیگر از لوله‌ها در جهت مخالف جریان می‌یابد.
  • تنظیم محدودیت های طراحی افت فشار در پوسته و لوله به صورت جداگانه.
  • دستگاه باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتوان به اجزای داخلی ان به راحتی دسترسی پیدا کرد.

به دلیل عمکلرد مناسب ساختاری و متریالی، قابلیت استفاده در صنایع شیمیایی را نیز دارند. امکان بهره‌گیری از این مدل مبدل در گستره‌های وسیعی از مواد وجود دارد. به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته کنترل کیفی، انجام انواع آزمایشات مخرب و غیرمخرب نظیر رادیوگرافی، التراسونیک، مایع نافذ. سیالات میتوانند هم جهت و یا خلاف جهت حرکت همدیگر درون لوله ها روان باشند، به اصطلاح همسو یا ناهمسو باشند.

در واقع لوله ها در مبدل پوسته و لوله نقش جدا کننده را بر عهده دارند. یکی از کاربردهای مهم مبدل‌های Shell and Tube، اواپراتور چیلرهای هوا خنک و اواپرتور و کندانسور چیلرهای آب خنک است. در مصارفی که قرار است بر روی حجم زیادی از سیال انتقال حرارت انجام شود، مبدل حرارتی پوسته و لوله یکی از بهترین انتخاب‌هاست. به همین دلیل یکی از پر مصرف‌ترین مبدل‌ها در صنایعی از جمله پتروشیمی، فولاد، کاغذسازی، تولید دارو، نیروگاه‌های تولید برق و … این مبدل‌هاست.

شستشوی مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدلهای هوا خنک از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع بوده و جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لوله‌ها به وسیله یک فن تأمین می‌شود. اگر این فن بالای لوله‌ها قرار گیرد به آن مکشی و اگر پایین لوله‌ها قرار گیرد به آن دمشی می گویند. لذا با توجه به تغییرات قیمت شدید در بازار، جهت استعلام قیمت مبدل حرارتی با کارشناسان ما تماس بگیرید. سیال قرمز نیز به همین صورت اما از پشت صفحات و بصورت غیر همسو با سیال آبی جریان می‌یابد تا بیشترین انتقال حرارت در مبدل صورت بگیرد. یکی از معایب آرایش مربعی قرار گرفتن تعداد کمتر لوله در یک سطح معین می‌باشد. اما وقتی آرایش مثلثی باشد، افت فشار جریان پوسته بیشتر از وقتی است که آرایش مربعی می‌باشد، اما میزان انتقال حرارت در آرایش مثلثی بیشتر است.

شکل جریان ، عموماً به نحوی انتخاب می شود که جریان سیال ها در خلاف جهت یکدیگر باشند. در این نوع مبدل ها جریان سرد و گرم موازی یکدیگر و جهت جریان سیال گرم و سرد آن ها موافق یکدیگر می باشند. یعنی دو جریان سیال ، از یک انتها به مبدل وارد می شوند و هر دو در یک جهت جریان می یابند و از انتهای دیگر خارج می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که دمای سیال سرد خروجی از مبدل هیچگاه به دمای سیال گرم خروجی نمی رسد. نزدیک شدن مقدار عددی دو دمای مذکور مستلزم بکارگیری سطح انتقال حرارت موثر بسیار بزرگی می باشد. جالب است بدانید که مبدلهای پوسته و لوله مسی در هر سایزی که سفارش داده شود، قابل ساخت هستند.

معایب مبدل گرمایی صفحه‌ای

با توجه به موارد بیان شده مبدل های حرارتی پوسته و لوله بهترین انتخاب برای سیستم گرمایش استخر می باشند. واژه مسیر یا گذرگاه در مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای به دسته‌ای از کانال‌ها گفته می‌شود که در آن‌ها جهت جریان یکسان باشد. یک مبدل حرارتی پوسته لوله یا صفحه ای، شامل دو سیال جاری است که توسط یک دیواره جامد جدا شده اند. گرما از طریق مایع گرم، از دیواره صفحه به دیواره دیگر از طریق هدایت انتقال می یابد.

