نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اصول مهم در طراحی آشپزخانه شارین آرک-پارسیان دکور

اولین اصل برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت مدرن توجه به کاربردی بودن دکوراسیون و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه است. برای داشتن دکوراسیونی مدرن و لوکس اولین اقدام تهیه وسایل آشپزخانه نظیر کابینت ها، میز ناهار خوری، سینک ظرفشویی، شیر آلات و وسایل برقی همچون یخچال و ماکروفر و… با طراحی مدرن و هماهنگ است. طراحان دکوراسیون داخلی مدرن برای طراحی آشپزخانه اهمیت زیادی قائل هستند و معتقدند آشپزخانه به عنوان قلب تپنده خانه باید دارای چیدمانی زیبا و متفاوت باشد.

  • اکسسوری ها در استفاده بهینه از فضا کمک خیلی زیادی به ما میکنند.
  • در دکوراسیون آشپزخانه ایراتی است که می‌تواند همزمان نقش و رنگ را به فضای ساده و احتمالا مدرن و هم حال و هوای سنتی و ایرانی را به آشپزخانه ایرانی شما بیاورد.
  • اصول مهم دکوراسیون آشپزخانه تنها در ظاهر زیبای آن خلاصه نمی شود و باید به کاربردی بودن آن و اصول ایمنی نیز توجه کرد.
  • برای حداکثر کردن قابلیت و فضای کوچک آشپزخانه خود، مکان‌هایی برای اضافه کردن قفسه پیدا کنید.
  • علاوه بر اینها سبک کلی دکوراسیون خانه شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

فقط باید بدانید چه هدفی را برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه در ذهن خود دارید. آن را با یک طراح باتجربه در میان بگذارید و بر سر هزینه‌ها با یکدیگر به توافق برسید. دکوراسیون آشپزخانه، مانند دکوراسیون دیگر قسمت‌های منزل با چالش‌های متعددی روبه‌روست. اگردکوراسیون آشپزخانه جدید شما باید با دکوراسیون قسمت‌های دیگر هماهنگ باشد. با این حال واقعیت این است که بسیاری از خانه‌ها آشپزخانه کوچکی دارند.

اگر شما هم علاقمند به مجله خبری دکوراسیون سفید هستید توجه داشته باشید رنگ صفحه کابینت، کاشی بین کابینتی و کف آشپزخانه را از رنگ های متضاد استفاده کنید تا زیبایی محیط آشپزخانتان را بیش از پیش کنید. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند.. برای چیدمان آشپزخانه، کابینت ها که با توجه به شکل و معماری خانه در سر جایگاه مشخص خود قرار می گیرند و وظیفه شما چیدن وسایل در داخل آشپزخانه و در داخل کابینت‌ها و قرار دادن وسیله های کاربردی تر در روی کابینت ها می باشد. بر روی کابینت ها هم چاقو ها و کارد های پرکاربرد و همچنین سماور و غیره را قرار دهید و بهتر است از تراکم وسایل در یک نقطه بخصوص جلوگیری کنید زیرا زیبایی فضا گرفته می شود. یکی از محبوب ترین انواع سبک ها در طراحی آشپزخانه را سبک های کلاسیک شکل داده اند به طوری که شما می توانید در این سبک شاهد استفاده از تم های مختلف، معماری ساده، کابینت های کرم یا سفید و زیبایی منحصر به فردی باشید. سبک کلبه ای یکی از دوست داشتنی ترین سبک های مورد توجه در طراحی آشپزخانه می باشد که شما می توانید طرح ها، پرده های متفاوت، کف های چوبی، رنگ های ملایم تر، تخته های چوبی زوار دار و غیره را در این مدل از سبک مورد مشاهده قرار دهید.

میز ناهار خوری چوبی میز ناهار خوری چوبی و ساده یکی از مدل های میز ناهار خوری است که هیچگاه دمده نمی شود و همیشه طرفدار های خاص خودش را دارد. سبک مدیترانه ای یکی دیگر از زیباترین و دوست داشتنی ترین سبک های قابل توجهی می باشد که شما می توانید کابینت های چوبی رنگ روشن، کاشی های نقاشی شده با دست، ابزارهای پخت و پز توکار و سقف های الواردار را در این سبک مورد مشاهده قرار دهید. دکوری ها و لوازم تزئینی اضافی را وارد دکوراسیون آشپزخانه مدرن نکنید. برای کف آشپزخانه سرامیک ساده یا طرح پارکت (چوب) گزینه های مناسبی هستند. سعی کنید اگر آشپزخانه شما کوچک است یک پنجره دوجداره نیز داشته باشد تا فضای آشپزخانه نورانی تر باشد. انتخاب کاشی‌های آشپزخانه به شیوه سنتی موجب می‌شود تا آشپزخانه شما رنگ‌و‌بوی سنتی و ایرانی خود را حفظ کرده و فضای دلنشینی را به ارمغان بیاید.

