نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن

برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده به سبک دکوراسیون منزلتان توجه داشته باشید. شما میتوانید با توجه به سلیقه شخصی خودتان انواع دکوراسیون آشپزخانه مدرن و شیک، دکوراسیون آشپزخانه روستیک، دکوراسیون آشپزخانه سنتی و … را انتخاب کنید. اولین قدم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده انتخاب کابینت است. امروزه با توجه به کم شدن متراژ خانه ها و افزایش آپارتمان نشینی، توصیه میشود برای کابینت آشپزخانه رنگ سفید را انتخاب کنید.

  • کابینت های‌گلاس با درخشندگی زیبایی که دارد مناسب آشپزخانه‌های مدرن است و کاربردی در دکوراسیون های کلاسیک ندارد.
  • رعایت این موارد نه تنها در دکوراسیون آشپزخانه های سفید رنگ ، بلکه در تغییر دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب طرح و رنگ کابینت ها نیز می تواند برای شما راهنمایی مفیدی تلقی شود.
  • در جایی که آشپزخانه‌های امروزی از خطوط یکسان و رویکرد مینیمالیستی استفاده می‌کنند، آشپزخانه ها و در کل مدل کابینت کلاسیک دارای ویژگی و جزییات ظریفی هستند.
  • ترکیب کاشی تزئینی سبز و کابینت مشکی یک دکوراسیون ساده و زیبا را به وجود آورده است.
  • در حال حاضر به خوبی می‌توان مصداق سبک معماری و طراحی ایرانی را در آشپزخانه‌های سنتی نظاره کرد.

حتی اگر صندلی راحتی نباشد بدون شک ظاهری باب میل بیشتر خانوم‌ها دارد. شاید از نظر بعضی ها از مد افتاده باشد اما هنوز هم جلوه خاص و زیبایی طبیعی و منحصر به فرد خود را دارد. برای این مدل ترجیحا از رنگ های روشن استفاده می شود و سطوح بیشتری بکار برده می شود. استفاده از پیشخوان و کانتر در آشپزخانه‌ های شیک نیز امری مهم و ضروری به شمار می آید.

تفاوت سبک دکوراسیون آشپزخانه با پذیرایی و نشیمن

زمانی که شما سبک دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید ارتفاع کابینت‌ها متاثر از سبک انتخابی می‌باشد. همچنین درصورتی که جزیره یا کانتر در ابتدای آشپزخانه قرار دهید بسیار به زیبایی فضا می‌افزاید و در کنار آن چیزی که این زیبایی را دو چندان می‌کند ایجاد هماهنگی در وسایل آن می‌باشد. همچنین شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مطلب قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه کوچک مراجعه کنید.

در سبک مدرن جدا از نقطه‌ی کانونی‌ای که برای جلب توجه ببینده در نظر گرفته می‌شود، لازم است که با المان‌های مختلفی طراحی فضا به شکلی کاملاً متعادل طراحی شود؛ به‌طوری که در بیننده هیچ حس تضاد و تناقضی ایجاد نکند. شما ممکن است در طراحی‌تان، یک نقطه از آشپزخانه را در نظر بگیرید و با استفاده از عوامل مختلفی مثل رنگ، اندازه بافت، نور و… توجه بیننده را به آن نقطه جلب کنید. در طراحی دکوراسیون به این کار «تاکید» و به نقطه‌ی موردتاکید «نقطه‌ی کانونی» گفته می‌شود. اغلب نوسازی و بازسازی ها به ویژه در مورد آشپزخانه به گونه ایست که هزینه ای حدودا ۱۰ الی ۲۰ درصد بیشتر از آنچه تخمین می زنید برای شما تمام می شود. سلام؛ امروزه کابینت آشپزخانه ایرانی با طرحی از منبت، معرق و کنده کاری‌های ایرانی مزین می‌شود که در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است. از دیگر مواردی که می‌توان به کمک آنها یک فضای سنتی و کلاسیک را تداعی کرد، استفاده از صیفی‌جات و سبزیجاتی است که به صورت ریسه‌ای در فضای آشپزخانه خشک می‌شوند.

شما میتوانید با توجه به چگونگی قرارگیری جزئیات در این مدلها، دکوراسیون مد نظر خودتان برای آشپزخانه را طراحی کنید. رنگ‌هایی که بیشتر نظر طرفداران آشپزخانه نئوکلاسیک را جلب می‌کند رنگهای کرم، بژ، قهوه‌ای، طلایی و توسی، سبز و سورمه‌ای است. درب کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا دارای قاب و در برخی اوقات دارای نقوش کمتر و ظریفتری نسبت به حالت کلاسیک است اما در عین حال بسیار کاربردی و شیک طراحی می‌شوند.

یک ردیف از قفسه‌های باریک می‌تواند جای مناسبی برای کتاب آشپزی‌های شما باشد. آویزهای نور پر رزق و برق تر نسبت به حالت مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب سنگ طبیعی برای روی کانتر و کابینت نقش اصلی را در این سبک ایفا می‌کند. درصورتی که می‌خواهید بازسازی کلی آشپزخانه را انجام دهید، کابینت، پرده، لوازم آشپزخانه و کف آن از مواردی است که تغییر آن توصیه می‌شود.

از میز کانتر به عنوان میز کار و میز غذا خوری نیز استفاده می کنند. نظرتون راجع به این طرح بنفش چیه؟ترکیب رنگ خاصی که که البته با بقیه المان های طراحی کنتراست خوبی ایجاد کرده و باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شده. کفپوش چوبی هماهنگ با مرزبندی‌های قهوه‌ای به کار رفته در طراحی کابینت ها، علاوه بر نورانی تر کردن فضای این آشپزخانه مدرن سفید کوچیک، اون رو نسبت به اندازه واقعی بزرگتر نشون می‌ده. آشپزخانه مدرن هایگلاس که کابینت های اون ترکیبی از دو طرح مختلف داره. رنگ بندی روشن کابینت های آشپزخانه باعث میشه فضا بزرگتر از مقداری که در واقعیت هست، به نظر بیاد.

چیدمان شبه جزیره یا جی شکل

باید بین وسایل هماهنگی موجود باشد و به زیباترین شکل ممکن چینش شود. این مهم است که چینش آشپزخانه با اصول مخصوص خود انجام شود و هر وسیله را در جای مشخص خود باشد زیرا این کمک می‌کند تا دیزاین آشپزخانه به بهترین شکل صورت گیرد. بهتر است بیش از حد از گلدان و وسایل جهت تزیین استفاده نشود و درصورت استفاده، در حد تعادل به کار برود چرا که آَشپزخانه بابت کاربردی که دارد وسایل زیادی در آن موجود است.

اصول طراحی آشپزخانه کلاسیک؛ معرفی ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه با سبک کلاسیک

اگر نمی خواهید کابینت ها را عوض کنید می توانید درب ها و صفحه رویه آن را تعویض کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون منزل معمولا به ان توجه نمی شود، تاثیر دیزاین آشپزخانه و پذیرایی رو هم می باشد. لازم است پیش از مطالعه این چند راهکار بدانید که این ایده ها هیچ کدام بر سایر پشنهادات برتری ندارند و مورد هفت به اندازه مورد یک می تواند دیزاین جذابی در دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ منزل شما ایجاد کند. به علاوه، بهتر است یک یا نهایتا دو ایده را انتخاب کنید و تنها در صورتی که دکوراسیون آشپزخانه منزل تان به نحو قابل توجهی سرد و بی روح شده است آن ها را اجرا نمایید.