همچنین به لحاظ اتصالاتی بوسیله پیچ و مهره به پوسته وصل می‌شوند. این سرپوسته‌ها در مواقع لزوم برای بازرسی لوله‌ها برداشته می‌شوند. در اختیار داشتن اطلاعات صحیح و با دقت بالا، شدیداَ میتواند به طراح کمک کند. زیرا قطعاَ با تکیه بر همین اطلاعات صحیح، دانش و استانداردهای روز جهانی و در اختیار داشتن ماشین آلات باکیفیت، میتوان به ساخت یک محصول نهایی دقیق و با کارایی بالا امیدوار بود.

خرید فن کویل با ارزانترین قیمت از برندهای معتبر-بتا تهویه

البته با وجود یک ترموستات آنالوگ یا دیجیتال که اطراف این دستگاه قرار دارد می‌توان متوجه حضور این فن کویل شد. فن کویل های کانالی یا داکتی معمولا ظرفیت بیشتری نسبت به مدل های کاستی و دیواری دارند و به همین دلیل بیشتر برای محیط های بزرگ استفاده میشوند و برای استفاده از این مدل باید داکت یا کانال کشی کنید. کاربر گرامی، ضمن تشکر از جنابعالی جهت اطمینانی که به نظرات فنی کارشناسان فروش دماتجهیز دارید، لازم به ذکر است اصولا تعیین و انتخاب برند محصول موردنظر براساس سابقه ، قدرت برند ، خدمات و قیمت محصول نهایتا توسط خریدار تعیین میگردد.

در واقع برتری این مدل به خاطر ظاهر زیبا و فوق باریک بودن آن است که به هیچ وجه نمی‌توان روی آن نشست و مشکل معمول سایر فن کویل های زمینی را ندارد. یکی از علت های مورد استقبال قرار گرفتن مدل های دیواری این است که معمولا در فضاهای کوچک استفاده میشود از آنها در حجم کاری کم استفاده میشود در نتیجه میتوانند انتخاب مناسب و مقرون به صرفه ای برای محیط های کوچک باشند. در واقع این دستگاه یک سیستم انتقال حرارت آب به فضای محیط با توجه به نیاز فصل مورد نظر است. آرایش نحوه قرار گرفتن لوله ها و تعداد ردیف لوله ها پوشش های حفاظتی روی فین ها (بلو فین گلد فین)، جنس لوله ها، تعداد فین ها در واحد طول و شکل موجی آن ها وجه تمایز کویل ها در برندهای مختلف سازنده فن کویل می باشد. در جدول زیر برآورد تقریبی فن کویل مورد نیاز برای شرایط آب و هوایی تهران ارائه گردیده است. قبل از خرید و سفارش فن کویل مورد نیاز، چپ یا راست بودن محل اتصال لوله‌های فن کویل را مشخص نمایید.

از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه می باشد زیرا می توانیم متناسب با نیاز هر قسمت از ساختمان فن کویل آن اتاق یا آن محیط را روشن کنیم و نیاز نیست کل فن کویل های ساختمان شروع به کار کنند و برق زیادی مصرف شود. بهتر است سالی یک بار دستگاه را سرویس کنیم تا با مشکل جدی در دستگاه مواجه نشویم و همانگونه که در بالا ذکر شد بهتر است که هر مدت یکبار فیلتر دستگاه را تمیز کنیم تا گرد و غبار به درون دستگاه نفوذ نکند و باعث خرابی سیستم نشود. تنوع طراحی یونیت های فن کویل (به مانند یونیت های داخلی سیستم VRF) این امکان را فراهم می کند که بتوان مدلی متناسب با محدودیت های معماری ساختمان و مطابق با سلیقه مصرف کننده را تعبیه نمود. می‌توانید ظرفیت فن کویل را بر اساس میزان متر مکعب هوادهی بر دقیقه محاسبه کنید. توجه به قدرت موتور، ظاهر بیرونی و ظرفیت فن کویل نیز در هنگام خرید این دستگاه حائز اهمیت است.

