دکوراسیون آشپزخانه مدرن نکستا دیزاین-پارسیان دکور

جزیره یک المان در آشپزخانه به شمار می رود که کاربرد های بسیاری دارد. اعضای خانواده می توانند به واسطه جزیره دور هم جمع شده و به گفتگو و یا انجام کارهای شخصی خود بپردازند. با توجه به اینکه امروزه آشپزخانه ها دیوار جدا کننده ای ندارند، جزیره می تواند به جداسازی فضای نشیمن و آشپزخانه بپردازد. همچنین با وجود جزیره مجله خبری دکوراسیون آشپزخانه شما دیگر نیازی به یک میز به عنوان میزغذاخوری هم ندارید و با قرار دادن چند صندلی در اطراف جزیره می توانید از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده نمایید. پنجره در آشپزخانه مزایا و معایبی دارد، متاسفانه بسیاری از سازندگان توجه زیادی به جای پنجره نمی کنند یا اصلا از آن در آشپزخانه استفاده نمی کنند.

هرچه در دکوراسیون های مدرن همه چیز ساده و خلوت است، در طراحی دکوراسیون کلاسیک شلوغی بیشتر نمایان میشود. کابینت های چوبی فضای روستیک در آشپزخانه ایرانی به وجود می آورد. وجود داشتن پنجره در آشپزخانه الزامی نیست ولی تاثیر زیادی در دکوراسیون دارد. پنجره با هدایت نور طبیعی به درون آشپزخانه میتواند در دلباز و بزرگ بودن فضا تاثیر گذار باشد. بر روی کابینت ها هم می توانید وسایلی مانند چرخ گوشت و قهوه ساز و یا وسایلی که بیشتر استفاده می کنید قرار دهید. زیرا در آشپزخانه های مدرن امروزی که از سالن پذیرایی به آشپزخانه دید دارد آشفتگی و نامرتب بودن آشپزخانه حس خوبی به افراد نمی دهد.

  • استفاده از سقف های طرحدار یک ایده برا دکوراسیون آشپزخانه است.
  • برای استفاده از فضای کوچک آشپزخانه، میبینین که کابینت ها تا سقف امتداد پیدا کرده اند.
  • مانند نمونه دیزاین آشپزخانه در تصویر زیر که کابینتهای تیره روی دیوارهای روشن و سفید قرار گرفته اند.
  • هرچه تعداد کابینت ها کمتر باشه، کاربرد طراحی آشپزخانه کاهش پیدا میکنه.
  • در صورتی که کارشناس به صورت حضوری از پروژه بازدید کند؛ اقدام به محاسبه اندازه آشپزخانه می‌کند.

طراحی فضا و دکوراسیون آشپزخانه‌ی زیبا و خوب، منحصر به آشپزخانه‌های بزرگ نیست. حالا که اصول طراحی مدرن را می‌دانید، وقتش رسیده که با اجزای مختلفی این اصول را عملی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای اجرایی کردن دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌توانید از چه چیزهایی کمک بگیرید. مانند سبک مدرن نورپردازی در این مدل ازکابینت جایگاه ویژه‌ای دارد. نور زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان خواهد کرد پس اگر آشپزخانه شما دارای پنجره است و نور طبیعی وارد آن می‌شود بهتر است از پرده‌های نازک و یا پرده‌های روز و شب استفاده کنید به این صورت در طول روز از نور طبیعی بهره‌مند می‌شوید. با پیشرفت تکنولوژی و سریعتر شدن روند زندگی، به روز کردن دکوراسیون و سبک زندگی ضروری است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های چوبی

نورپردازی این آشپزخانه بسیار مناسبه و در کنار چراغ های متعدد، پنجره بزرگی هم داره که از نور خورشید به خوبی استفاده کنه. اصل مهم در طراحی دکوراسیون های مدرن، سادگی اجزای مختلف اون هاست. در آشپزخانه های مدرن، اجزا و بخش های مختلف از جمله کابینت آشپزخانه دارای زیبایی بدون پیچیدگی خاصی هستن. در دکوراسیون مدرن، طراحی ها شیک، بدون قاب، بدون زرق و برق و کاملاً کاربردی است. آشپزخانه‌های مدرن به طور معمول حالتی هندسی‌تر دارن و رنگ‌های نقره‌ای و طوسی خیلی تو این سبک دیده میشن و بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرنبه همین سبک هستش و نمونه اش رو در تصویر زیر میتونید ببینید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

البته به دلیل تیره بودن کابینت ها و کف، در این آشپزخانه ها اهمیت نورپردازی مناسب و قوی، دوچندان است. تو چند عکس دکوراسیون آشپزخانه بعدی می بینم که چطور از میز‌های ساده یا کابینت‌ها به جای بخش جزیره‌ای آشپزخانه استفاده کردند. 1.اگر به دنبال یک میز ناهارخوری ساده، شکیل و راحت می گردید، بی شک مدل آدونیس یک انتخاب ایده آل برای شماست.

