دکوراسیون کلاسیک یا مدرن کدامیک بهتر است؟ خشت بنا 02186013876 سبک دکوراسیون-پارسیان دکور

هر اندازه که رنگ ها فاخرتر باشند ، دکوراسیون کلاسیک شما لوکس تر جلوه خواهد کرد. تزیینات در سبک کلاسیک از جایگاه ویژه ایی برخوردار است. در این سبک از پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری های مرغوب ، برای دکوراسیون دیوار ها استفاده می شود. معمولا پانل های چوبی از چوب گران بها ساخته می شوند و گچبری های دیوار نیز با دقت و ظرافت انجام می شود. کاغذ دیواری های مورد استفاده در این سبک بایستی یه سبک کلاسیک انتخاب شوند. بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری سبک کلاسیک استفاده از کاغذ دیوار های پارچه ایی و مخصوصا کاغذ دیواری ها یا دیوارکوب های ابریشمی می باشد.

  • اما به مانند هر سبک دیگری در معماری و دکوراسیون داخلی، باید به درستی اجرا شود تا حق مطلب ادا گردد.
  • مطمئن شوید که تمام پایه های مبلمان کلاسیک بر روی فرش قرار گرفته است.
  • هنگامی که تصمیم به چیدمان دکوراسیون منزل خود می‌گیرید تنها ملاکی که باعث انتخاب سبک مشخصی برای دکوراسیون منزل شما می‌شود سلیقه شما و سایر افراد خانواده است.

در این حالت باید سراغ مبل های استیل با بدنه منبت کاری و حکاکی شده و پایه و دسته های منحنی بروید تا به نشیمن و پذیرایی منزلتان جلوه کلاسیک دهند. ۴.کمد دیواری باید درب های آن را هماهنگ با طرح و رنگ سرویس خواب تهیه کرده تا هارمونی جذابی در اتاق شکل گیرد. سنت و مدرنیته، دو نقطه مقابل هم هستند که در تمام بخش‌های زندگی ما انسان‌ها وجود دارند. ما در خیلی از زمینه‌ها مجبوریم که بین جدید یا قدیم و کهنه یا تازه دست به انتخاب بزنیم. در طراحی داخلی هم، این تقابل وجود دارد و هیچ‌کدام ذاتا برتری خاصی بر دیگری ندارند.

نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

این ترکیب رنگ ها در تمام لوازم و حتی رنگ آمیزی پتینه کاری نیز دیده می‌شود. نکته دیگر اینکه حضور چوب طبیعی و لوازم چوبی نیز اهمیت ویژه ای در دکوراسیون کلاسیک ایرانی دارند. چه مبلمان و چه دکوراتیوهای تزیینی در سبک کلاسیک به صورت خام و بدون تزیینات شاخص رها نمی شوند. کافیست نگاهی به طراحی های اجرای شده سبک کلاسیک چه دیزاین کاخ های شاهنشاهی در ایران و چه به عنوان مثال قصرهای پادشاهان فرانسوی و بناهای تاریخی ایتالیا بیاندازید. دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین به سبک سنتی غربی ست که تغییراتی مطابق زمانه حال در آن صورت گرفته است. در دکوراسیون کلاسیک تک تک اجزا در یک هماهنگی دقیق ، با نظم مشخص و تعریف مبتنی بر اصول دکوراسیون انتخاب شده و چیدمان می شوند.

برای این کار باید به متریال هایی که برای هریک از وسایل انتخاب می کنید دقت نمایید. به طور مثال برای منابع نوری، شمعدان ها و لوسترها به کریستال، برنج، برنز، و مس فکر کنید. نکته مهم دیگر این است که آینه های قاب دار و آثار هنری همیشه در اولویت هستند. آینه جلوه دکوراسیون شما را دوچندان می کند و آثار هنری مانند تابلوهای هنری اصالت را به خانه شما می آورند. برای پوشش کف، چوب می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا گرمی سبک کلاسیک را در فضای شما ایجاد می کند. اما اگر تمایل به لوکس بودن هرچه بیش تر فضا دارید سنگ طبیعی با تزیینات زیبا بهترین گزینه خواهند بود.

در واقع در هیچ دوره‌ای از محبوبیت معماری کلاسیک کاسته نشده است. همواره مورد تایید و انتخاب افراد زیادی قرار گرفته است. این امر به دلیل جلوه بصری مجلل و باشکوهی است که طراحی داخلی کلاسیک دارد تولد یک عظمت و دیدگاه درونی را تداعی می‌کند.

دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

هم چنین بهتر است پایه کابینت ها منحنی یا دارای تزیینات باشد. شما می توانید با کمی خلاقیت رنگ دسته کابینت ها را هماهنگ با رنگ شیرآلات و قاب دور آینه انتخاب کنید. هم چنین استفاده از آینه های قاب دار نیز بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک می باشد.

مطمئن شوید که تمام پایه های مبلمان کلاسیک بر روی فرش قرار گرفته است. دکور پشت تلویزیون و به عبارت دیگر تی وی وال همان عاملی است که از تلویزیون یک نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی می سازد. در یک طراحی کلاسیک همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتدا محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که کل فضای شما متقارن باشد اما می تواند در چیدمان مبل ها، پرده ها و حتی چیدمان وسایل تزیینی این قانون را رعایت کنید.

نورپردازی در طراحی داخلی کلاسیک

غذاخوری های سنتی می توانند انواع ظروف چینی ، ظروف شیشه ای و نقره را به نمایش بگذارند. بشقاب ها ممکن است یک سبک کلاسیک حاشیه طلا یا یک طرح گل ساده باشد. از سفره های زیبا یا از پارچه های پلاستیکی و دستمال سفره های زیبا استفاده کنید. جزئیات دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک اهمیت خاصی ندارد.

متریال کف در سبک کلاسیک در معماری داخلی به طور معمول شامل پارکت، لمینت و چوب در انواع و اقسام آن می باشد. در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می توان از کاشی با تزئین زیاد و یا مجله خبری دکوراسیون سنگ طبیعی استفاده کرد. پس به کسانی که می‌خواهند محیط منزل‌شان سرشار از آرامش و صمیمیت باشد، توصیه می‌کنیم که از طراحی داخلی کلاسیک برای دیزاین خانه خود استفاده نمایند.

پرده هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن و مخمل، والان دار، دارای نقوش کلاسیک مانند راه راه و طرح های خاص، چند لایه و آستردار مناسب این سبک می باشند. این پرده ها معمولا ضخیم بوده و از ورود نور جلوگیری می کند. به همین سبب منازلی که به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دیزاین می شوند نیازمند نورپردازی اصولی هستند. اما اینکه چگونه دکوراسیون کلاسیک اروپایی را چیدمان دهیم مستلزم توجه به چند نکته است که معمولا با توجه به آنها می‌توان این سبک را به کار گرفت.