  • معمولا برای تامین هوای تازه ، روش اول (استفاده از دستگاه هواساز) به کار می رود.
  • همانطور که اشاره شد آب سرد مورد نیاز دستگاه (در تابستان) از چیلر یا مینی چیلر تامین شده و آب گرم مورد نیاز (در زمستان) از پکیج، موتورخانه و دیگر وسایل گرمایشی مانند بویلر تامین می گردد.
  • بسته به ملاحظات معماری، فضای اشغال شده و در دسترس بودن تجهیز، می‌توان از مدل‌های مختلف استفاده کرد.

با عرض پوزش تا چند روز آینده قیمت های فن کویل های برند تهویه ساز را قرار خواهیم داد. در حالت دوم ، علاوه بر توزیع حرارت و برودت برای انتشار هوای تازه نیز استفاده می شود. در این روش ، دریچه ای در پشت دستگاه قرار می دهند که هوای تازه از آن به دستگاه وارد می شود. گرچه با این کار تامین هوای تازه برای ساختمان با هزینه ی کمتری صورت می گیرد ، اما هوای ورودی فیلتر نمی شود. کلید سلکتوری معمولا در فن کویل های زمینی به جای ترموستات استفاده می شود.

همچنین اگر هوا به درستی فیلتر نشود ، الودگی بین شیارهای فین ها جمع شده و تبادل حرارتی ، به درستی انجام نمی شود. صرفا مراکزی که نیاز به تعویض فن کویل های زمینی قدیمی دارند، یا اینکه پروژه در حال بازسازی می باشد و امکان تخریب و لوله کشی در سقف وجود ندارد، از این دستگاهها استفاده می شود. به دلایلی از قبیل اشغال فضای روی دیوار ( که مثلا می تواند محل نصب تابلو باشد)، همچنین رنج ظرفیتی کمتر نسبت به دیگر انواع فن‌کویل‌ها استفاده از این دستگاهها در پروژه ها امروزه کمتر شده است. برای انتخاب مناسب ترین دستگاه متناسب با پروژه خود، مقاله 5 نکته طلایی برای خرید فن کویل را مطالعه فرمایید. در زمستان نیز چرخه به همین صورت تکرار شده با این تفاوت که آب گرم از موتورخانه تامین شده و دیگر نیازی به چیلر نیست و به جای آب سرد در گردش ، آب گرم در فن‌کوئل ها گردش پیدا کرده و محیط را گرم می کند.

فن‌کویل

سلام دوست عزیز با توجه به تغییر نرخ ارز خواهشمندیم برای اطلاع از قیمت دقیق با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. در واقع این دستگاه تفاوت میان دمای فعلی و دمای مطلوب را تشخیص داده و دست به کار میشود. این مدل تنها از شرکت آسا تهویه قابل تهیه است و مدل مشابه در ایران موجود نیست. کاربرد این سیستم مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا بطور جداگانه کنترل نماییم. در صورت استفاده از کویل آبی، مقداری آب به علت میعان تقطیر شده که برای جمع آوری آن از سینی تخلیه یا درین استفاده می شود.

مزایا و معایب انواع فن کویل

هوا با رد شدن از سطح سرد کویل (در تابستان) خنک شده و با رد شدن از سطح گرم کویل (در زمستان) گرم می گردد. سیستم های تهویه مطبوع از قدیم تا اکنون در مدل های متنوع طراحی و تولید شده و مورد استفاده عموم قرار گرفته اند. خرید فن کویل بخاطر کارکرد دوگانه گرمایشی و سرمایشی و کاربردی بودن آن، از گذشته بسیار متداول بوده و به همین دلیل برای عموم جنبه نوستالژیک دارد.

