سبک دکوراسیون کلاسیک مزایا، معایب و اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک مجله دکونیوز-پارسیان دکور

این اشکال پدینت نام دارند و در برخی موارد نیز زیباتر تزیین می شوند. سپس در کنار مبل و تخت از آباژورهای ایستاده و رومیزی بگذارید تا نور وظیفه ای برای مطالعه را فراهم کنند. و در آخر برای کلکسیون دکوریجات و تابلوهایتان از چراغ های دیوارکوب استفاده کنید تا زیبایی آن ها را به خوبی در فضا نشان دهد. توجه داشته باشید طرح های راه راه، شطرنجی، و طرح گل های کلاسیک مثل داماسک، از بهترین گزینه ها برای پارچه های شما هستند.

  • بنابراین برای به کار بردن هر سبکی در طراحی داخلی باید دانش و تجربه کافی در این زمینه وجود داشته باشد تا نتیجه کار زیبا و حرفه ای شود.
  • سقف های این سبک باید دارای سطحی نرم و صاف باشد و رنگ آن نیز اغلب به رنگ سفید و تنالیته های آن از جمله حاجی، شیری و کرمی انتخاب می شود.
  • سالن پذیرایی به عنوان مهم ترین قسمت منزل باید دارای دکوراسیون کامل و زیباتری باشد.
  • گاهی اوقات از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ استفاده می شود، اما جلوه گچ به مراتب بیش تر است.
  • دورهم جمع شدن ها، تماشای تلویزیون، دورکاری و مطالعه کردن از جمله ی کارهایی اند که بسیاری از ما برای انجام آنها پذیرایی را انتخاب می کنیم.
  • گل های طبیعی و آثار هنری اصیل مشخصه دکوراسیون نشیمن کلاسیک هستند.

قرار دادن وسایل لازم و ضروری در انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به فاکتورهای مهمی از جمله ابعاد خانه ، نور و سبک (کلاسیک یا مدرن) دکوراسیون بستگی دارد. فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه ی نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط مجله خبری دکوراسیون می‌شود. دیوارپوش چرمی، کفپوش سنگ گرانیت و مرمر برای پذیرایی با سبک کلاسیک فضای بی نقصی را بوجود خواهد آورد. لوستر و آباژورهای برنزی یا کریستالی، تابلو فرش، مجسمه های بزرگ، شمعدان های بزرگ و زیبا از متریال های ارزشمند از دیگر المان های پذیرایی به سبک کلاسیک می باشند. لوسترهای بزرگ برنزی، طلایی و کریستالی که دارای ریزه کاری و پرکار هستند در خانه های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های اصلی و مکمل

گچ کاری سقف از عناصر اجباری در دکوراسیون کلاسیک است و دارای تزئینات با جزئیات زیاد میباشد. حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه باید به درستی تزئین شوند و به چشم آیند. به جای گچ کاری از دکورها با متریال فوم و اندود هم استفاده میکنند. در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک، در زمینه اصلی از رنگ‌های روشن و طبیعی در تونالیته های سفید، کرم، بژ و خاکستری استفاده می‌کنیم. اجرای این موارد برای داشتن یک طراحی داخلی ایده‌آل، لازم و ضروری است.

طراحی داخلی کلاسیک

اما با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش، از مد نیافتاده است و طرفداران فراوان و خاص خود را دارد. بدون تردید، یکی از مؤلفه های موثر و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون کلاسیک، رنگ ها و عناصر رنگی تلقی می شوند. شایان ذکر است که در این سبک طراحی، رنگ های اصلی، غالباً ملایم و آرام انتخاب شده و در طیف رنگی مرواریدی، نقره ای، طلایی، خاکستری و کرمی، مورد استفاده قرار می گیرند. سبک کلاسیک از هر نوع رنگ ها و کنتراست زننده و تند، کاملا به دور می باشد. بر این اساس، رنگ های انتخاب شده در سبک چیدمان کلاسیک، علاوه بر تداعی آرامش و صمیمیت برای افراد، منعکس کننده ظرافت و احساس شادی در محیط می باشد.

این سبک در تمام دنیا مطرح می باشد و علاقمندان خاص خود را دارد. شایان ذکر است که یکی از ویژگی های بارز و شاخص طراحی دکوراسیون کلاسیک، انعطاف پذیری بالای این سبک می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سبک کلاسیک، از جمله سبک هایی به شمار می رود که در سال های قبل مورد استقبال افراد اهل هنر و دارای ذوق واقع می گشت. در این نوع سبک طراحی، به منظور ایجاد فضایی آرام و دنج، از رنگ های گرم استفاده به عمل می آید. همچنین طراحی این سبک از دکوراسیون، نشأت گرفته از فرهنگ اروپایی بوده و از پیشتازان این سبک می توان به رومی ها و یونانیان اشاره نمود. در یک نگاه کلی، می توان ابراز نمود که دکوراسیون به سبک کلاسیک، از عناصر مختلفی مانند خطوط و رنگ های دارای ترکیب ملایم برخوردار بوده تا محیطی بسیار آرام بخش و در عین حال گرم و صمیمی را بازتاب دهد.

ویژگی های اصلی سبک کلاسیک درطراحی داخلی

۲.میز آرایش و میزهای پاتختی باید دارای طراحی کلاسیک بوده و دارای پایه ها و بدنه ای حکاکی شده که میتوان روی ان آباژوری با پایه چوبی یا سرامیکی قرار داده . مبلمان آنتیک و مبلمان سلطنتی پیشنهاد خوبی برای این نوع از طراحی داخلی هستند. ست کردن رنگ مبل‌ها با میز غذاخوری، زیرتلویزیونی و فرش‌ها نیز نشان‌دهنده خوش‌سلیقگی صاحب خانه است. در دکوراسیون آشپزخانه سبک مدیترانه‌ای به طور معمول برای انعکاس نور زیاد از رنگ سفید استفاده می‌شود. البته در این سبک دکوراسیون آشپزخانه استفاده از تن آبی نیز مرسوم است. در دنیا ی امروز، انسان ها بیشتر طول روز را کاملا مشغول کار و فعالیت های کاری هستند و بعد از پایان روز برای رسیدن به آرامش به خانه ی خود بازمی گردند.