زیرا برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و ساده باید از داشتن وسایل دکوری بزرگ و جاگیر دوری کرد و درعوض سعی کرد از لوازم دکوری کوچک و ساده برای دیزاین استفاده کرد. از آنجا که محیط آشپزخانه بیشتر در معرض کثیفی قرار دارد بنابراین خرید پرده برای آشپزخانه باید به صورتی باشد که در برابر نور و شستشو مقاومت بالاتری داشته باشد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است از پرده هایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید که فضا را دلباز تر و بزرگتر نشان دهند. اگر آشپزخانه پرنوری دارید و تابش نور ممکن است شما را اذیت کند می توانید از پارچه های رنگ تیره استفاده کنید تا میزان نور ورودی را کنترل کنید. پرده پانچ از انواع پرده های است که در عین پوشانندگی مناسب پنجره، دارای طرح های متنوع و شیک می باشند که جلوه فوق العاده خاصی در فضای آشپزخانه ایجاد می نماید. علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه به روز استفاده کنید که با نگاه کردن به آن احساس آرامش داشته باشید.

کابینت یا قفسه؟ انتخابی که به خودتان بستگی دارد

و در نهایت، جلوه های نوری و رنگی متعدد بر روی برخی از آن ها اعمال شده است. به عبارتی ، میزان درخشش و روشنایی تصویری که شما مشاهده می فرمایید چندین درجه با واقعیت متفاوت است . کفپوش اصلی آشپزخانه اعم از سرامیک، سنگ یا پارکت به صورت کلی و به دلایل بهداشتی بهتر است از رنگ های روشن انتخاب شود. ماهیت آشپزخانه به عنوان یک فضای خدماتی که به صورت روزانه فعالیت های گوناگونی در آن اتفاق می افتد و نیازمند پاکیزگی مکرر و زدودن آلودگی هاست، اغلب طراحان را ملزم به انتخاب رنگ های روشن برای کفپوش آشپزخانه می کند. طراحی کابینت سفید رنگ در این آشپزخانه های بدون نور می تواند بخشی از مشکل کمبود نور و دلگیری این فضا را کاهش دهد و جلوه ای روشن و دلباز ایجاد کند. البته در فضای آشپزخانه های بزرگ، به دلیل تعدد کابینت ها ، رنگ سفید به تنهایی و یا در ترکیب با سایر رنگ ها می تواند موجب جلوگیری از آشفتگی و شلوغ به چشم رسیدن فضا شود.

باز سازی روشی بسیار مناسب و به صرفه برای تغییر دادن دکوراسیون یک آشپزخانه سنتی می باشد. بازسازی می تواند علاوه بر اقتصادی بودن، به افزایش فضا و کارایی هم کمک کند. تغییراتی مانند تعویض کفپوش و یا بیشتر کردن نور پردازی و رنگ دیوار ها در باز سازی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است اما قطعا بیشترین تاثیر را تعویض و یا تعمیر کابینت ها خواهد داشت. اگر نمی خواهید کابینت ها را عوض کنید می توانید درب ها و صفحه رویه آن را تعویض کنید. این تغییرات می توانند در مدرن شدن سبک آشپزخانه تاثیر گذار باشند.

همانطور که می‌دانید و اجرای دکوراسیون در یک آشپزخانه کوچک به مراتب سخت تر از آشپزخانه بزرگ است لیکن محدودیت فضا می تواند موانع زیادی در طراحی مناسب محیط ایجاد کند و این مهارت طراح است که چگونه از کمترین فضاها بیشترین بهره را ببرد. استفاده از رنگ های روشن نظیر کرم و سفید در آشپزخانه های کوچک انتخاب بهتری است چراکه محیط کوچک آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان می دهد و از نظر انعکاس نور انتخاب مناسب تری محسوب می شود. سبک کابینت مدرن بهترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک می باشد.

شاید اولین سوالی که برایتان پیش آمده این است که برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه چقدر بودجه کنار بگذاریم؟ قیمت دکوراسیون آشپزخانه چگونه و توسط چه کسی تعیین می‌شود؟ برآورد قیمت دکوراسیون آشپزخانه، از دو جهت قابل بررسی است. قیمت طراحی دکور آشپزخانه و قیمت اجرای دکوراسیون آشپزخانه؛ که هر کدام به شکل‌های مختلفی تعیین می‌شود. در عکس زیر که از طراحی‌های آشپزخانه مدرن ۲۰۱۹ است، می‌توانید نمونه‌ی خوبی از هماهنگی را میان رنگ، اجزا و وسایل موجود در آشپزخانه ببینید. خوب است که پیش از شروع کار تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم که آیا سبک مدرن را دوست داریم یا نه؟!