چنانچه قصد ثبت سفارش خرید آن را به صورت آنلاین دارید؛ بهتر است فاکتورهایی از جمله ضمانت اصالت کالا، مشاوره و پشتیبانی و برخورداری از کارت گارانتی را نیز در نظر داشته باشید. این امر باعث می شود تا ضمن انتخاب بهتر، در هنگام بروز مشکل بتوانید از این خدمات بهره ببرید. فن کویل زمینی به صورتروکار نیز ساخته و نصب می شود که دارای کابین است.مدل سقفی-زمینی ، قابل نصب بر روی زمین ، دیوار و زیر سقف است. این یکی از مزیت های استفاده از فن کویل است که می توان در اتاق های مختلف ، دمای هوا را به طور جداگانه تنظیم کرد.

برج خنک کننده ، قیمت انواع کولینگ تاور مهاب-بتا تهویه

گروه تولیدی و مهندسی مهاب بعنوان شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید سیستمهای تصفیه آب همچون آب شیرین کن صنعتی و تصفیه فاضلاب همانند پکیج تصفیه فاضلاب صنایع مختلف و پسابهای انسانی پا به عرصه صنعت گذاشته است. برج خنک کننده صنعتی چیست؟ سیستم های برج خنک کن اغلب برای فرآیندهای صنعتی حیاتی هستند. این سازه‌های استوانه‌ای بلند، با روکش باز، وظیفه خنک‌کردن آب تولید شده از صنایع را بر عهده دارند. آنها بر اساس نوع مکش (طبیعی یا مکانیکی) و جهت جریان هوا (موافق یا متقاطع) طبقه بندی می شوند.

  • عملکرد قوی در فصول سرد همچون اواخر پاییز و زمستان و اوایل فصل بهار.
  • به منظور برقرار شدن قانون پایستگی جرم باید میزان مشخصی آب را به طور دائم وارد دستگاه بنماییم.
  • شرکت پایا سرداب پارس طراحی این سری از دستگاه های خود را براساس نوع کاربری و فضای موجود در محل پروژه با بالاترین راندمان ممکن …
  • آخرین نسل از این تجهیز، برج خنک کن فایبرگلاس با سیستم فن محوری بسیار کم مصرف و کم صدا میباشد.

مهمترین وظیفه برج خنک کن، کاهش دمای سیالاتی که گرمای بالایی دارند است. برج های خنک کننده هیبریدی در صنایعی مانند صنایع مواد و متالوژی، تزریق پلاستیک و لاستیک سازی، پردازش مواد غذایی، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، انرژی و کاغذ سازی کاربرد دارد. به صورت کلی برج خنک کننده هیبریدی در صنایعی که آب ورودی دارای دمای بیشتری از دمای خشک است استفاده می شود. بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در طول زمانی که روشن هستند و کار خود را انجام می دهند، همواره در حال تولید گرمای اضافه می باشند. از این دسته ماشین آلات صنعتی هستند و موجب تولید گرمای بسیار زیادی در طول فرآیند کاری خود می شوند. اگر این گرمای اضافی به کمک تجهیزات کمکی خنک سازی نشود، ماشین ها قادر به ادامه کار در حرارت بالایی که خود تولید کرده اند نمی باشند و ممکن است با آسیب های جدی روبه رو شوند.

فن برج خنک کننده

کولر آبی با پاشیدن آب موجب خنک سازی هوا ، افزایش رطوبت محیط و کاهش دمای خشک در فصل های گرم سال می شود، سیستم برج خنک کننده نیز با پاشش آب و تماس با هوا موجب تبخیر شدن بخش کوچکی از آب و کاهش دمای آب خواهد شد. معمولا از طریق نازل ها بر روی سطوح تبادل حرارت (پکینگ ها) پاشش می‌شود. از سوی دیگر، هوا از پایین یا محفظه های اطراف وارد برج شده و توسط فن به سمت بالا هدایت می‌شود. در قسمت پکینگ آب با هوای ورودی تبادل حرارت کرده، بخشی از آن تبخیر شده و باقی مانده آن به سینی کف برج می‌ریزد. هوا نیز به همرا بخار و قطرات آب از بالای برج به بیرون رانده می‌شود.