نکات مهم در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

در تصویر فوق نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده را مشاهده میکنید. پرده های رنگی رنگی و با طراحی های شاد دقیقا همان چیزی ست که فضای آشپزخانه سفید منزل تان به آن نیاز دارد. یک راهکار بسیار کلیدی و عالی در ایجاد حس و حال متفاوت و البته تغییر دکوراسیون آشپزخانه ، تغییر رنگ و طرح بین کابینتی هاییست که این روزها در بازار پیدا می شود. طراحی های جذاب ، لوکس و متفاوتی که در برخی از موارد هیچ نیازی به نصاب نیز ندارند و به صورت پنل های آماده نصب و برش به فروش می رسند. اما اگر تنها مشکل شما با انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها و دیزاین آشپزخانه ، دغدغه تبدیل شدن این فضا به یک دکور سرد و بی روح است، بهتر است بدانید این مشکل را می توان به آسانی با اکسسوری های بسیار جذاب برطرف نمود. همانطور که پیش تر گفته شد آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه می باشد و انتخاب یک کفپوش زیبا و مناسب برای آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت.

جزیره آشپزخانه و چگونگی آن

طرح مورد نظر به نجار سفارش داده شده و پس از ساخت در آشپزخانه نصب شده است. همچنین رنگ سبز آبی دیوارها ترکیب و هارمونی رنگی مناسبی با رنگ چوب طبیعی کابینت‌ها ایجاد کرده است. و قدم آخر اینکه اولویت خود را مشخص کنید زیبایی یا کارایی کابینت ها، کدام برای شما اهمیت دارد.

وسایل خطرناک مانند چرخ گوشت، چاقوها، کبریت و… باید هرکدام در جای مناسب قرار گیرند تا از دسترس اطفال دور باشند. البته این دو موضوع معمولاً با هم تداخلی ندارند، اما اگر زمانی فرا رسید که مجبور بودید از بین این دو یکی را انتخابی کنید، بر اساس ایمنی تصمیم بگیرید. برخی افراد سعی می‌کنند به هر شکل ممکن تمام وسایل را درون آشپزخانه جای دهند؛ فارغ از اینکه شیوه‌ی دسترسی به آن‌ها چگونه باشد؛ توجه داشته باشید که نحوه‌ی چیدمان وسایل آشپزخانه باید به‌ گونه‌ای باشد که به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. فعالیت خانه طرح در زمینه تولید محتوای معماری و دکوراسیون داخلی است . ما حامی همایش های ملی و بین المللی در جهت رشد و توسعه علمی کشور هستیم. همچنین خدمات تخصصی را در زمینه طراحی ارائه می دهیم که این خدمات در هرکجا که باشید قابل دسترس است.

آشپزخانه ها در بین قسمت های مختلف یک خانه برای خانم های خانه دار، مهم ترین قسمت خانه هستند زیرا کدبانوی خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می گذراند و دلش می خواهد برای چیدمان آن و خرید وسیله برای دکوراسیون آن سنگ تمام بگذارد. استفاد از آینه و شیشه (مقاوم و نسوز) در دکوراسیون فضا را زیباتر می کند. می توانید دیوارپوش آینه ای را برای فضای بین کابینت و پشت اجاق گاز در نظر بگیرید. اما احتی اگر خانه ای با دکوراسیون مدرن هم داشته باشید می‌توانید با استفاده هوشمندانه از بعضی از المان های ایرانی می‌توانید این سبک‌ها را با هم تلفیق کنید. برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه نیز شما قادر هستید تا از پارکت‌های چوبی، کاشی‌های سنتی، کابینت‌های چوبی، چندین قاب عکس قدیمی، قابلمه‌های مسی و تزئینات سنتی بهره مند گردید.

نور اهمیت فضاها را مشخص کرده و می­‌تواند آن‌­ها را کوچک یا بزرگ­‌تر نشان دهد. مواد طبیعی در آشپزخانه ای که به سبک مدرن طراحی شده است، حضور پررنگی دارند. در حالی که دکوراسیون آشپزخانه مدرن به شخصیت صاحبخانه بستگی دارد، در استفاده از مواد طبیعی خودداری نکنید. رنگ های قهوه ای می توانند آشپزخانه را جذاب کنند و فضا را آرام و دلنشین جلوه دهند.