چهار سبک دکوراسیون داخلی منزل و المان های مهم آن تهران دیزاین سنتر-پارسیان دکور

در ادامه به ۹ نکته مهم در این باره اشاره می کنیم که می توان گفت بدون رعایت آن ها به احتمال زیاد از دکوراسیون خود راضی نخواهید بود و نتیجه کار در اکثر مواقع مطلوب نمی شود. کاربردی بودن طراحی به همراه دسترسی به امکانات هدف اصلی از طراحی دکوراسیون می باشد. دکوراسیون باید به نحوی باشد که در عین زیبایی برای شما آرامش خاطر را به همراه داشته باشد. از این رو نیازی نیست که به دنبال ایده های عجیب و غریب باشید و بهتر است آرامش خودتان را در نظر بگیرید.

اغلب، پرده هایِ قهوه ای رنگ انتخاب نهایی طراحان حرفه ای هستند. تزئینات استفاده شده نیز بیشتر حالت سنتی دارند و میتوان در اغلب اوقات، اشیای عتیقه را در دکور های چوبی گفته شده جای داد. برای انتخاب پارچه روی مبلمان، تخت خواب و غیره نیز پارچه های سنتی میتوانند انتخاب مناسبی باشند. بر خلاف سبک مدیترانه ای و ساحلی که تا به اینجا توضیح داده شد، رنگ سفید، رنگ اصلی مورد نظر در دکوراسیون کلاسیک نیست.

  • پیش از شروع هر کاری در زمینه دکوراسیون داخلی منزل به این نکته ساده توجه داشته باشید که با چه سبکی راحت تر زندگی می‌کنید.
  • میز و صندلی ناهارخوری هم مانند مبل ال از ترکیب دو رنگ طوسی و آبی تشکیل شده است.
  • میتوان از این رنگ بر روی پارچه های منزل از جمله پارچه مبلمان، تخت خواب و غیره نیز استفاده کرد.
  • اما نکات بسیار مهمی در زمینه دکوراسیون خانه وجود دارد که با آشنایی با آن‌ها می‌توانید بهترین استفاده را از فضای منزل داشته و چیدمان و دیزاین هر چه زیباتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید.
  • در این سبک با نگاه اول ممکن است بین آن و سبک‌های سنتی، تفاوتی احساس نشود اما نکته مهم اینجاست که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی، فضا از تک سبکی بودن خارج می‌شود.

اصطلاحا باید برای فضا «نفس کش» گذاشت، اجازه بدین هوا جریان پیدا کنه. پس بهتره برای انتخاب موارد اساسی و خرید وسایل همراه دکوراتور باشید. مطمئنا قبل از اقدام به خرید تمامی قسمت‌های خانه اندازه‌گیری میشه تا در انتخاب وسایل اشتباه نکنید. دکوراسیون منزل ، بازسازی منزل ، تزئینات داخل ساختمان و کارهای مربوط به آن، چیزیست که شما به خاطر آن وارد این مطلب شده‌اید.

طراحی دکوراسیون ویلا :

در طراحی دکوراسیون داخلی حمام پروژه که این سرویس در اتاق خواب والدین قرار گرفت می توانست به ایجاد آرامش در فضا کمک بسیار بزرگی کرده و فضایی آرامشبخش را خلق نماید. در این مطلب سعی کردیم تا دکوراسیون خانه های مدرن تهران را به شما نشان داده و ایده‌هایی را برای دکوراسیون منزلتان به شما ارائه دهیم. همان‌طور که دیدید، تمامی این مدل‌ها تلفیقی از سبک مدرن و ایرانی بودند؛ ولی هر یک با المان‌ها و روش‌های مختلفی به این سبک دکوراسیون کرده بودند. با رعایت برخی نکات خیلی ریز می‌توانید دکوراسیون دلخواه خود را در اختیار داشته باشید.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

و ویژگی بارز آن کاربردی بودن و نحوه چیدمان وسایل و تریینات آن است. دکوراسیون صنعتی سبکی است که از مصالح و تجهیزات، بدون هیچ گونه پوششی در فضای داخلی ساختمان استفاده می کنید. از قرن بیستم که انقلاب صنعتی در اروپا اتقاق افتاد این سبک برای منازل رواج یافت و به یکی از سبکهای خاص در دکوراسیون داخلی شهرت یافت.