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش بیش از حد سختی، مقداری از آب در حال گردش در کولینگ تاور تخلیه شده و آب جدید جایگزین می‌شود که به این عمل بلودان یا زیر آب می‌گویند. در کاتالوگ برج خنک کننده تمام مشخصات شامل شرح کارکرد، جدول مشخصات فنی، شرح قطعات و اجزاء، نمودار تعیین ظرفیت و رزومه پروژه‌های برج خنک کن آورده شده است. برج خنک کننده جریان متقاطع مسیر جریان آب و مسیر جریان هوا متقاطع می باشد. معمولا جریان آب از بالا به پایین و مسیر جریان هوا به صورت افقی است. برج خنک کننده جریان مخالف مسیر جریان آب در جهت مخالف مسیر جریان هوا می باشد. معمولا جریان آب از بالا به پایین و مسیر جریان هوا از پایین رو به بالا است.

برج خنک کننده با کاهش دمای آب یا سیالات دیگری که دارای ظرفیت دمای ویژه ای هستند، وظیفه خود را انجام می دهد. برج خنک کننده با توجه به کارکرد، جنس و متریال بدنه، قطعات و پارامترهای مهم دیگری دارای انواع مختلفی است و تقسیم بندی های مختلفی دارد. روش عملکرد این مدل شبیه به نوع مدار باز است با این تفاوت که (آب) سیال منتقل شده از کندانسور به طور مستقیم در معرض هوا نیست و این (آب) سیال در یک کویل مشابه برج خنک کننده خشک در سراسر برج گردش می کند.

طرز کار برج خنک کننده تر (مدار باز) بدین شکل است که آبگرم با پمپ به سیستم توزیع آب موجود در بالای برج ارسال می گردد. همزمان با آن، هوا از طریق لوورهایی (ورودی های هوا) از قسمت پایین و کنار برج توسط فن به طرف بالا کشیده می شود و هوا با آبگرم تماس و برخورد مستقیم پیدا می کند. در ضمن در اثر برخورد آب با هوا، بخشی از آب بخار شده و به همراه هوا از بالای برج خارج می شود. این مدل از سیستم‌های برودتی دارای ظاهر مکعب مستطیل بوده و بسیار فضای کمی را اشغال می‌نماید. برج خنک کننده مکعبی می‌تواند به صورت مدارباز، مداربسته و یا هیبریدی تولید و طراحی گردد. کولینگ تاور مکعبی دارای سیستم پاشش آب ثابت و بسیار کم رسوب می‌باشد.

گیری بدنه فلزی به نظر گزینه هوشمندانه ای جهت جلوگیری از اتلاف وقت در تولید دستگاه محسوب می‌شود. بدنه فلزی بکار رفته با ایجاد پوشش‌های مناسب می‌تواند مقاومت کافی در برابر رسوب و خوردگی را داشته باشد. برج خنک کن با بدنه فلزی قالباً از متریال فولاد گالوانیزه یا استنلس استیل تولید و عرضه می‌شود.

برای آزمایش کیفیت جوش و سوراخ نبودن کویل برج خنک کننده، از روش تست فشار با آب که به تست هیدرواستاتیک هم معروف است، استفاده می شود. در تست هیدرو استاتیک کویل، با استفاده از مجموعه پمپ، فشار سنج، ولو یک طرفه و برخی تجهیزات دیگر، فشار آب داخل کویل به بیشتر از 8 بار(8 اتمسفر) می رسد و کویل مدت زمانی در این شرایط باقی می ماند. با این روش اگر لوله ها در قسمتی سوراخ داشته باشند یا جوش لوله ها درست انجام نشده باشد، نشت شدید آب اتفاق می افتد. کویل فقط وقتی در برج خنک کننده ما استفاده می شود که از تست فشار هیدرو استاتیک با موفقیت خارج شده باشد. به دلیل همین حساسیت ها و سختگیری ها است که ما به مشتریانمان توصیه می کنیم از خرید کولینگ تاور صرفا ارزان و بی کیفیت خودداری کنند. کویل فلزی در صورت استفاده از لوله گالوانیزه سرد و خم کردن آن، در هنگام بهره برداری دچار زنگ زدگی خواهد شد.