دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون-پارسیان دکور

نمایشی از تناسبات و ترکیب صحیح در مقابل چشمان شما قرار می دهد تا محیطی که همیشه در تصور خود داشتید را به طور واقعی ببینید و بهره ببرید. پس از ارائه‌ی اطلاعات مهم به کارفرما و دریافت تایید از کارفرما جهت میزان هزینه و مابقی مسائل ، متخصصین و کاربران، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به‌ عنوان نکته آخر نیز می‌خواهم به نوع چینش مبلمان در دکوراسیون داخلی اشاره کنم. اگر می‌بینید منزل شما جای زیادی ندارد و نمی‌توانید وسایل زیادی در آن قرار دهید.

  • پس به این ترتیب هدفی را که طراحی داخلی آن را نشانه میرود ابتدا کاربرد فضا است و سپس تاثیری که انتظار داریم محیط بر ما بگذارد.
  • به طور کلی برای طراحی داخلی آشنایی با رنگ ها و ویژگی های آن ها، اصول و استانداردهای ارگونومی بدن انسان، سلیقه شخصی افراد، توجه به روحیات انسان ها، فضاهای مورد نیاز در خانه و … از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • دو تصویری که در ادامه برای شما درج شده است،،جلوه ای از دکوراسیون داخلی هتل‌ اینترکنتیننتال سنگاپور (+) است که ویکی پدیای فارسی به عنوان نمونه های طراحی داخلی از آن ها استفاده کرده است.
  • اغلب برای اینکه بتوان به یک نتیجه‌ی موفقیت آمیز در این زمینه دست یافت، باید یک همفکری و همچنین یک فعالیت بدون واسطه در پروژه پدید آورید تا منجر به کاهش هزینه های بالاسری و سرعت بالا در عین کیفیت فضای مورد نظر شود.
  • چوب معمولا حرف اول رو در این دکور میزنه و همه چیز در نهایت ظرافت طراحی میشه.

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک طراحی داخلی، دکوراسیون مدرن است. در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. این سبک در قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود. اما نکات بسیار مهمی در زمینه دکوراسیون خانه وجود دارد که با آشنایی با آن‌ها می‌توانید بهترین استفاده را از فضای منزل داشته و چیدمان و دیزاین هر چه زیباتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید. شما هم اگر به دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه و دیزاین هر چه زیباتر آن علاقمندید، می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین و زیباترین دکوراسیون داخلی را در منزل خود داشته باشید. سبک روستیک یا روستایی یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی پرطرفدار می باشد.

۱۰ نمونه عالی و لاکچری دکوراسیون خانه های مدرن تهران

شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده می‌کنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بیاورید. و طوری طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهید که بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه شما باشد. این سبک ها با هدف زیبایی و استفاده بهینه از فضای داخلی طراحی و انتخاب می‌شوند.

در این نوع ویلاها که سبک مدیترانه ای دارند بیشتر از وسیله های گران قیمت و لوکس استفاده می شود که در اصطلاح محیطی بسیار لاکچری ایجاد می شود. امروزه استفاده از این نوع سبک در خانه ها و آپارتمان های شهری نیز رواج پیدا کرده است به طوری که در آن ها بیشتر از رنگ های قهوه ای، خاکی و رنگ های متمایل به قرمز استفاده می شود. در این نوع فضاها چشم انداز دریا وجود ندارد ولی بیشتر از عناصر طبیعی مانند گل و گیاه استفاده می شود و فضایی ایجاد می شود که به طبیعت نزدیک باشد. سبک فرانسوی جز سبک هایی می باشد که تجمل گرایی زیادی در آن دیده می شود. در گذشته هنگام سفر پادشاهان قاجار به اروپا این سبک وارد کشور ما شده و از آن رواج پیدا کرده است. این در حالیست که در کشورهای گرم و خشک با بارش اندک ، مانند اغلب مناطق کشور ما،‌ به دلیل گرمای هوا و میزان تابش آفتاب، دکوراسیون داخلی به نحوی طراحی می شود که نور کمتری به داخل فضا راه یابد.

چرا باید دکوراسیون داخلی را طراحی کرد؟

شما می توانید با بکارگیری رنگ های مناسب، خرید اکسسوری های کوچک و جذاب و نورپردازی صحیح، زیباترین دکوراسیونرا داشته باشید. زیبایی دکوراسیون منزل موجب می شود تا افرادی که در آن ساکن هستند از بودن در آن محیط لذت ببرند و احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند. تابلو های فانتزی و بزرگ بر روی دیوار خانه، آینه قدی در کنار در ورودی، گچ‌بری نقش دار و غیره تماما می تواند باعث پیاده سازی دکوراسیون داخلی مدرن در منزل شما شوند. همینطور وجود گلدان های فانتزی، چراغ خواب، مجسمه های خاص و غیره نیز در اتاق های پذیرایی و خواب انتخاب مناسبی است. برای سبک دکوراسیون ساحلی هم مانند نوع مدیترانه ای، استفاده رنگ های روشن و مخصوصا رنگ سفید پیشنهاد می شود. البته باید دقت کنید که رنگ انتخابی با دیگر اشیاء و وسایل در خانه تناسب داشته باشد و شما را به مشکل نیندازد.

استفاده از رنگ‌های پر رنگ

اینکه در خانه شما چه کسی بیشتر از این فضا استفاده می‌کند یا آشپزخانه در منزل شما فضایی زنانه است یا خانوادگی؟ حتی عادت‌های خانوادگی‌تان هم مهم هستند. وقتی مهمان ندارید کجا غذا می‌خورید؟ پشت میز کانتر آشپزخانه، روی میز چوبی 4 نفره؟ روی زمین پای سفره؟ در دکوراسیون داخلی منزل اصولی و دیزاین خانه باید به تک تک جزئیات جاری زندگی‌تان توجه شود. اجزای آشپزخانه باید متناسب با نیاز شما خریداری شود تا علاوه بر زیبایی، کاملا کاربردی باشد.

دلیل دیدن عکس های زیاد، صرفا به این دلیل است که شما به نوعی تجره کسب کنید. یا به عبارتی از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید؛ تا در نهایت کاری با کیفیت انجام دهید. طرحی بدون مجله خبری دکوراسیون کیفیت می شود و مورد پسند کارفرما قرار نمی گیرد و زحمات شما به هدر می رود. از طرفی از آنجا که مرحله مدلینگ کردن یا همان تری دی که با نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی انجام می گیرد.