همه چیز از ابعاد مثبت و منفی تشکیل شدن که این موضوع شامل فضا هم میشه. هر قسمتی که با وسیله‌ای پر میشه، مثبت و هر قسمتی که خالی می‌مونه منفی نام می‌گیره. باتوجه به اصل تعادل، اینجا هم باید توازنی بین مثبت و منفی برقرار باشه و دکوراسیون خوب، دکوری نیست که پر از وسیله باشه.

دیوار‌های گچ‌بری شده با تزییات فلزی، سنگی، چوبی و حتی پلاستیکی جذابیت بسیاری را به خانه شما القا می‌کند. استفاده از کاغذدیواری نیز یک روش بسیار جذاب و کاربردی برای تزیین کردن دیوار‌ها می‌باشد و هزینه‌ی بسیار کمتری را نیز شامل می‌شود. پنجره های خانه های مدرن، به جز در بعضی نواحی خاص، در اندازه های کوچک ساخته می شوند و توانایی بالایی در جذب نور به داخل منزل ندارند. پرده های انتخابی برای قرار گرفتن روی این پنجره ها، پتانسیل بسیار بالایی در افزایش زیبایی منزل دارند.

نظم و اشرافی بودن فضای منزل اولین چیزی است که با شنیدن دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی ممکن است در ذهن شما ایجاد شود. توجه به راحتی و آرامش در تمام سبک‌های دکوراسیون منزل یک اصل اساسی است. اما به این امر در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی بیش از موارد دیگر پرداخته شده است. قرار دادن دو کاناپه کوچک به جای یک کاناپه بزرگ در فضای نشمین برای دورهمی‌ها و رو به روی هم قرار گرفتن افراد، قرار دادن روانداز بر لبه‌های پنجره و تاقچه‌های پهن تا افراد بتوانند روی بنشینند. برای دکوراسیون منزل می توانید از گل و گیاه های مخصوص آپارتمان استفاده کنید این کار علاوه بر این که فضایی طبیعی و زنده در خانه ایجاد می کند زیبایی را نیز چندین برابر می کند. استفاده از گل های مختلف روحیه افراد خانه را زنده نگه می دارد و آرامش خاصی در منزل ایجاد می کند.

برای مثال استفاده از میزهای تاشو برای آپارتمان های کوچک یا قفسه های مخفی در زیر میزها و … می تواند کاربری بودن این سبک را به خوبی نشان می دهد. استفاده از وسایل چوبی و سبک که قابلیت جابجایی داشته باشند در این سبک طراحی بسیار مورد توجه قرار دارد. استفاده از سبک مجله خبری دکوراسیون های مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و حتی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر گذار است. واضح است که مفهوم زیبایی بسته به جغرافیا و مکان زندگی امکان دارد متغیر باشد. همین مسئله است که باعث به وجود آمدن انواع مختلف سبک ها، در دکوراسیون داخلی می شود.

برای دکوراسیون خانه ویلایی ایده های بسیاری وجود دارد، اما هزینه زیادی برای اجرای این ایده ها لازم است. امکانات داخل خانه های ویلایی نسبت به خانه های آپارتمانی بیشتر می باشد و بنابراین لازم است تا امکانات رفاهی کاملی برای آن در نظر گرفته شود. این امکانات باید علاوه بر زیبایی و لوکس بودن، آسایش و راحتی ساکنان خانه را فراهم نمایند. همچنین چیدمان لوازم خانه نیز مهم است و باید تناسب و یکپارچگی در فضای خانه دیده شود.